Elon Musk om Twitter te kopen? Impact & Aandelen – Online Marketing Nieuws
Deze week in Social News: Online Marketing DE meldt, Elon Musk wil
Onderwerp: Elon Musk wil Twitter kopen
Vorige week kondigde Elon Musk, CEO van Tesla, aan dat hij het sociale medianetwerk Twitter wil kopen. Hij had al aandelen gekocht ten bedrage van 9,2 procent. Hoe ziet zijn aanbod er nu precies uit en welk effect heeft het op korte termijn gehad?
In een notendop:
- Elon Musk wil Twitter kopen
- Bezit reeds 9,2% van de aandelen in Twitter
Maar eerst een blik op Twitter en Elon Musk.
[Update] – Elon Musk koopt Twitter!
Het sociale nieuws was nog niet geschreven of het fladderde al door de lichtkranten van deze wereld:
Elon Musk koopt Twitter!
Wie de Amerikaanse televisie, het medialandschap in het algemeen, heeft gevolgd, zou bijna hebben kunnen denken dat hij zich in een campagne voor de presidentsverkiezingen bevond. Elk stukje informatie, hoe klein ook, werd onmiddellijk gedeeld. Toen was het tijd voor het nieuws van de dag om op de lichtkrant te komen:
Twitter bestuur keurt Elon Musk’s aankoop van Twitter goed
Het bestuur van Twitter had lang tegen deze overname gestemd.
Elon Musk? De ondernemer
Elon Musk is een Amerikaanse ondernemer met Afrikaanse roots die eigenaar en oprichter is van de fabrikant van elektrische auto’s Tesla en het ruimtevaartbedrijf SpaceX. Hij is ook medeoprichter van de wereldwijde betaaldienst PayPal. Met een totaal fortuin van ongeveer 200 miljard US dollar is hij een van de rijkste mensen ter wereld.
Elon Musk legde het snel uit:
- Amerikaanse ondernemer
- Bedrijven o.a.: Tesla & SpaceX
- Mede-oprichter van PayPal (gekocht door Ebay)
Twitter is een van de bekendste netwerken naast Facebook, Google+ en YouTube. Twitter is een microblog, dat tot taak heeft kleine berichten in de vorm van tekstberichten te verzenden, meestal met een beperkte hoeveelheid tekst. Twitter werd in 2006 in San Francisco opgericht. Twitter Inc. is een overheidsbedrijf en heeft ongeveer 2000 mensen in dienst. Met 353 miljoen gebruikers wereldwijd, waaronder 12 miljoen in Duitsland, is Twitter zonder meer een van de meest wijdverspreide sociale netwerken ter wereld.
Twitter samengevat:
- Opgericht: 2006
- Oprichters: Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone, Noah Glass
- Heeft 2000 werknemers in dienst
- 353 miljoen gebruikers wereldwijd
Elon Musk koopt Twitter: aanbod en impact
Zoals hierboven gemeld, kondigde Musk vorige week aan dat hij Twitter zou kopen. Hij bood het bedrijf 54 dollar per aandeel, dus 41 miljard dollar in totaal. Het socialemediaplatform reageerde hierop met de zogenaamde “gifpil”-strategie. Deze strategie is erop gericht een bedrijf onaantrekkelijk te maken voor potentiële kopers. Zij zijn van plan aandelen goedkoper te verkopen aan aandeelhouders die reeds meer dan 15 procent van de totale aandelen bezitten.
Volgens het bestuur is het echter niet uitgesloten dat Twitter ingaat op een overnamevoorstel of samenwerkt met andere bedrijven.
Aandelenkoers op het moment van het nieuws
Dit is hoe de koers van Twitter AG eruit ziet op het moment van het nieuws:
Huidig Twittertarief: 36 maanden
Hier is een langetermijnbeeld van de laatste 36 maanden, met de huidige stand van zaken.
Online Marketing Nieuws: B2B & B2C
Social Ads, SEO, SEA, Content Marketing en meer. De krantenkoppen van de week:
Online Marketing NL: Elon Musk wil Twitter kopen
In de Online Marketing DE van deze week staan “Collaborative design project: Instagram werkt op borden” en “OMR22: Als Quentin Tarantino 60.000 marketingkoppen ontmoet”. Meer nieuws van deze week:
- Na Elon Musk: meer bedrijven tonen interesse in het kopen van Twitter
- OMR22: Als Quentin Tarantino 60.000 marketingkoppen ontmoet
- Collaboratief ontwerpproject: Instagram werkt op borden
Marconomy: de toekomst van HR-communicatie
De Marconomy blog bericht over ” Een blik op de toekomst van HR communicatie ” en ” Hoe de 4 Google zoekintenties uw B2B digitale marketing beïnvloeden “. Meer nieuws van de blog:
- 2 dagen. 17 B2B sprekers. 100% netwerkgarantie.
- Een blik in de toekomst van HR-communicatie
- Hoe de 4 zoekintenties van Google uw B2B digitale marketing beïnvloeden
Meer vuur: Influencers & Apothekers
Deze week op More Fire onder meer de artikelen “De toekomst van search – wat komt er na Google?” en “8 tips en voorbeelden voor betere call-to-actions”. Meer van de blog:
- Influencers & apothekers: nieuwe marketing- en verkoopkanalen bij orthomol
- 8 tips en voorbeelden voor betere call-to-actions
- De toekomst van search – Wat komt er na Google?
PR Blogger: Typen besluitvormers
Er is ook interessant nieuws van PR Blogger deze week, zoals “Succesvol netwerken op LinkedIn” en “Soorten beslissers die je moet kennen als je influencer-initiatieven wilt doordrukken”. Meer nieuws van deze week:
- Succesvol netwerken op LinkedIn
- De PR Blogger in 2022
- Soorten besluitvormers die u moet kennen als u influencerinitiatieven wilt doordrukken
Blogger ABC: Blogs vs. tijdschriften
Blogger ABC daarentegen bericht deze week over “Gamification: lezers boeien en binden door te spelen” en “Bedrijfsblog vs. tijdschrift: Wat zijn de verschillen?”. Meer krantenkoppen van de week:
- Bedrijfsblog vs. magazine: wat zijn de verschillen?
- 10 WordPress Plugin Tips voor 2020
- Gamification: lezers op een speelse manier boeien en vasthouden
Omzettingsvermogen: kader en resultaten
Op Konversionskraft kijken we naar “22 vrouwelijke conversie-experts wier kennis uw bedrijf in 2022 zal helpen” en “Omnichannelstrategie: een eenvoudig kader voor betere resultaten”. Meer nieuws van de blog:
- Omnichannel-strategie: een eenvoudig kader voor betere resultaten
- 22 conversie-experts wier kennis uw bedrijf in 2022 zal helpen
- Het maximum in tracking met TTDSG & DSGVO: We hebben het getest!
B2B Online Marketing: Conversies voor B2B Marketing
Nieuw van B2B Online Marketing deze week zijn “Wanneer gebruik ik welk formaat in B2B e-mail marketing?” en “Stap voor stap: In 9 fasen naar een succesvolle website relaunch”. Meer online marketing nieuws:
- Wanneer gebruik ik welk formaat bij B2B e-mailmarketing?
- De reis is de bestemming: micro- en macroconversies voor B2B’s
- Stap voor stap: 9 fasen voor een succesvolle herlancering van een website
121 Watt: Hoe belangrijk zijn krantenkoppen?
Deze week heeft 121 Watt onderwerpen als “Hoe attributie werkt in Google Analytics 4 (GA4)” en “H1, H2 & Co! – Hoe belangrijk zijn koppen voor SEO?”. Nieuwe onderwerpen van de week:
- Zichtbaarheid in SEO tussen Sistrix, Google Search Console & Ryte
- H1, H2 & Co! – Hoe belangrijk zijn kopteksten voor SEO?
- Hoe attributie werkt in Google Analytics 4 (GA4)
Future Biz: TikTok haalt Instagram in
Deze week op Future Biz onder andere “Why hashtags, locations & tags won’t save your Instagram content” maar ook “TikTok interaction rate on average 7x as high as on Instagram”. Nieuwe artikelen, krantenkoppen en trends:
- TikTok-interactie gemiddeld 7x zo hoog als op Instagram
- Waarom hashtags, locaties en tags je Instagram-inhoud niet zullen redden
- Chronologische Instagram-feed is terug
Ryte: gewoon afbeeldingen comprimeren
Deze week heeft Ryte interessante onderwerpen zoals “Het uitvoeren van Website Audits: Een stap-voor-stap gids” en “Afbeeldingen comprimeren – laadtijd verkorten: Hoe doe je dat!” op de blog. U kunt de berichten en meer tips hier lezen:
- Het uitvoeren van website audits: Een stap-voor-stap gids
- AMP Gids – Accelerated Mobile Pages instellen en controleren
- Afbeeldingen comprimeren – laadtijd verkorten: Dit is hoe het werkt!
Online Marketing Rockstars: Mercedes in de digitale toekomst
Er zijn ook nieuwe headlines deze week van online marketing rockstars zoals “Matthew Ball is DE metaverse expert – en hij komt naar OMR22” en “Jan Karnath verkoopt aandelen in T-Rex tanden en luxe horloges met Timeless Investments”. Meer krantenkoppen: