Nep of niet nep? Spookaccounts op Instagram – Analyse van sociale media
Likes en volgers kopen is vandaag de dag absoluut geen probleem meer. In Rusland zijn er zelfs de eerste automaten voor “likes” op luchthavens, waar je voor een paar roebel 50, 100, 1.000 of zelfs 10.000 volgers kunt kopen. Het is superhandig om je sociale profiel een beetje te pimpen voordat je op reis gaat. Vandaag willen wij u aan de hand van een industrie, die door een dergelijk en organisch front wordt beïnvloed, interactiegetallen laten zien. Hoe hoger het interactiepercentage is, hoe groter de
Mode en valse Instagram accounts
Vooral op het gebied van mode, outfits en styling zijn “likes” een belangrijke valuta en reclame geworden. Wie controleert of het aantal volgers van de modeontwerper echt is? De meeste mensen drukken op Vind ik leuk en je hebt dit kanaal al in je algoritme geplaatst.
Kwaliteitsmeting op basis van engagement rate en interactie rate
Als je zelf actief bent als social media manager, dan moet je de Instagram kanalen van mensen maar ook van bedrijven checken. Veel sociale kanalen bevatten een opvallend groot aantal spookaccounts, maar er is geen interactie van hun kant. Hieruit kan worden geconcludeerd dat het meestal niet om echte mensen gaat.
Om u te helpen begrijpen hoe verschillend dergelijke
Hoe komen zulke spookrekeningen tot stand?
Iedereen kan een
Zoekmachine voor Instagram
Om zoveel mogelijk van deze nep en spook accounts buiten ons gesloten Influencer Systeem te houden, gebruikt onze software dit om veel kleinere accounts uit te sluiten. Voor de overgrote meerderheid van de influencercampagnes zijn kleine kanalen niet nodig, dus dit maakt voor de meeste bureaus geen verschil. Integendeel, op die manier sluit u veel nepaccounts uit en kunt u zich concentreren op de accounts die de moeite waard zijn. In onze zoekmachine voor influencers zult u daarom bijna uitsluitend relevante en grotere influencers vinden in het bereik van 10.000 tot 20.000 volgers.