Social Media Marketing Bureau Berlijn – Instagram, Youtube, Facebook & TikTok

Social Media Marketing – Marketing is tegenwoordig veel complexer dan ooit tevoren. De marketingmix breidt zich voortdurend uit. Berlijn is een hotspot voor ideeën, maar ook vol concurrentie. Als je aandacht en bereik wilt, moet je nieuwe methoden en strategieën gebruiken. Het belang van sociale-mediamarketing neemt toe voor bedrijven in Berlijn, maar ook in heel Duitsland, zoals blijkt uit de statistieken over de groei van de omzet voor uitgaven voor reclame in sociale netwerken. Er ontstaan voortdurend nieuwe discussies, functies maar ook hele sociale netwerken. Vijf jaar geleden had bijna niemand Instagram op zijn radar, maar vandaag zijn er al nieuwe aanbieders zoals TikTok, waarvan de relevantie toeneemt. Dan zijn er de klassiekers als Facebook en YouTube. Maar de top drie wordt nog steeds gevormd door Facebook, YouTube en Instagram. Met de juiste strategieën in de mouw heeft u een beslissend voordeel in de strijd om klanten. Hoe kunt u professionele social media marketing in Berlijn doen? We kijken naar de mogelijkheden, methodes en strategieën van ons social media marketing bureau.

Heeft u vragen over social media marketing en Facebook, YouTube, TikTok en Instagram? Neem contact op met onze contactpersoon: Contact.

Social Media Marketing: Belangrijk in Berlijn?

Voordat we ingaan op alle sociale netwerken, hun voor- en nadelen, kosten maar ook mogelijkheden, willen we u eerst twee belangrijke statistieken laten zien. Eerst een belangrijke vraag, ook welke netwerken gebruiken managers van sociale media momenteel? Volgens de enquête zijn deze sociale-mediaplatforms het belangrijkst voor bedrijven.

Statistik: Welche Social-Media-Plattform ist für Ihr Unternehmen am wichtigsten? | Statista

Meer statistieken vindt u op Statista

Investeren in reclame in de sociale media

De huidige cijfers bewijzen de blijvend toenemende relevantie van sociale-mediamarketing in de vorm van sociale advertenties. Hier ziet u de investeringen in social media advertising wereldwijd, in de jaren 2007 tot 2018 en met een prognose tot 2022.

  • 2007: 512 miljoen US dollar
  • 2012: US$ 6.274 miljoen; toename US$ 5.762 miljoen; 12 x meer dan 2005
  • 2017: 50,215 miljoen US$
  • 2022: 123.070 miljoen US$
  • Toekomstige stijging van 2020 tot 2022 van US$96.190 miljoen tot US$123.070 miljoen

Statistik: Investitionen in Social-Media-Werbung weltweit in den Jahren 2007 bis 2018 und Prognose 2022 (in Millionen US-Dollar) | Statista

Facebook Marketing: Fanpage, adverteren, voordelen en kosten

Facebook Marketing – laten we beginnen met een blik op Facebook, het grootste sociale netwerk ter wereld met momenteel meer dan 2,2 miljard geregistreerde gebruikers. Dit aantal alleen al is indrukwekkend genoeg. Maar nog indrukwekkender is dat meer dan 70% van de wereldbevolking nog niet op Facebook is geabonneerd! Er is dan ook nog een groot groeipotentieel op de internationale markt.

In landen als de VS en Duitsland hebben drie op de vier mensen een account op Facebook. De marktpenetratie voor campagnes is dan ook hoog. Wereldwijd, maar ook in Berlijn, bereikt Facebook de meeste mensen, of het nu gaat om community management, postings of Facebook Ads. Facebook is nog steeds het aantrekkelijkste en grootste kanaal voor de marketing van producten en diensten in Berlijn en daarbuiten. Informatie wordt snel de wereld in gebracht, door het plaatsen van advertenties kan de boodschap binnen zeer korte tijd duizenden, tienduizenden, zelfs honderdduizenden mensen bereiken. Dit is een marketingmogelijkheid die nooit eerder heeft bestaan en die bijgevolg zeer populair is bij Berlijnse bedrijven en ondernemingen. Maar voordat u op Facebook gaat adverteren, de zogenaamde sociale advertenties, is de eerste stap het aanmaken van uw eigen Facebook fanpagina.

Fanpagina opzet, strategie en marketing

Fanpage opzetten en community – er is al veel om rekening mee te houden bij het opzetten van uw eigen Facebook fanpage. Van een aantrekkelijk grafisch ontwerp en het gebruik van tabbladen voor aanvullende informatie tot de optimalisatie van berichten en video’s op basis van criteria van zoekmachineoptimalisatie.

Een fanpagina is iets meer dan een visitekaartje en iets minder dan een website. De fanpagina is meer dan alleen een nieuwsstroom voor uw eigen bedrijf; er kunnen veel elementen worden opgenomen, bijvoorbeeld uw eigen e-commerce in “tabbladen”, maar ook extra pagina’s, wedstrijden en galerijen. Op die manier kunnen producten niet langer alleen via de eigen online winkel worden verkocht, maar ook rechtstreeks aan Facebook-gebruikers. Net als bij de handel op Amazon vergroot dit het eigen bereik door het grote netwerk en de achterliggende structuren. In plaats van een langdurig proces van het opbouwen van een eigen bereik, kan het bereik van Facebook handig worden gebruikt voor eigen reclame.

Zodra u uw eigen Facebook-kanaal hebt aangemaakt, kunt u beginnen met het plaatsen van informatie in de vorm van tekst, foto’s en video’s. Om ervoor te zorgen dat uw postings direct door een voldoende groot aantal Facebook-gebruikers worden gezien, plaatst u advertenties op Facebook, zogenaamde Facebook Ads.

Tip! Je Facebook-pagina moet ook direct gelinkt zijn aan je Instagram-account. Al is het maar om je eigen merknaam op Instagram veilig te stellen voordat iemand anders dat doet. Alle advertenties op Instagram worden ook gemaakt en geoptimaliseerd via Facebook.

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook – Facebook Ads zijn uitstekend voor het genereren van bereik binnen het sociale netwerk. Maar als je een fanpagina hebt met slechts 10, 100 of 500 fans, is het moeilijk om mensen op Facebook te bereiken met je eigen inhoud. Dat is waarom Facebook Ads zo belangrijk zijn voor bedrijven! Zij maken het mogelijk om met één druk op de knop duizenden of honderdduizenden mensen te bereiken. Facebook advertenties worden campagnes genoemd. Deze individuele campagnes worden aangemaakt in de advertentiemanager, de zogenaamde Facebook Power Editor. Hier maakt u echter meestal niet slechts één campagne, maar meerdere, om het succes ervan te testen en te vergelijken.

Deze verschillende campagnes bevatten dan verschillende informatie. Het kan gaan om totaal verschillende teksten of afbeeldingen, maar ook om slechts kleine aanpassingen, bijvoorbeeld voor een vrouwelijke en een mannelijke doelgroep met verschillende kleuren en video’s. De verschillende campagnes worden tegen elkaar uitgetest en na analyse geëvalueerd. Op basis van verschillende KPI’s worden individuele campagnes dan opgevolgd of uitgeschakeld. Het bijzondere van dergelijke advertenties is dat je snel veel mensen bereikt. Bovendien kunt u hen uiterst nauwkeurig bereiken door targeting op basis van demografische gegevens zoals leeftijd en woonplaats. Daarnaast zijn er nog vele andere mogelijkheden, bijvoorbeeld regionale targeting. Lokale advertenties zijn natuurlijk bijzonder interessant voor bedrijven in Berlijn.

Als u een plaatselijke supermarkt, een modezaak of een makelaar in Berlijn bent, kunt u campagnes voeren voor een bepaalde straal, een bepaalde wijk of slechts één persoon in een groep met een bepaalde belangstelling of leeftijd. Hoe meer van deze factoren samenkomen, hoe definitiever een campagne is. Dit betekent dat men zich ook kan richten op mensen binnen de regio Berlijn.

Toespitsing op regio, stad en district

Bereik mensen in het stadsgebied van Berlijn, specifieke districten of Berlijn en Brandenburg, met Facebook Ads.

Er worden dan bepaalde advertenties gemaakt voor afzonderlijke regio’s, zodat u zich als Berlijns bedrijf ook kunt richten tot mensen in andere steden, bijvoorbeeld Düsseldorf.

Voor- en nadelen

Kansen en risico’s – een van de voordelen is duidelijk dat Facebook het grootste sociale netwerk ter wereld is, wat betekent dat de meeste mensen hier kunnen worden bereikt. Een ander groot voordeel is de uiterst gerichte verzending van advertenties op basis van verschillende factoren, bijvoorbeeld plaatselijke nabijheid, interesses, leeftijd, geslacht en nog veel meer.

  1. Groot bereik door meer dan 35 miljoen Facebook-gebruikers in Duitsland alleen
  2. Gratis creatie van uw eigen Facebook fan pagina
  3. Doelgroepen worden uiterst nauwkeurig bereikt via Facebook Ads, targeting en remarketing
  4. Eenvoudig onderhoud en beheer van inhoud
  5. Groot vertrouwen van gebruikers in Facebook
  6. Hoge gebruikersinteractiviteit door middel van ‘vind ik leuk’s’, opmerkingen en discussies
  7. Snelle en gemakkelijke verspreiding van informatie via het delen van inhoud

Eén risico is het hoge concurrentieniveau binnen het sociale netwerk. Terwijl er op nieuwe sociale netwerken zoals TikTok slechts een paar makers zijn, d.w.z. kanalen die inhoud creëren, worden er op Facebook elke minuut miljoenen stukjes informatie gepubliceerd. De eigen informatie is altijd in concurrentie met die van anderen. Een duidelijk nadeel dat vooral jonge, nieuwe merken voor zichzelf kunnen gebruiken, keyword advertising op Instagram TikTok! De nadelen van Facebook op een rijtje

  1. Niet alle doelgroepen worden bereikt
  2. Lay-out en presentatie van de inhoud zijn beperkt tot bepaalde functies
  3. Minder aanwezig op Google dan Youtube of Pinterest
  4. Hoog risico op kritiek en spam van derden op uw eigen wall

Kosten voor beheer en Facebook Ads

Kosten en prijzen – Hoeveel kost een Facebook-campagne in de regio Berlijn? De prijzen en kosten voor zo’n Facebook-advertentie verschillen enorm, bijvoorbeeld afhankelijk van welke doelgroep wordt gekozen of voor welke zoekwoorden wordt geadverteerd. Een eenvoudig voorbeeld, alle diensten uit de financiële sector, verzekeringen of zelfs lopende rekeningen bij banken hebben een hoge concurrentie en dienovereenkomstig ook een relatief hoge klikprijs. Heel anders is het met speciale onderwerpen, bijvoorbeeld reizen naar gebieden die anders maar door weinig mensen worden bezocht, bijvoorbeeld de Russische Taiga, Siberië of zelfs Argentinië. Hier is er weinig concurrentie en bijgevolg zijn de kosten voor advertenties lager.

De prijzen voor Facebook-advertenties zijn daarom altijd afhankelijk van de concurrentie, waaronder de mogelijk te boeken advertentieruimtes. Wilt u meer weten over de prijzen en kosten voor adverteren op Facebook? Lees hier meer in ons grote hoofdartikel over dit onderwerp:

Facebook-verkoop 93% Mobiel

Wat is de beste manier om uw reclamebudget te investeren? Ons bureau toont u de meest effectieve manieren om mensen op Facebook te bereiken. Mobiele advertenties in het bijzonder zijn in de mode op dit moment. De omzet van Facebook is in het tweede kwartaal van 2019 met ongeveer 3,7 miljard dollar (+28 procent) gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

  • Betalingen: 262 miljoen US$
  • Mobiele reclame: US$ 15.627 miljoen (US$ 15,6 miljard)
  • Reclame Desktop: US$ 997 miljoen
  • Verhouding mobiel / desktop: 6% (15,67 x prestaties)

Beste werkwijze: eenvoudige Facebook-campagne

Hier is een klein voorbeeld van een eenvoudige Facebook-advertentie zonder complexe extra’s. Bereikte 8.758 mensen, met 109 verkopen en een besteed budget van 59,09 euro. De winst bedroeg 490,27 euro. In dit voorbeeld werden 2 campagnes tegen elkaar uitgetest.

De kerncijfers van de steekproefcampagne in een oogopslag:

  • 59,09 Euro Kosten
  • 8.758 mensen bereikt
  • 109 contracten aan 19,90 euro (bruto) / 18,59 euro (netto); marge 5,04 euro (netto)
  • 549,36 euro winst
  • 490,27 euro nettowinst (excl. Facebook Ad uitgaven)

Facebook Marketing Bureau

Facebook Marketing Bureau – Adverteren voor Berlijn, Brandenburg of heel Duitsland! Ons social media marketing bureau is uw betrouwbare, ervaren partner voor campagnes op Facebook. Wilt u praten over uw specifieke project? Neem nu contact op met onze contactpersoon.

Instagram Marketing

Instagram Marketing – Instagram is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de populairste sociale netwerken. Sinds de overname van Facebook enkele jaren geleden, is Instagram momenteel het derde grootste sociale netwerk na Facebook zelf (en YouTube). Waren het twee of drie jaar geleden vooral jonge doelgroepen, tussen de 15 en 25 jaar, die op Instagram zaten, inmiddels is het gemiddelde aanzienlijk verbreed. Tegenwoordig worden hier mensen tussen de 15 en 35 jaar bereikt, en er is zelfs een tendens naar 40. Hoe ouder de groep van uw eigen gebruikers wordt, hoe interessanter Instagram natuurlijk wordt als kanaal voor uw online marketing in Berlijn.

Opzetten kanaal, community en marketing

Kanaal opzetten en community – Als uw bedrijf nog niet actief is op Instagram, is het tijd! De eerste stap is het opzetten van je eigen Instagram kanaal. Dit kan heel snel en gemakkelijk via de Instagram-app voor Android en iOS. Zoals eerder te zien was in de statistieken van de huidige marketingactiviteiten, staat Instagram op de 3e plaats met 14%; ver voor ligt natuurlijk Facebook, als het leidende netwerk, met de meest welvarende doelgroep.

In tegenstelling tot Facebook heb je voor Instagram niet eens een kanaalfoto nodig, maar alleen een profielfoto en je bent klaar om te gaan! Op Instagram is alles gericht op twee gebieden, posts en zogenaamde stories. Terwijl verhalen efemere, kleine posts zijn die 24 uur beschikbaar zijn, staan postings op de tijdlijn en dus als het ware op het uitgebreide visitekaartje, of permanent zichtbaar op het eigen profiel. Regelmatige postings vergroten de gemeenschap. Als u het proces wilt versnellen, kunt u adverteren op Instagram.

Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram – Adverteren op Instagram via Facebook, wist je dat? Sinds Instagram door Facebook is gekocht, loopt het beheer van advertenties en campagnes op Instagram ook via Facebook. Alle oplossingen voor Facebook zijn dan ook vaak ook ontworpen voor Instagram en omgekeerd, zoals te zien is bij Instagram Stories en het latere Facebook Stories, zodat synergieën direct benut kunnen worden, uiteraard ook via de gedeelde advertentiemanager. Adverteren op Instagram is anders ontworpen dan op Facebook of YouTube. Binnen Instagram zijn er twee populaire advertentieformaten, Stories en posts in de nieuwsfeed – maar wat is het verschil? Postings op Instagram hebben het nadeel dat ze geen directe linking toelaten. Ze zijn dus goed voor de naamsbekendheid. Als u producten wilt koppelen in uw eigen e-commerce of uw eigen website, hebt u een advertentie nodig. Velen vertrouwen ook op verhaaladvertenties.

De kosten en prijzen van Instagram-campagnes verschillen, net als bij Facebook en YouTube, vooral naar gelang van de concurrentiedichtheid. Hoe meer mensen advertenties boeken op een bepaalde doelgroep of op een bepaald trefwoord, hoe duurder de individuele advertentieplaatsing wordt.

Voor- en nadelen

Kansen en risico’s – De voordelen van Instagram liggen in de specifieke doelgroep van mensen tussen 15 en 35 jaar en hun vertrouwen in het merk Instagram. Op Instagram willen mensen het leven van alledag vergeten en zich dienovereenkomstig onderdompelen in een perfecte wereld: Vakanties op de Malediven, perfecte sixpacks in de sportschool, sexy bikinifoto’s vanaf het strand en natuurlijk dure luxe horloges, onroerend goed en sportwagens. Bijgevolg kunnen vooral lifestyle-merken zeer goed op dit netwerk worden geplaatst.

Een van de nadelen is dat Instagram bijna uitsluitend op mobiele telefoons wordt gebruikt. Bijgevolg kunnen vele grotere en complexere aankopen niet rechtstreeks worden bemiddeld. Hoe groter het bedrag, hoe langer het aankoopproces duurt, en het afhaakpercentage is navenant hoog – maar ook daar zijn strategieën en methoden voor, de zogenaamde remarketing. Remarketing richt zich specifiek op bezoekers die uw eigen website of e-commerce hebben bezocht, maar om uiteenlopende redenen geen aankoop hebben gedaan. Cookies worden gebruikt om gebruikersgegevens op te slaan. Met deze gegevens kan de individuele gebruiker naar aanleiding van het bezoek gedurende ongeveer 30 dagen opnieuw worden aangesproken. De advertentie bevat dan precies hetzelfde product dat de individuele bezoeker heeft bekeken. Dit verhoogt de koopbereidheid: voor problemen kunnen oplossingen worden gevonden! We laten je zien hoe het werkt.

Instagram marketing bureau

Instagram Marketing Agency – hoeveel kost adverteren op Instagram? Hoeveel kost een post of Instagram-verhaal van een influencer? Hoe snel kun je 10.000, 20.000, 50.000 fans opbouwen? Heeft u vragen over Instagram marketing in Berlijn? Wij hebben de antwoorden! Neem contact op met onze contactpersoon.

Youtube Marketing: Video’s en SEO

YouTube Marketing – Marketing op YouTube, speciaal voor Berlijn? YouTube is het grootste videoportaal ter wereld en biedt dus ook heel wat potentieel voor bedrijven die aan YouTube-marketing of videomarketing willen doen. Maar zijn er risico’s? Ja. Vooral voor lokale marketing, waar Facebook en Instagram vaak betere alternatieven zijn. Voor langdurige plaatsing op het web, maar ook positieve aspecten voor zoekmachine-optimalisatie (ook regionaal voor Berlijn), biedt YouTube vele mogelijkheden.

Voor- en nadelen

Kansen en risico’s – Voordat met video’s en adverteren op YouTube kan worden begonnen, moeten eerst het kanaal worden opgezet en de voorbereidingen voor de eigen community worden getroffen. Na de opstelling blijft de vraag: Wat is belangrijk bij YouTube-marketing? Met name de regelmatige releases en geplande video-inhoud maken YouTube tot een platform dat een zeer bijzondere invloed heeft op gebruikers. Terwijl op Instagram inhoud meestal slechts enkele ogenblikken wordt bekeken, worden video’s op YouTube vaak vijf, tien of zelfs 60 minuten bekeken. De impact op de gebruiker is dan ook groot, bijvoorbeeld in het geval van aanbevelingen in video’s – een duidelijk voordeel van YouTube. Referral marketing speelt over het algemeen een grote rol op YouTube, en daarom boeken veel klanten naast hun advertenties ook influencers voor positieve vermeldingen. Youtube is zeer divers, van het eigenlijke sociale netwerk tot aspecten van zoekmachineoptimalisatie en aanbevelingsmarketing via beïnvloeders.

Een klein nadeel dat YouTube biedt, ook al heeft het verder veel voordelen, is dat regionale marketing moeilijker is, omdat gebruikers op YouTube op zoek zijn naar algemene informatie. Wanneer heb je voor het laatst op YouTube gezocht naar een specifieke video uit Berlijn? Precies! Op YouTube gaat het over onderwerpen als “het toilet repareren”, “tips voor het bouwen van een huis” of zelfs “uitleg over smokey eyes”, dus er is geen regionale verwijzing. Daarom moet YouTube worden gebruikt door bedrijven die nationaal en niet lokaal actief zijn.

Kosten voor beheer en Youtube advertenties

Kosten en prijzen – YouTube-advertenties worden op dezelfde manier berekend als in andere sociale netwerken, op basis van concurrentie en zoekwoorden. Hoe meer u plaatst, hoe duurder de prijs voor een enkele campagne. Heel anders dan bij kanaaluitbreiding, waar bepaalde risico’s bestaan, worden advertenties gebruikt om gerichte mensen te bereiken op YouTube, ook in Berlijn. Bijvoorbeeld, via upstream video’s. Je kent deze vorm van reclame waarschijnlijk wel van je eigen bezoeken aan YouTube. Kort voordat de eigenlijke, gewenste video begint, loopt een reclamevideo die pas na 5 seconden kan worden overgeslagen. Daarom is het zo belangrijk om de marketingboodschap en uw eigen merklogo binnen de 5 seconden te plaatsen, want een groot deel van de gebruikers stopt direct na de eerste 5 seconden om naar de eigenlijke video te gaan. Op deze manier wordt geen enkele videoweergave verspild.

Youtube Marketing Bureau

Youtube Marketing Agency – U wilt adverteren op YouTube, speciaal voor Berlijnse klanten of voor heel Duitsland? Neem contact op met onze contactpersoon voor YouTube, we kijken uit naar uw projectaanvraag!

TikTok Marketing

TikTok Marketing – TikTok is het nieuwe trendnetwerk onder de apps. TikTok is een populair videoplatform voor amusement, vooral bij de jonge doelgroep onder 18 jaar. Tiktok heette aanvankelijk Musical.ly en is gespecialiseerd in zijn gebruikers die liedjes uit de hitlijsten zingen, met de licentie en toestemming van de rechthebbenden. Zoals elk sociaal netwerk evolueert het voortdurend vanuit zijn basisfunctie, met steeds nieuwe mogelijkheden en vormen van zelfpromotie voor scheppers, als mensen die inhoud creëren.

Voordelen, nadelen en risico’s?

Kansen en risico’s – Is het voor een bedrijf de moeite waard om nu een TikTok-account te openen? De doelgroep is nog erg jong, maar dat was ook al het geval op Facebook en sinds kort ook op Instagram. Op een gegeven moment zullen de gebruikers ouder worden en dus ook een doelgroep worden met koopkracht voor bedrijven en ondernemingen. TikTok is een praktisch platform, vooral voor e-commerce, omdat hier direct links kunnen worden geplaatst.

Kosten voor beheer en TikTok-advertenties

Kosten en prijzen – De prijzen voor TikTok Ads zijn hetzelfde voor hetzelfde bereik, zoekwoorden en klik aantallen in verhouding tot de andere sociale netwerken.

Op dit moment zijn er maar een paar gecertificeerde TikTok reclamebureaus zoals wij. Hoe jonger het netwerk, hoe voorzichtiger ze zijn met gecertificeerde adverteerders. Als u uw eerste TikTok advertenties wilt plaatsen voor de zeer jonge doelgroep die hier overheerst, neem dan contact op met onze TikTok expert en wij zullen een individueel aanbod met een op maat gemaakte strategie voor uw merk op TikTok ontwerpen.

TikTok Marketingbureau

TikTok Marketing Agency – Vragen over content creatie op Tik Tok? We zijn hier voor jou! Als gecertificeerd TikTok Ad Agency kunnen wij u inzicht geven in de reclamewereld van het jonge sociale netwerk. Wij hebben de contacten en de know-how om aandacht te genereren voor uw merk op TikTok.

Zoekmachine marketing (SEO / Google Adwords)

Omdat we veel vragen krijgen van onze klanten over zoekmachine optimalisatie, wilden we ook wat inzichten geven voor Berlijn, wat betekent zoekmachine optimalisatie en wat betekent adverteren in zoekmachines voor e-commerce bedrijven?

  • Lees meer: E-commerce marketing

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachinemarketing (SEO) – Dit gebied houdt zich bezig met het opbouwen van organisch bereik. Organisch bereik betekent mensen die een website hebben bereikt via het zoekmachine-algoritme, d.w.z. door langdurig werk aan het eigen content management systeem of terugkerende bezoekers, bijv. vanwege de eigen naamsbekendheid of via een digitaal ledensysteem.

Eenvoudig uitgelegd betekent zoekmachine-optimalisatie het schrijven van goede SEO-teksten. SEO-teksten bevatten een bepaald aantal woorden, ze hebben een goede en coherente lay-out, maar ook interne en externe links. Hoe beter deze teksten geschreven zijn en hoe meer het er zijn, hoe beter voor de evaluatie in de PageRank procedure. Zo worden internetpagina’s beoordeeld en vervolgens in de zoekmachine opgenomen op basis van relevantie.

Organisch bereik opbouwen via zoekmachineoptimalisatie kost tijd. Afhankelijk van de bedrijfstak en het project moet u rekening houden met ten minste 12 maanden, maar beter met 24 of 36 maanden. Immers, een eigen website of e-commerce duurt een tijdje totdat de pagina’s geïndexeerd zijn, ze naar boven klimmen en langzaam maar zeker pagina 2 en nog beter pagina 1 van de zoekresultaten bereiken. Aangezien dit werk veel tijd in beslag neemt, relatief veel kost en bijgevolg niet onmiddellijk resultaten oplevert, nemen velen hun toevlucht tot betaalde outreach, bv. via sociale advertenties of ook adverteren op Google, via AdWords.

Google AdWords

Google AdWords – Met Google AdWords kunt u gerichte advertenties in de zoekresultaten plaatsen. Uw eigen website of online winkel wordt dan bovenaan de zoekresultaten weergegeven, waar de meeste gebruikers zullen klikken. Deze methode van online marketing is dan ook aantrekkelijk om gebruikers snel en gericht te bereiken! Natuurlijk kan elke advertentie ook specifiek worden gericht op een Berlijns publiek, nog beter, zelfs specifieke wijken zoals Kreuzberg, Charlottenburg, Schöneberg of zelfs Prenzlauer Berg. Deze advertenties zijn snel opgezet en leveren al snel de eerste kliks op. Als u nu het juiste aanbod heeft, kunt u onmiddellijk verkoop realiseren! Bij de daaropvolgende analyse en evaluatie kunnen gerichte verbeteringen worden aangebracht, zodat de advertenties altijd effectiever zijn in hun conversiepercentage.

Social Media Marketing Agentschap

Social Media Marketing Agency – Bent u op zoek naar social media-experts voor Instagram, YouTube, Facebook of TikTok? Bij ons heeft u de juiste contactpersoon gevonden! Met klanten in Berlijn, Duitsland maar ook wereldwijd – ervaring en know-how voor uw bedrijf. Dit betekent dat u een directe contactpersoon hebt die vertrouwd is met de digitale structuren van de sociale netwerken en de voortdurende ontwikkeling daarvan. Of het nu gaat om het algoritme bij de evaluatie van postings, de analyse en monitoring of zelfs creatieve, regelmatig gepubliceerde inhoud!

Workshop en begeleiding

Workshop en advies – U wilt leren hoe u uw merk kunt updaten en nog meer volgers en fans kunt krijgen? Boek een workshop en wij geven u advies, op maat en individueel voor uw merk.

Spreker en opleiding

Spreker en training – Heeft u een social media spreker nodig om een grotere groep mensen te informeren in een persoonlijke trainingssessie of op een groter evenement? Ook hier vindt u de perfecte social media marketing experts die u, uw medewerkers en uw gasten de juiste impulsen geven.

Contactpersoon en contact

Contactpersonen en contact – Wij verheugen ons op uw project!