Facebook Ads Agency Tips! Hoe kom je aan 1 cent CPC?
Waarom doen bedrijven eigenlijk aan Facebook adverteren? Ten eerste helpt adverteren op Facebook om bereik te genereren. Als u bereik hebt, kunt u reclame maken voor uw eigen producten, diensten of
- Meer over ons
Facebook-agentschap
Tip van de redactie! Leer stap voor stap en gratis:
Facebook Ads & Adverts
Facebook advertenties voor slechts 1 cent per klik?
In het eBook zul je leren:
- Hoe vindt u de meest lucratieve doelgroep voor uw reclame
- Zo perfectioneert u uw retargeting met de Facebook Pixel
- Welke afbeeldingen en teksten werken het beste in Facebook Ads
- Hoe u op de lange termijn doorklikpercentages van 20% en meer kunt bereiken
- Hoe Custom Audiences en Lookalike Audiences perfect te gebruiken
- Hoe bereik je maximaal met slechts 0,01 euro per klik
- EBook: 1 cent per klik Formule
Ons artikel legt alle basisprincipes uit voor Facebook Ads. Facebook biedt hier een praktische oplossing, de advertenties kunnen heel precies worden gericht. U kunt zich richten op specifieke groepen van een bepaalde leeftijd, uit een bepaalde regio, of met een bepaalde interesse. Mensen zullen de advertenties zien en er als gevolg daarvan mee interageren: De universeel gewenste en populaire interactie. Het interactiepercentage is een zeer belangrijk instrument om het succes van campagnes in sociale netwerken te meten.
Weg van het artikel, hier is weer de inleiding van de auteur van het boek, de 1 Cent Klik Formule.
- Begin nu met de 1 cent per klik formule
Het interactiepercentage als succesindicator voor advertenties op Facebook
Een van de grootste succesindicatoren voor digitale reclamecampagnes is het interactiepercentage van de desbetreffende advertentie. Bij het
Wanneer u een reclamecampagne op Facebook start, moet u eerst naar de Facebook Business Manager gaan om uw reclameaccount te registreren. Daar kunt u uw profiel omzetten in een adverteerder en dan advertenties maken voor uw eigen fanpagina’s en projecten, die van uw eigen rekening worden afgeschreven. Betaling geschiedt per creditcard of PayPal. Als u een bestaande advertentie-account heeft, kunt u beginnen met uw eerste advertentie. Ik raad echter aan om eerst een targeting pixel te integreren!
Retargeting Pixel bij Facebook: Gebruikers kunnen weer advertenties afspelen
Wat is een retargeting pixel? De zogenaamde Facebook pixel is eigenlijk niet meer dan een enkele, kleine afbeelding met een kleine code. Deze pixel is transparant en, zoals de naam al aangeeft, slechts één pixel hoog of breed. Dit maakt het onzichtbaar op de website. Als u deze pixel aan uw eigen website of online winkel toevoegt, worden alle gebruikers door Facebook geregistreerd via het kleine script dat het afbeeldingsbestand omringt. Wanneer deze gebruikers terugkeren naar Facebook, kunnen hun gerichte producten worden aangeboden in de vorm van advertenties. Dit principe helpt bedrijven en marketingafdelingen vooral om mensen die al betrokken zijn veel gerichter te bereiken.
Herinner je je het interactie percentage? Het interactiepercentage is hier natuurlijk bijzonder hoog, omdat de gebruikers al bekend zijn met uw product, of met uw merk. Dit verhoogt de kans op een verkoop en een deal aanzienlijk.
Maar laten we teruggaan naar de Facebook Business Manager, waar u uw eerste advertenties op Facebook kunt instellen.
Meer informatie over ons bureau Social Media One
Wij bieden slimme oplossingen en concepten voor campagnes in vele steden. Bekijk hier het potentieel van de economisch grootste steden:
- Berlijn
- Hamburg
- München
- Keulen
- Hannover
- Düsseldorf
- Frankfurt
Adverteren op Facebook, zo makkelijk is het!
Maak een campagne: Slechts één naam
In de ad manager, maakt u eerst een enkele campagne aan. Deze campagne bevat verschillende advertentiegroepen, die op hun beurt individuele advertenties bevatten. Hierdoor krijgen de advertenties een nesting op twee niveaus. Het grote voordeel hier is dat je altijd de globale instellingen van de campagne, of de respectievelijke individuele advertentiegroep, kunt toepassen op alle geassocieerde individuele advertenties. Dit helpt, bijvoorbeeld, als u vijftig afzonderlijke advertentiegroepen hebt en u het totale budget met €10 per dag wilt verhogen. Met een paar klikken kunt u de instellingen van alle afzonderlijke advertenties wijzigen door ze te nesten. Dit is een doorslaggevend voordeel voor de snelheid, vooral wanneer de campagnes groter zijn en niet langer slechts “enkele” advertenties bevatten.
Dus laten we onthouden, dat je eerst een enkele campagne moet maken. Laten we nu verder gaan met de advertentiegroepen. Voornamelijk de advertentiegroep in Facebook, Ad Manager.
Ad groepen: Globaal beheer van instellingsopties
De individuele advertentiegroepen in Facebook’s Ad Manager, bepalen de individuele doelgroepen. Hier zeg je globaal dat je hele advertentiegroep een bepaalde interesse moet hebben, bijvoorbeeld. Alle advertenties daaronder zullen op deze belangstelling worden gebaseerd. Hier kunt u ook de dagelijkse budgetten van de campagne globaal beheren, zoals zojuist vermeld. Zodra de individuele advertentiegroep is aangemaakt, kunt u deze met een paar klikken dupliceren en vervolgens de basiswaarden van de groepen wijzigen.
U kunt bijvoorbeeld een advertentiegroep maken die niet alleen is gebaseerd op de interesses van de doelgroep, maar ook op waar ze wonen, hun geslacht en leeftijd.
Als we deze advertentiegroep dupliceren, kunnen we snel een van de variabelen verwisselen en instellen dat de advertentie niet specifiek op vrouwen moet worden uitgespeeld, maar bijvoorbeeld op mannen. Alle andere variabelen, evenals de leeftijd en de woonplaats, ook de belangen blijven dezelfde. Op die manier kunt u snel een portfolio samenstellen door bijvoorbeeld te adverteren bij de fans van een bepaalde concurrent en die alleen in te delen in afzonderlijke groepen, bijvoorbeeld mannen tussen 20 en 30, mannen tussen 30 en 40, enz. Waarom verdeelt u de verschillende advertenties op deze manier?
CPC is koning! Contact prijs per duizend (CPM) en interactie
Het voordeel van adverteren op Facebook is de gerichte hoeveelheid mensen aan wie marketingboodschappen worden verspreid. Als we alleen al denken aan een klassieke reclameposter, daar lopen elke dag duizenden mensen langs. Zij komen echter uit verschillende sociale klassen, hebben verschillende interesses, wonen niet noodzakelijk in dezelfde plaats waar de affiche is opgehangen, zijn man of vrouw, oud of jong. Het is derhalve nooit mogelijk precies te bepalen welk effect één enkele reclameposter, op een specifieke plaats, op de individuele persoon heeft gehad of in de toekomst zal hebben. De effecten van traditionele reclame kunnen alleen in grote hoeveelheden worden gemeten.
Met Facebook advertenties, is het helemaal anders! Hier kunnen we precies bepalen wie onze advertenties moet zien, wat de effectiviteit enorm verhoogt. Wij kunnen ook bepalen of advertenties alleen op mobiele apparaten of ook op de desktop worden uitgezonden. Dit verhoogt niet alleen de doeltreffendheid, maar ook het bereik in verhouding tot het gegeven budget. Een social media manager meet succes onder meer af aan CPC. CPC betekent niets anders dan kosten per klik. Hoe lager de aankoopkosten van een klik, hoe succesvoller deze zal converteren, uitgaande van een gemeenschappelijke doelgroep.
CPM betekent prijs per duizend contacten. Het geeft antwoord op de vraag hoeveel geld moet worden geïnvesteerd opdat duizend mensen de advertentie in kwestie zien
Individuele advertenties in de Facebook Ads Manager: A/B-test
Eerst wordt een bovenliggende campagne aangemaakt en benoemd, bijvoorbeeld “50% Uitverkoop”, vervolgens de advertentiegroepen met hun respectievelijke doelgroepen. Zoals u ziet, hebben wij ons tot dusver vooral beziggehouden met de structuur en de opzet van de reclamecampagne. Nu is het tijd voor de visuals en het design.
Zodra u de advertentiegroep hebt aangemaakt, kunt u er verschillende individuele advertenties in plaatsen. Deze afzonderlijke advertenties bevatten dan bijvoorbeeld verschillende foto’s, video’s of zelfs een hele foto-diavoorstelling. Elke individuele afbeelding krijgt een individuele advertentie. Op die manier kunnen de bereikte resultaten later nauwkeurig van elkaar worden gescheiden. Natuurlijk kunnen de teksten ook variëren, gebruik je emoticons, of misschien niet? Al deze mogelijke variabelen die de verkoop beïnvloeden, worden nu doorgespeeld in de individuele advertenties. Het resultaat is dat je al snel 10 of 15 verschillende individuele advertenties in de individuele advertentiegroep hebt.
Als de advertentiegroepen worden gedupliceerd, worden al snel honderden individuele advertenties aangemaakt, die natuurlijk ook achteraf moeten worden beheerd en gecontroleerd. De daaropvolgende
De gesplitste test, succesvolle campagnes door advertentie-analyse
Door middel van een split test, of een A/B test, kijken social media bureaus hoe succesvol de respectievelijke individuele advertenties zijn. Kortom: welke advertentie converteert het best? De meting wordt overgenomen door onze CPC, ter herinnering: kosten per klik.
Als u zich bijvoorbeeld op de Duitse markt richt, hebt u natuurlijk een hoge concurrentiedichtheid en veel concurrenten die strijden om gebruikers in de sociale netwerken. Daardoor kan het gebeuren dat, hoewel u een budget van een paar duizend euro uittrekt, er in de eerste dagen slechts een paar euro worden uitgegeven of uitgespeeld door Facebook. De lage besteding van het reclamebudget is te wijten aan het feit dat de concurrentie in dit land groot is en veel bedrijven advertentieruimte kopen in sociale netwerken (maar ook in zoekmachines). Wanneer nieuwe advertentiegroepen worden gespeeld, of nieuwe campagnes, moeten deze altijd concurreren met bestaande, reeds geboekte campagnes.
Hoe dan ook, uiteindelijk gaat het erom zo goedkoop mogelijk clicks te kopen. Als uw eigen online winkel slechts twintig unieke bezoekers per dag heeft, maar u genereert honderd nieuwe bezoekers via advertenties op het internet, of het nu Facebook of Google is, dan zal het aandeel onmiddellijk verveelvoudigen. Hoe ziet een succesvolle Facebook-advertentie er tegenwoordig eigenlijk uit?
Succesvolle campagnes van Facebook marketingbureaus
In de reclame is er altijd één gouden regel geweest: reclame moet aandacht trekken. Precies hetzelfde principe passen de bureaus vandaag toe in de sociale netwerken bij het ontwerpen van campagnes. Afbeeldingen of video’s die worden gepubliceerd, moeten de aandacht trekken. Vooral bij de doelgroep die geïnteresseerd zou kunnen zijn in het product of de dienst. Deze aandacht wordt gecreëerd door gebruik te maken van zeer eenvoudige middelen, zoals cirkels, of pijlen als overlay, die rechtstreeks naar een aanbod wijzen. Hetzelfde principe werkt bij graphics, maar ook bij videocontent, die binnen de eerste drie seconden een verrassend moment moet hebben om de gebruiker te pakken te krijgen.
Wist u dat de meeste gebruikers slechts twee of drie seconden naar video’s op Facebook kijken? Hetzelfde principe geldt ook op YouTube, waar video’s ook meestal maar een paar seconden worden bekeken. Daarom moet je er bij
Is adverteren op Facebook de moeite waard?
Zoals we eerder hebben gezien met CPM prijzen, het berekenen van hoeveel het kost om 1.000 mensen om onze advertentie te zien, sociale media advertenties zijn veel effectiever dan traditionele reclame. Slechts 20% van de kosten hoeven te worden gebruikt om evenveel mensen te bereiken. Bovendien is het strooilicht veel geringer, aangezien de doelgroepen precies kunnen worden bepaald en niet wijd verspreid zijn zoals bij een advertentie in gedrukte tijdschriften of kranten. Deze doorslaggevende voordelen maken Facebook en andere netwerken, zoals YouTube of Instagram, zo succesvol in de marketingcampagnes van bedrijven en ondernemingen.
Hoeveel kost Facebook-reclame?
Advertenties op Facebook zijn relatief duur als we kijken naar hoe een advertentie wordt geplaatst. Dit geldt echter alleen voor startende ondernemingen. Voor elk middelgroot bedrijf, maar ook voor kleine en middelgrote ondernemingen en natuurlijk voor naamloze vennootschappen, zijn Facebook-advertenties een absoluut doeltreffend middel om doelgroepen te bereiken tegen lage kosten. Splitsingstests zijn hier ook zeer gemakkelijk uit te voeren en vergen geen weken van conceptie, productie of handelingen zoals het ophangen van posters.
Wie een Facebook-advertentie wil plaatsen, wordt natuurlijk eerst geconfronteerd met klikprijzen van een paar euro. Als je dan een product verkoopt waarvan de prijs slechts een paar euro bedraagt, wordt het al snel inefficiënt. Daarom is het belangrijk op de CPC te letten en advertenties te deactiveren die geen succes beloven en waarvan de klikprijzen veel hoger zijn dan die welke winst op de verkoop beloven.
CPC-formule: Kosten per klik
CPC = kliks / kosten
Onze advertentie wordt 50 keer bekeken, wat resulteert in een klik, die ons bij wijze van voorbeeld 1 euro kost.
Deze euro is zowel onze CPC als de acquisitiekosten voor een klik. U kunt het succes bij benadering meten met handelaren die op Amazon verkopen. De kosten vermenigvuldigen zich snel als er dagelijkse budgetten van honderd euro zijn voor elke advertentiegroep. Bovendien, met vijf advertentiegroepen, hebben we al vijfhonderd euro per dag. Het telt op. Voor starters raden wij daarom aan zich te concentreren op individuele groepen en een paar split tests. Met grote bedrijven, is het anders. Hier worden niet alleen geslachten of interesses gesplitst, maar ook verschillende landen en talen. Toch spreken ze allemaal dezelfde taal: CPC!
Of je nu een dagbudget hebt van tien of van tienduizend euro, je doel moet zijn om de CPC op te drijven. Van 50 cent naar 20 cent, 10 cent en uiteindelijk nog maar één cent. Als we de CPC verlagen van 50 naar 1 cent, is de advertentie 50 keer zo effectief met hetzelfde budget, dat is 5000%. Dat is de grote kunst van Facebook reclame!
Wie kliks koopt die slechts één cent kosten en dan misschien maar 20 bezoekers nodig heeft voor één verkoop in de online winkel, ziet dat elke afzonderlijke verkoop slechts 20 cent kost en dat de winstmarge dus extreem wordt verhoogd. Als we nog steeds op 1 euro per klik zaten, zou het werven van deze koper zelfs 20 euro hebben gekost. Als wij nu een reclamecampagne voeren voor een grote klant, ontstaan hier al snel kosten die in plaats van 1.000 euro oplopen tot 100.000 euro. Het bereik is dus zeer groot, afhankelijk van hoe goed een Facebook-advertentie is geoptimaliseerd.
Het eBook voor beginners en gevorderden
Haal dan nu mijn nieuwe eBook in huis en leer hoe je slechts 1 cent per klik betaalt voor je Facebook Ads! Ik laat je alles zien wat je moet weten over super goedkope Facebook Ads op 166 pagina’s en vooral over ‘De 1 cent per klik formule’. Je krijgt werkende en bewezen methodes om slechts 0,01 euro per klik en minder te betalen voor je Facebook Ads!
Wil je leren hoe je slechts 1 cent per klik en minder betaalt voor Facebook Ads? Met de “1 cent per klik formule” laat auteur Björn Tantau je op 166 pagina’s zien wat je moet weten over extreem goedkope Facebook Ads. Aan de hand van best practices legt hij werkende en bewezen methodes uit waarmee je met Ads! slechts 0,01 euro per klik betaalt. In het eBook zul je leren:
- Hoe vindt u de meest lucratieve doelgroep voor uw reclame
- Zo perfectioneert u uw retargeting met de Facebook Pixel
- Welke afbeeldingen en teksten werken het beste in Facebook Ads
- Hoe u op de lange termijn doorklikpercentages van 20% en meer kunt bereiken
- Hoe Custom Audiences en Lookalike Audiences perfect te gebruiken
- Hoe bereik je maximaal met slechts 0,01 euro per klik
- EBook: 1 cent per klik Formule
Vier succes!
- Meer over ons
Facebook-agentschap