Sleutelwoorden: succes met de juiste sleutelwoorden

Trefwoorden zijn sleutelwoorden die enerzijds uw website beschrijven en anderzijds die gebruikers invoeren in zoekmachines. Deze woorden moeten meerdere malen op de website worden gebruikt op subpagina’s om zo goed mogelijk gevonden te worden door zoekmachines. Een trefwoordenanalyse kan helpen om de optimale woorden te gebruiken die gebruikers gebruiken voor hun zoekopdracht. Trefwoorden zijn elementair voor online marketing en zoekmachine optimalisatie.

Soorten trefwoorden

Hier ziet u de verschillende soorten trefwoorden en hun betekenis:

  • Geld Sleutelwoorden – Producten en Diensten
  • Merk trefwoorden – bedrijfsnaam in beeld
  • Samengestelde trefwoorden – combinatie van bedrijfsnaam en producten of diensten
  • Andere – geen verband met het merk of het product of de dienst.

Trefwoord classificatie

Trefwoorden kunnen worden geclassificeerd als short-tail of long-tail. Short-tail zoekwoorden zijn korte trefwoordzinnen zoals “top kopen” of “chocolade veganist”. Dergelijke zoekopdrachten hebben meestal een hoog maandelijks zoekvolume. Long-tail trefwoorden zijn langer, complexer en komen dienovereenkomstig minder vaak voor dan korte trefwoordzinnen. Een voorbeeld is “maak je eigen suikervrije veganistische Nutella”.

Trefwoorden snel uitgelegd

Sleutelwoorden kort uitgelegd:

  • Trefwoorden
  • Beschrijving van uw website
  • Woorden ingevoerd in zoekmachines