Wat we deden
Creatie van inhoud
Advertentie-ontwerp
TikTok advertenties
Instagram spoelen
Viraal bereik door creatieve inhoud – Initiële situatie
Digitale inkt voor onbeperkte creativiteit: Wacom is wereldleider op het gebied van digitale pen- en invoerapparaten en levert tools voor efficiënte en betrouwbare digitalisering van documentworkflows in uiteenlopende sectoren.
Om de eigen doelgroep zo goed mogelijk te bereiken, test de tabletfabrikant voortdurend nieuwe verkoopkanalen uit. Wacom werd ondersteund met performance advertenties en creatieve content voor Instagram en TikTok.
Maak geen advertenties. Tiktoks maken
Effectieve advertenties via door gebruikers gegenereerde inhoud!
Om de online verkoop te verhogen, werden TikTok In-Feed Ads met als doel “verkeer naar website” geproduceerd en geplaatst.
Er werd een split test uitgevoerd met drie verschillende creatives. Het resultaat: TikTok-advertenties met een door gebruikers gegenereerde look kregen meer dan twee keer zoveel kliks als klassiek geproduceerde commercials.
Organisch bereik door haspels
Bereik booster: Instagram feed vs. reels. Instagram reels vergroten het organische bereik van geposte content enorm in vergelijking met klassieke feed posts.
Wat is er bereikt?
> 340.000 TikTok impressies gegenereerd per video
0,06 € Kosten per klik (CPC) behaald
> 750.000 views bereikt met slechts vijf video’s op Instagram Reels
“Marketingboodschappen overbrengen aan creatieve mensen van over de hele wereld kan een uitdaging zijn, daarom is werken met zo’n creatief bedrijf echt belangrijk om de gewenste resultaten in uw doelstelling te bereiken. Ze hebben het echt voor elkaar!”
Gerardo García, Senior Digital Marketing Specialist voor Wacom Europa
Wij houden van prestatiemarketing!
Sociale media x prestaties
Wij zijn uw partner voor digitale, meetbare prestaties.