Rendement op investering (ROI) – Berekening en berekening van investeringen in marketing

Het rendement van investeringen is een van de centrale factoren in de bedrijfskunde en dus uiteraard ook in socialemedia-marketing. De ROI, Return of Investment, geeft aan hoe rendabel, d.w.z. hoe rendabel een individuele campagne of een operationeel gebied is in verhouding tot de gedane investering. Op basis van dit kengetal kunnen besluiten worden genomen over: […]

Responspercentage: definitie, sociale media en berekening

Het responspercentage geeft de respons op een bepaalde campagne aan. Een vergelijking met verschillende campagnes laat zien welke succesfactoren hieruit kunnen worden afgeleid. Het responspercentage kan zeer uiteenlopende redenen hebben, een eenvoudig voorbeeld is een marketingonderzoek dat aan 1.000 bedrijven werd toegezonden. Als er 400 vragenlijsten worden teruggestuurd, ligt het percentage rond de 40%. Verpakt […]

Merkvertegenwoordigers – verwijzingsmarketing in sociale netwerken

Merkverdedigers zijn goud waard in online marketing. Omdat referral marketing, in het bijzonder, uiterst effectief is. In veel blogposts hebben we het al gehad over belangrijke kengetallen op het gebied van sociale-mediamarketing, van het klikpercentage tot het interactiepercentage. Al deze cijfers bewijzen uiteindelijk het succes van de afzonderlijke campagnes. Succes dat gebaseerd is op advertenties […]

Organisch bereik – Facebook, Instagram, YouTube en viraliteit

Organisch bereik is een van de doelstellingen bij het beheer van sociale media. Omdat organisch bereik duurzaam is. Echte mensen, echte mensen die interactie hebben met hun social media account. De meeste bedrijven geven veel geld uit aan bereik, want een eigen community creëren vergt veel creativiteit, tijd en werk. Voor bedrijven, merken en producten […]

Gebruikersnaam – ID, toewijzing en markering (tag)

De gebruikersnaam in de sociale media speelt niet alleen een rol in sociale netwerken, maar nu ook in de politiek. Moeten alleen gewone namen worden gebruikt, of moeten pseudoniemen als gebruikersnamen gebruikt blijven worden? Vooral in tijden van shitstorms en beïnvloeding van meningen in sociale netwerken, waarover veel media berichten, van beïnvloeding van verkiezingen in […]

DigiMember 3.0: Abonneesysteem voor WordPress – Software Tip

Abonnement systeem en passief inkomen. De WordPress oplossing om de verkoop van uw lidmaatschappen en abonnementen volledig te automatiseren! Klanten hebben op abonnement (dagelijks, wekelijks, maandelijks of op individuele bestelling) is het grote doel voor velen in online marketing. Omdat iedereen ervan droomt een passend inkomen te genereren via het aantal abonnees. WordPress Software voor […]

Forum – definitie, internet en belang voor sociale netwerken

De term forum definieert een online platform waarop gebruikers informatie kunnen uitwisselen. De eerste ritten waren in die tijd ook pioniers voor het zender-ontvanger model. Het zender-ontvanger model beschrijft de vorm van communicatie tussen een verzendende partij en de ontvangende partijen. Een zeer klassiek voorbeeld is de bioscoop. Als een van de eerste populaire media […]

Instagram tips & tricks – volgers krijgen, bereik vergroten, community opbouwen

Community en volgers: wat betekent succes op Instagram? Alle strategieën en concepten in Instagram-marketing hebben tot doel een sterke en vitale gemeenschap op te bouwen. Met name interactie, d.w.z. de frequentie van commentaren en “vind ik leuks”, speelt een belangrijke rol. Laten we eens kijken naar een klein voorbeeld van beste praktijken voor het onderwerp […]

Social Media Marketing Doelen: 9+1 Strategie voor strategisch succes

Social Media Marketing Doel – Wij geven u een gratis inzicht in de strategie doel het stellen van een social media marketing bureau. Wat is nu precies het grote doel van social media marketing? De materie rond sociale netwerken is zo nieuw dat er nauwelijks sprake is van een gefundeerde langetermijnexpertise. Terwijl socialemediabeheerders zich langzaam […]

Social media marketing: 4 succesfactoren voor uw bedrijf

Waarom is social media marketing succesvol? Belangrijker nog, hoe word je als bedrijf succesvol op sociale media? Deze week gaan we dieper in op de doelstellingen en strategieën voor winstgevende sociale-mediamarketing. Als u begint of al een kleine aanwezigheid in de sociale media hebt, is het uiterst belangrijk dat u vooral uw doelstellingen op het […]