Up-sell: verkoop extra duurdere producten – voorbeeld e-mail funnel

Up-selling – Up-selling is het extra aanbieden van producten met een hogere waarde of diensten met een hogere waarde.

Up-sell: toepassing in marketing

Up-selling wordt vaak gebruikt om nog duurdere producten aan kopers te verkopen. Een typisch voorbeeld zou het hoge ticket voor een live-evenement zijn. Een gebruiker koopt e-coachingsproduct A voor 500 euro. Zou deze gebruiker, of klant, misschien ook bereid zijn meer uit te geven voor intensievere live coaching?

Up-sell in de e-mail funnel

Zodra een lead (een prospect die zich heeft aangemeld in de e-mail funnel), “start de machine”. Na een paar stappen in de e-mail funnel genereert u de eerste klanten aan wie u een up-sell product kunt aanbieden.

Cross-sell als een andere bron van geld

Een ander populair instrument om meer te verkopen is cross-selling. Cross-selling is de verkoop van verwante of aanvullende producten of diensten op basis van de producten die de klant reeds heeft gekocht (of waar hij belangstelling voor heeft). Wordt ook vaak gebruikt om producten van anderen te verkopen, de zogenaamde affiliate marketing.

Lees hier meer: