E-mail trechter voorbeelden: Geautomatiseerde e-mails voor doelgroepen – Automatisering

Geautomatiseerde e-mails – Een van de toverwoorden in online marketing is “automatisering”. Hoe meer processen worden geautomatiseerd, hoe minder werk er overblijft. Bovendien kunnen projecten gemakkelijker worden opgeschaald, u hebt immers minder mankracht nodig, ondanks de toename van het aantal klanten. Sommige gebieden en digitale producten of zelfs online coaching kunnen op deze manier zeer schaalbaar zijn. Lees meer hier: Email Funnel.

Aankopen genereren: Geautomatiseerde e-mail stroom

E-mail funnels kunnen worden afgestemd op verschillende segmenten. Laten we eens kijken naar 3 overkoepelende doelgroepen:

  • E-mail trechter voor prospects
  • E-mail trechter voor nieuwe klanten
  • E-mail trechter voor heractivering

Bijvoorbeeld:

E-mail trechter voor prospects

De typische bezoeker die van interesse naar aanbod wordt geleid. Een eenvoudig, effectief proces ziet er als volgt uit:

  1. Belangstellenden aanmoedigen zich te registreren (opt-in)
  2. Geautomatiseerde welkomst e-mail
  3. Facultatief: Eerste segmentatie door kleine enquête
  4. Eerste trigger-e-mails met lokkertjes (vouchers) direct na begroeting

E-mail trechter voor nieuwe klanten

Niet alleen nieuwe bezoekers zijn geschikte leads voor uw e-mail funnel. U kunt de klanten van uw online shop ook in een e-mail funnel integreren en van hen vaste klanten maken die een tweede, derde en vierde keer bij u zullen bestellen.

Voorbeeld trechter voor nieuwe klanten:

  1. Dank u e-mail met kortingscode voor aankoop #2
  2. E-mail over bestelling met verzendingsstatus
  3. E-mails voor multi-level campagnes
    1. Cross-selling aanbiedingen
    2. Up-selling aanbiedingen
  4. Seizoens- en themamailings voor gelegenheden
    1. Zomerseizoen of Wereldbeker
    2. Dagen zoals Kerstmis of Valentijnsdag
  5. Evaluatie en tevredenheidsonderzoek na aankoop

Reactivatie e-mail trechter

Elke klant die niet hoeft te worden teruggewonnen, bespaart moeite, tijd en geld. Daarom is het ook de moeite waard om na te denken over e-mail funnels die klanten terugbrengen. Bijvoorbeeld, als ze een tijdje niets gekauwd hebben.

Voorbeeld trechter om klanten terug te winnen:

  1. Reactiverings e-mail met speciale aanbiedingen
  2. E-mail als herinnering
    1. Indien kortingscode niet gebruikt
    2. Wanneer de aankoop in het winkelwagentje wordt geannuleerd
  3. Enquête over verbetering van de dienstverlening: Wat zou je willen zien?

Leer hier nog meer over e-mailmarketing!

E-mail trechter: Wat is het?

Een sales funnel, of beter gezegd een email marketing funnel, verhoogt de verkoop van bedrijven naar een heel nieuw niveau. Kort uitgelegd: e-mail funnels zijn geoptimaliseerde sales funnels waarin leads (gekwalificeerd verkeer, bv. via social ads of Google Ads ) worden ingevoerd. Soms overtreft de verkoop zelfs de verwachtingen van onze klanten.