WACOM
Overzicht van cases. Klik hier om terug te gaan naar onze cases.
Wat we deden
- Inhoud creëren
- Advertentie-ontwerp
- TikTok-advertenties
- Instagram Rollen
Viraal bereik door creatieve inhoud – beginsituatie
Digitale inkt voor grenzeloze creativiteit: Wacom is wereldwijd marktleider op het gebied van digitale pen- en invoerapparaten en biedt tools voor de efficiënte en betrouwbare digitalisering van documentworkflows in verschillende industrieën.
De tabletfabrikant test voortdurend nieuwe verkoopkanalen om de eigen doelgroep optimaal te bereiken. Wacom werd ondersteund met performance advertenties en creatieve content voor Instagram en TikTok.
Maak geen advertenties. Maak TikToks
Effectieve advertenties via door gebruikers gegenereerde inhoud!
Om de online verkoop te verhogen, werden TikTok-in-feedadvertenties gemaakt en geplaatst met als doel “verkeer naar website”.
Er werd een splittest uitgevoerd met drie verschillende creatives. Het resultaat: de TikTok-advertenties met een door gebruikers gegenereerde look behaalden meer dan twee keer zoveel kliks als klassiek geproduceerde commercials.
Organisch bereik door haspels
Bereik booster: Instagram feed vs. reels. Instagram Reels vergroten het organische bereik van geplaatste content enorm in vergelijking met klassieke feed posts.
Wat is er bereikt?
> 340.000 TikTok-impressies gegenereerd per video
0,06 € Kosten per klik (CPC) bereikt
> 750.000 weergaven bereikt met slechts vijf video’s op Instagram Reels
“Marketingboodschappen overbrengen aan creatieve mensen van over de hele wereld kan een uitdaging zijn, daarom is het echt belangrijk om met zo’n creatief bedrijf samen te werken om de gewenste resultaten in je doelgroep te bereiken. Ze hebben het echt voor elkaar!”
Gerardo García, Senior Specialist Digitale Marketing voor Wacom Europa
Wij houden van prestatiemarketing!
Sociale media x prestaties
Uw partner voor digitale, meetbare prestaties.