Social media-agentschap voor banken en financiën: strategie, marketing en bereik

Social media bureau voor banken en financiën – Als social media bureau en consultant is een van onze kerntaken performance, d.w.z. het genereren van succes en succesmodellen (bijvoorbeeld als het gaat om advertenties): financieringen, het openen van rekeningen, aandelenstortingen. Wij hebben reeds veel ervaring opgedaan met financiële dienstverleners, tot betalingsproviders aan toe, een breed scala van referenties. Sociale netwerken zijn enorm veranderd en gesegmenteerd. TikTok en Instagram voor de jongeren, Facebook voor de iets ouderen en YouTube voor de grote massa, plus apps als Twitch, Tinder en podcasts, vele manieren om mensen te bereiken. Plus, natuurlijk, andere sociale netwerken zoals Twitter en meer gespecialiseerde netwerken zoals LinkedIn of Pinterest. Wij beheren uw portefeuille.

Social media agentschap: advies en strategie in een oogopslag

Serieusheid en sociale-mediamarketing – met name voor banken zijn serieuze sociale-mediamarketing en contentmanagement en communitymanagement van cruciaal belang voor de naamsbekendheid. Geloofwaardige producten, eerlijke verklaringen en betrouwbare referenties zijn wat telt wanneer een bank social media marketing wil gebruiken. In dit verband is overleg tussen interne marketing en het socialemediabureau van groot belang. De grondbeginselen en de interne know-how over dit onderwerp zijn in de bedrijven zeer verschillend. Terwijl sommigen al jaren actief zijn op sociale netwerken, hebben anderen het onderwerp eerder verwaarloosd.

Marketingmethoden en -strategieën voor financiële producten

Aanwezigheid is een van de hoogste doelen in sociale-mediamarketing, net als in klassieke marketingmethoden en -strategieën. Voor banken zijn er zeer veel gebieden waarop reclame voor producten kan worden gemaakt. Daartoe behoren complexe vragen, bijvoorbeeld over vastgoedbeheer of portefeuillebeheer, maar ook de zeer vaak gevraagde onderwerpen, uiteraard vaak over het openen van een rekening en leningen, tot belastingadviseurs en belastingen.

Strategie: Bij social media marketing voor banken is het belangrijk om vragen te beantwoorden (content met toegevoegde waarde) en/of te entertainen (entertainment); voor advertenties gelden aantrekkelijke, activerende aanbiedingen en advertenties.

Financiën eenvoudig uitgelegd: Maar hoe?

Je hebt maar een fractie van een seconde tot de gebruiker bij de volgende foto, video of post is.

Maar de vragen moeten niet alleen worden beantwoord, dat zou natuurlijk zeer lange teksten met zich meebrengen, de vragen moeten worden beantwoord met eenvoudige afbeeldingen. De gelukkige jonge vrouw aan de geldautomaat, de eenvoudige betaling met haar kaart aan de kassa van de supermarkt, er zijn honderden situaties waarin het onderwerp bankzaken op een positieve manier kan worden voorgesteld. Het gaat met name om de eenvoudige vragen en basisvoordelen van uw bank om de eerste klanten te werven.

Doelgroepen, netwerken en specifieke onderwerpen

Dezelfde onderwerpen zijn belangrijk voor jongere doelgroepen, bijvoorbeeld op Instagram, TikTok en YouTube, maar ook voor volwassenen op Facebook en Twitter. De doorslaggevende criteria voor de keuze van een bank en een rekening zijn onder meer:

  • Cashless betalen in de bioscoop, supermarkt, overal
  • Opname van contant geld bij geldautomaten van derden
  • Betaling in het buitenland op reis en tijdens korte vakanties
  • Gratis app voor de smartphone
  • Online bankieren (TAN-procedure) voor eenvoudige overschrijvingen
  • Rekeningafschriften digitaal op de homepage of in de app
  • Storting in contanten mogelijk
  • Partnerkaart voor echtgenoot, vriend of vriendin
  • Extra kredietkaart

Doel in Social Media Management: Snack Inhoud

Dit zijn de basiskwaliteiten die mensen met een bank associëren. Centrale functies, moderne procedures, service en betrouwbaarheid. Dit alles moet nu worden omgezet in een samenhangend concept voor de sociale netwerken.

Voor banken gaat het bij online marketing natuurlijk niet alleen om het vinden van nieuwe klanten voor rekeningen, maar ook om het onderwerp spaargeld van de bouwvereniging en nog complexere zaken zoals:

  • Estate Planning en nieuwbouwfinanciering
  • Financiële planning voor pensioen en vandaag
  • Beheer van onroerend goed, van vastgoedbeheer tot kapitaalinvesteringen
  • Portefeuillebeheer van aandelen, derivaten, indexen en nog veel meer
  • Particulier risicobeheer
  • Een stichting oprichten
  • Pensioenbeheer voor de oude dag

Veel onderwerpen! Daarom loont het om een ervaren social media-agentschap bij u te hebben, omdat zij alle complexe zaken kunnen opdelen in eenvoudige, verklaarbare en gemakkelijk te begrijpen inhoud. Hieruit ontstaat het concept, dat op zijn beurt aanleiding geeft tot de beeldtaal. Kortom, voor het social media-bureau gaat het er bij het concept en de strategie om dat de bank er als een van de beste uitziet. Voor verschillende doelgroepen, eerlijk en geloofwaardig.

Naast dit aspect is het onderhoud en het beheer van de gemeenschap een zeer belangrijk onderwerp. Alleen een actieve gemeenschap zorgt ervoor dat het eigen bereik groeit en dat men dus meer bereik krijgt. Het gaat om interacties tussen de foto’s en video’s, want alleen door deze interacties worden de afzonderlijke berichten hoger gewaardeerd door het algoritme van de sociale netwerken, zodat ze ook aan meer mensen worden uitgespeeld. Daarom beantwoorden we de vraag elke dag:

Welke is de beste bank? Vragen beantwoorden

De toegevoegde waarde van socialemediabeheer omvat ook het beantwoorden van vragen. Voor banken rijzen met name vragen over het onderwerp accountbeheer, omdat hier vaak de weg naar langetermijnklanten begint.

  • Hoe lang duurt het om een nieuwe rekening te openen?
  • Wat heb ik nodig om een rekening te openen?
  • Welke is de beste bank?
  • Wat is de basisrekening?

Uw doel moet zijn om de antwoorden op deze vraag bij zoveel mogelijk mensen te krijgen. Om voldoende bereik te krijgen, kun je niet alleen vertrouwen op organisch verkeer, d.w.z. het bereik dat wordt bereikt zonder de post extra te promoten. Afhankelijk van het netwerk, is dit tussen de 6 en 14% van uw eigen gemeenschap.

Het bereik wordt voornamelijk beïnvloed door uw activiteit en de activiteit van uw gemeenschap. Je komt echter niet verder dan een bepaald niveau, dus moet je ook aan advertenties denken. Via advertenties kunt u een zeer groot aantal mensen bereiken die u niet alleen via organisch verkeer zou bereiken.

Advertenties op Facebook, YouTube en Instagram

Ja, als het op social media marketing aankomt, moet je als bank ook aan betaalde outreach denken. Reclame in sociale netwerken is uiterst doelgericht dankzij de bestaande gegevensbasis. Niet alleen zijn de doelgroepen zeer precies te targeten met advertenties, u kunt ook door middel van verschillende advertenties in latere rapportage en monitoring achterhalen welke advertentie het meest succesvol was en de meeste deals opleverde. Op die manier kunnen reclamecampagnes in sociale netwerken voortdurend worden geoptimaliseerd. Maar het wordt nog beter.

Retargeting: gerichte reclame voor bezoekers

Retargeting kan worden gebruikt om bezoekers van de eigen website te overtuigen op een later tijdstip een aankoop te doen door opnieuw advertenties af te spelen. Niet elke aankoopbeslissing wordt onmiddellijk genomen, en daarom loont het de moeite om gebruikers nog enkele dagen of weken langer te benaderen met het juiste reclamebureau.

Retargeting gaat zo ver dat advertenties niet zomaar willekeurig worden aangeboden, maar kunnen worden gericht op specifieke producten en pagina’s. Dus wanneer een gebruiker naar een bepaald beleggingsproduct of aandeel kijkt, wordt de actie geregistreerd en kan deze later worden gebruikt om de gebruiker een gerichte advertentie voor dat ene beleggingsproduct of aandeel aan te bieden.

Rechtstreeks naar de werkplek: Gerichte reclame.

Definitie van de doelgroep: wie koopt wat?

Doelgroepdefinitie is nog nooit zo nauwkeurig geweest als nu. Uit de uiterst nauwkeurige doelgroepen die reeds bestaan, kunnen wij zelfs bijkomende prospects identificeren die nog geen deel uitmaken van onze doelgroepdefinitie, maar wel in het raster passen door hun nabijheid tot onze bestaande gebruikers. Eenvoudig gezegd betekent dit dat indien onze belegging vooral verkoopt bij 40-jarigen die getrouwd zijn en bepaalde interesses hebben, wij doelgroepen kunnen creëren die precies deze kenmerken hebben. In technische termen heet dit: Lookalike publiek.

Tip van de redactie! Leer stap voor stap en gratis: Facebook Ads & Adverts

Bereik krijgen en een gemeenschap opbouwen

Aldi concepten, strategieën, maatregelen, producties en reclame hebben maar één doel, uw bank moet bereik krijgen!

Maar wat doe je met de reeks? Nu gaan we naar de centrale kern. Van sociale media marketing, het opbouwen van een gemeenschap. Zoals reeds aan het begin van het artikel beschreven, gaat het er in de eerste plaats om waarde toe te voegen voor de gebruikers. Eenvoudige, kort geformuleerde boodschappen. De juiste media in de vorm van foto’s en video’s. Toegevoegde waarde in de vorm van informatie, bijvoorbeeld over onze eerder genoemde vragen. Aan deze toegevoegde waarde via informatie en media komt activiteit. Interactie en betrokkenheid is het ruilmiddel in sociale netwerken.

Uw bank als merk op het web

Eenvoudig uitgelegd betekent dit dat commentaar van gebruikers wordt beantwoord, of het nu een vraag is of niet. Probeer uw gemeenschap te activeren, bijvoorbeeld door vragen of enquêtes. Bied uw gebruikers meer informatie. Hetzij in je eigen netwerk, hetzij crossmediaal, bv. van een Instagram-foto tot een YouTube-video met een volledige toelichting. Of ook aan externe media, bijvoorbeeld gerenommeerde kranten als Spiegel, Focus of Welt (trefwoord: aanbevelingsmarketing). Laat meer zien dan alleen reclame en marketing, geef mensen een kijkje achter de schermen, toon medewerkers van uw team of huidige klanten, uw wensen en dromen.

Advies en agentschap

U ziet, zelf social media marketing bakken is heel creatief! Natuurlijk, alleen als je het juiste social media bureau aan je zijde hebt. Als u nog vragen heeft over social media marketing, management, community on trial of advertenties, dan zien wij uw telefoontje graag tegemoet.