Respons – communicatie en optimalisering van het responspercentage
Een antwoord is de verduidelijking van een vraag. Natuurlijk weet iedereen dit, maar antwoorden spelen een grote rol in het kader van het beheer van sociale media, interactie en het vergroten van het bereik. Veel bedrijven en ondernemingen plaatsen hun foto’s of video’s op Instagram, Facebook en YouTube, wachten op ‘likes’ maar vergeten
Reacties verhogen het responspercentage ergo het bereik
Wat influencers succesvol maakt, is vooral de hoge interactiegraad of de sterke betrokkenheid van hun fans. Maar hoe zorgen influencers voor deze hoge interactiegraad? Bloggers of influencers denken anders dan bedrijven, zij doen graag wat ze doen omdat ze zichzelf willen delen en een reactie van anderen willen krijgen. Bedrijven willen alleen bereik, dat is genoeg voor ze. Dit is precies waar de samenwerking met de fans ophoudt. Door deze onderbreking in de interactie is er geen tegenreactie en dus gebeurt de typische viraliteit niet, b.v. via vrienden die de commentaren van de mensen zien. Vrienden die de vernieuwde commentaren of de antwoorden zien en zich misschien gemotiveerd voelen om een reactie te plaatsen.
Reacties op kritische opmerkingen en shitstorms
Voor veel bureaus, merken, bedrijven en ondernemingen zijn
Keyfacts (eenvoudig uitgelegd): Antwoorden
- Reacties verhogen de interactie van hun gemeenschap
- Hoe hoger de betrokkenheid, hoe hoger je klimt in de rangschikking van het platform
- Neem opbouwende kritiek serieus
- Je moet rotstormen doorstaan en ze, indien nodig, negeren of uitzitten.