Facebook Nieuws
Nieuws van ons Facebook-bureau over alles van sociale advertenties voor e-commercebedrijven tot native advertenties.
Meer informatie | Marketing Blog | Advertenties | Agentschap | E-commerce | Facebook | Help | Influencer | Instagram | AI | Nieuws | Pinterest | SEO | Snapchat | Statistieken | Threads | TikTok | Tools | Trends | Tutorials | Photoshop | SEO / SEA / SEM | Website & Online Shop | X (Twitter) | Wiki | YouTube
Ontvrienden – Verlaat Facebook vrienden
in Facebook, Wiki/door Stephan CzajaOntvrienden is het synoniem voor unfollowing. Specifiek op Facebook gaat het niet om het volgen per se zoals op de andere sociale netwerken, maar om het maken van zogenaamde vrienden. Wanneer gebruikers zich willen linken, sturen ze een vriendschapsverzoek. Dit vriendschapsverzoek kan vervolgens worden bevestigd of afgewezen door de persoon aan de overkant. Als dit […]
Unfollow – gebruikers van elkaar loskoppelen
in Facebook, Wiki/door Stephan CzajaHet grote succesrecept van sociale netwerken is dat mensen elkaar volgen. Natuurlijk kunnen mensen die elkaar volgen elkaar ook unfollowen. Onvolgen betekent in deze context het herroepen van een bevestigde link. Deze link kan verschillende aspecten hebben, b.v. een vriendschap of alleen een abonnement op een kanaal. Afhankelijk van het sociale netwerk, kan dit unfollowing […]
Direct Message (DM) – Persoonlijke berichten op sociale netwerken
in Facebook, Instagram, Wiki/door Stephan CzajaEen direct bericht is het onmiddellijke privé-bericht tussen een verzender en een ontvanger. Directe berichten zijn dan ook in de volksmond privéberichten. Berichten die niet voor het publiek bestemd zijn. Directe berichten bestaan op alle verschillende platforms, Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat en vele andere. Geschiedenis van het communicatiemodel In zijn theoretisch uitgangspunt spreekt het zender-ontvanger […]
Blokkeren – niet langer mensen en profielen zien
in Facebook, Instagram, Wiki/door Stephan CzajaIemand blokkeren betekent communicatie onderdrukken. Als u een bepaalde persoon op sociale netwerken blokkeert, wilt u niet meer met hem communiceren. Dit kan om verschillende redenen zijn, ruzies of gewoon omdat je je ergert aan een persoon online. Sommige mensen blokkeren ook mensen om geen berichten meer in hun feed te krijgen, bv. als ze […]
Betaald bereik – advertenties op sociale netwerken
in Facebook, Geen onderdeel van een categorie, Instagram, Wiki, Youtube/door Stephan CzajaBetaald bereik wordt gedefinieerd door reclamebudget te besteden aan vertoningen. In tegenstelling tot organisch bereik, waarbij het gewenste aantal impressies alleen door de kracht van het kanaal wordt bereikt, is voor betaalde advertenties altijd nieuw kapitaal nodig. Wanneer betaal je voor bereik? Voor nieuwe producten, diensten, maar ook ideeën en projecten heb je klanten, belangstellenden […]
Sociale mediastrategie voor Facebook, YouTube, Instagram & Co. – Tips van het bureau
in Berlin, Facebook, Geen onderdeel van een categorie, Marketing, Online Kurs/door Stephan CzajaDe filosofie van een onderneming, de waarden die van binnen naar buiten worden uitgedragen, mede om mensen te motiveren mee te doen, maken niet alleen deel uit van de personeelsstrategie maar ook van de marketing. De identiteit van ons bedrijf, de onderneming of onze producten is doorslaggevend voor het authentieke effect van ons merk. Authentiek, […]
Mark Zuckerberg live voor de Senaat: Dataschandaal Cambridge Analytica
in Facebook/door Stephan CzajaVerkiezingen in Amerika, Brexit campagne en “Hate Speech”. We hebben deze week al bericht over het dataschandaal van Facebook. Nu spreekt Facebook-oprichter Mark Zuckerberg live voor de Amerikaanse Senaat over de zaak ‘Cambridge Analytica’. Bekijk de ondervraging live op Bloomberg hier. Hoorzitting Dag 1: Throwback Waarom is het dataschandaal zo groot? Tot nu toe was […]
Sociale netwerken: theorie en doorbraak in het communicatiemodel
in Berlin, Facebook, Marketing, Tipps & Hilfe/door Stephan CzajaKen je het zender-ontvanger model? Het geeft aan in welke richting communicatie plaatsvindt. Een 1:n relatie zou bijvoorbeeld een radiostation in de jaren ’30 zijn. Het radiostation laat muziek en spraak horen en de kijkers ontvangen de uitzendingen thuis, bij de ontvanger. De communicatie is eenrichtingsverkeer. Informatie stroomt van de zender naar de ontvanger. Maar […]