AIDA-model in marketing: aandacht, interesse, behoefte = actie

Zoals altijd in marketing, zijn er zeer elementaire strategieën die ook hier in e-mailmarketing worden toegepast. Bijvoorbeeld, het AIDA principe. U hebt er net voor het eerst van gehoord en vraagt zich af: Wat betekent AIDA? Hier is het snelle antwoord!

Attentie

Aandacht betekent dat de gebruiker een product of een oplossing leert kennen.

Rente

Interesse betekent dat hij of zij geïnteresseerd is in het product of de oplossing.

Verlangen (Behoefte)

Behoefte betekent dat hij of zij overtuigd is en uw product of oplossing wil.

Actie (plot)

Actie betekent dat de klant vervolgens het product of de oplossing koopt.

Toepassing: E-mail trechter (voorbeeld)

Het AIDA-principe wordt in veel marketingdisciplines toegepast. Onder andere in e-mail marketing, of in het creëren van e-mail funnels. Een uiterst efficiënt instrument dat de verkoop van veel mensen naar een hoger niveau heeft getild. Nog beter, e-mail funnels hebben een hoge mate van automatisering.

Dit is hoe een trechter werkt: