Influencer Marketing Tool voor Instagram: Social Analytics

Nu is de tijd gekomen! Na maanden van plannen is Social Analytics klaar. De eerste uitgebreide software tool voor Instagram / Influencer Marketing op hoog niveau. Voor kleine merken of grote reclamebureaus is Social Analytics een enorme winst. Meer dan 90% tijdsbesparing bij het zoeken naar influencers, aanbiedingen voor klanten, administratie, monitoring en nog veel meer! Het bevat ook twee extra functies: De Hashtag Analyser en (voor SEO’s) de Toplist Generator. Welkom bij Social Analytics!

Social Analytics: de influencer-zoekmachine voor Instagram

Social Analytics is de zoekmachine voor influencers! Met een paar klikken heb je gefilterde influencers uit verschillende steden of met verschillende categorisaties. Influencer zoeken is nog nooit zo makkelijk en snel geweest! Met onze online tool kunt u met een paar klikken verschillende instellingen maken, social analytics filters, en vervolgens de bijpassende influencers uit onze database van meer dan 400.000 influencers op Instagram. Social Analytics is niet alleen de perfecte zoekmachine voor influencers, u kunt hier ook uw influencers beheren en monitoren. Voor dit doel zijn er onze praktische Influencer Lists, hier kunt u duidelijk influencers verzamelen voor verschillende projecten of campagnes. Natuurlijk biedt onze zoekmachine veel meer, u kunt ook de profielen van de influencers bekijken en zo een gedetailleerder beeld krijgen. Wij bieden u informatie over de actuele media-inhoud, maar ook over de gemiddelde views. Zo kunt u snel en gemakkelijk beoordelen wie het waard is om mee samen te werken, of dat nu voor uw eigen product, online winkel of agentschap is.

In het verleden moesten medewerkers van influencerbureaus, maar ook van socialemediabureaus, veel tijd investeren in het vinden van de juiste influencers. Maar niet alleen het zoeken was tijdrovend, ook het bijhouden van de gegevens, van de huidige volledige aantallen tot het gemiddelde bereik van de laatste postings. Dat was eens! Gebruik nu onze handige Instagram Influencer Manager, de zoekmachine voor uw volgende campagne! Lees hier meer over onze Social Analytics tool.

How To: Hoe Social Analytics werkt

In het volgende artikel vindt u een complete handleiding van de software in de vorm van een video-tutorial en een artikel. Social Analytics is beschikbaar vanaf 39 dollar per maand.

Log eerst in op onze back-end. U kunt dit bereiken via backend.socialanalytics.one.

Vul hier uw e-mail adres en wachtwoord in.

Overzicht: Video-handleiding

  1. Influencer Research (zoeken op land, stad, enz.) en het Influencer Report (profiel en analyse)
  2. Influencer Lijst voor beheer, groepering en altijd up-to-date gegevens
  3. Campagnebeheerder voor een snelle verwerking van aanvragen en aanbiedingen (met prognoses)
  4. Posting monitoring voor succesanalyse en evaluatie van campagnes en influencers
  5. Hashtag Analyser onderzoekt miljoenen posts en toont je de meest succesvolle influencers en posts voor een hashtag
  6. Toplist creator voor trend content en zoekmachine optimalisatie als extraatje voor onze klanten!

Nadat je beide hebt ingevuld, kom je direct in onze influencer database terecht. De influencer database bevat bijna een miljoen influencers van over de hele wereld. U kunt ze nu selecteren op basis van verschillende criteria.


Invloedrijk onderzoek

In het overzicht zie je eerst de grootste influencers ter wereld. Natuurlijk zijn dat vooral mensen uit de muziek- en sportwereld.

U kunt nu de zoekopdracht verfijnen, bv. per land. In het voorbeeld selecteren we Duitsland

En je ziet al de Duitse beïnvloeders. Net als in de rest van de wereld zijn het hier vooral sterren uit de wereld van sport en muziek, maar ook bekende bloggers van YouTube.

Laten we verderfilteren en een stad kiezen, b.v. Berlijn. Hier kunt u alle belangrijke bloggers uit Berlijn zien.

U kunt nu de zoekopdracht verfijnen, bv. op basis van het minimum- of maximumaantal fans. U kunt ook zoeken in verschillende categorieën, bv. sport.


Profiel van beïnvloeder

Nu kunnen we een blik werpen op de verschillende influencers uit Berlijn (Duitsland) in het overzicht.

Als we op een van deze profielen klikken, wordt de informatie uit de Social Analytics-databank geopend.

Openbare gegevens

Hier zien we verschillende informatie, eerst allemaal publiekelijk beschikbaar van Instagram. Dit omvat de korte beschrijving, de momenteel opgegeven website en de gebruikersnaam.

Likes, volgers en betrokkenheid

In de volgende stap zie je het aantal volgers. Daaronder hebben we de media-analyse. In de media-analyse ziet u de toename van het aantal volgers sinds we met de registratie van de gegevens zijn begonnen, maar ook van het aantal media. Iets verder naar beneden vindt u informatie over het aantal vind-ik-leuks en reacties per bericht.

Dit wordt gebruikt om de engagement rate te berekenen, die laat zien hoe vaak volgers interactie hebben met de influencer. Hieruit kunt u ook conclusies trekken over de prijs per plaatsing. Dit is algemeen en zou voor beide partijen een goede deal moeten betekenen. Ervaren bureaus zullen hier hun eigen prijsstelling hanteren, bv. door frequentere plaatsingen, nauwere samenwerking of zelfs grotere pakketten. Voor dit doel kunnen aparte velden worden aangemaakt in Influencer Management (wordt later uitgelegd).

Recente berichten en inhoud van de influencer

Dit is ook hoe je de huidige media van de influencer ziet, hier de huidige 8 postings. Zo kun je in één oogopslag zien waar de betreffende blogger zich mee bezighoudt in zijn foto’s.

In de volgende postanalyse kunt u het gemiddelde aantal “likes” en “comments” zien. Op die manier kunt u te weten komen of een bepaalde post werd gepubliceerd die meer interactie genereerde. Bijv. wedstrijden, die dan te zien zijn in de commentaren.

De hashtag-informatie toont de hashtags die in de laatste 15 berichten zijn gebruikt. Voor veel bloggers geeft dit een goed inzicht in de inhoud die momenteel wordt gebruikt. U kunt ook conclusies trekken over lopende reclamecampagnes of zien welke producten de influencer al gebruikt.

U kunt ook de huidige locatiegegevens van de blogger zien. Ook hier gebruiken we de meest recente, laatste 15 postings. Zo kunt u zien waar de blogger momenteel verblijft of waar hij of zij de afgelopen dagen en weken is geweest. Door op de marker te klikken, kunt u ook de bijbehorende foto zien.

In de volgende stap ziet u alle getagde personen van de laatste foto’s. Op basis van de tags kun je zien met wie de influencer interactie heeft.

Onder de gelijkaardige gebruikers, zult u gebruikersprofielen zien die overeenkomen met uw vorige zoekopdracht. Als u bijvoorbeeld hebt gezocht naar gebruikers uit Duitsland en Berlijn, krijgt u nu vergelijkbare influencers uit de regio te zien met hetzelfde bereik als uw geselecteerde kandidaat.

In de bewakingstabel vindt u alle mediagegevens in tabelvorm.

Voor grote influencers starten we automatisch de Cross Media Search . Hier krijg je ook de nieuwste content van YouTube, verzameld in één stream. Deze extra service geeft u direct inzicht in de bestaande videocontent van grote influencers.

De Cross Media Search, maar ook de gelinkte gebruikers en de huidige media, zijn door de visuele impressie ook uitstekend geschikt voor het bespreken van beïnvloeders in vergaderingen.

Wilt u een gebruikersprofiel naar een klant sturen? Klik op de print of PDF export knop en u ontvangt het profiel overzichtelijk als PDF of print.


Influencer Marketing Basics: 2 uur gratis leren

Omdat we extreem veel aanvragen hebben, wilden we voor het eerst tot de kern komen van Influencer Marketing op Instagram voor Youtube. Voor social media managers, stagiairs, bedrijven en beginners, leggen we alles uit van zoeken tot plannen en monitoren.


Influencer direct zoeken

Net zoals we net onze database hebben doorzocht voor het zoeken naar influencers, kunnen we ook direct via de zoekopdracht naar een influencer zoeken.

Het zoekveld bevindt zich permanent bovenaan in de browser. U kunt dus direct vanaf elke pagina naar een influencer zoeken.

Database

Onze database bevat alle influencers die door ons algoritme als relevant worden beschouwd. Een ruwe vuistregel is een minimum aantal fans van 10.000 tot 20.000 volgers. Daarnaast zijn er nog een paar factoren, alsmede een voortdurende verfijning van de selectiecriteria en algoritmen die uiteindelijk de beslissing nemen, voor een nog beter kwaliteitsbeheer van de bloggers.

Favorieten toevoegen

Als je een influencer erg leuk vindt, kun je hem of haar toevoegen aan je influencerlijst door op de favorietenknop (ster) te drukken. De Influencer List bevat al uw favorieten en bewerkt voortdurend alle gegevens voor u.

Hier kunt u uw influencers in groepen indelen en hebt u voortdurend toegang tot uw favorieten en de verschillende categorieën die voor hen waardevol zijn.


Influencer Manager

De Influencer Manager bestaat in principe uit drie componenten. In de Influencer Lijst, heb je eerst de optie om al je favorieten op te slaan. Je kunt dit in verschillende groepen doen, zodat je snel en gemakkelijk toegang hebt tot al je favoriete influencers.

Voor het plannen van campagnes en bereik heb je de campagnemanager, die met een paar klikken alle relevante gegevens voor je berekent. Dit bespaart u veel tijd bij de berekening en u hebt niet altijd een professional nodig voor het genereren van de gegevens.

Nadat klanten een campagne hebben geboekt, kunt u alle gegevens evalueren in Influencer Post Monitoring. Hier hebt u alle relevante gegevens snel en overzichtelijk voor de klanten klaargezet en kunt u het bereik laten zien.


Lijst van invloedrijke personen

In de Influencer Lijst, heb je nu de optie om al onze favorieten in groepen te verdelen. Dit kan gebeuren op basis van verschillende criteria. Merken hebben misschien alleen een mix van mannelijke en vrouwelijke influencers nodig, in verschillende steden, met verschillende bereikcijfers. Agentschappen daarentegen zullen zeker een grotere mix van potentiële onderwerpen creëren. Of het nu gaat om mode, dierenliefhebbers, moeders, haarverzorging of zelfs juwelen, sport en voeding. Via de verschillende groepen heeft men op elk moment toegang tot de eigen favorieten. Zelfs met vragen van klanten kan men snel toegang krijgen tot een gewenste doelgroep.

Binnen de Influencer List heeft u altijd een actueel overzicht van al uw individuele bloggers. Onder 20 bloggers (in één lijst) krijg je relatieve stijgingscurves van de volgers. Deze maken een snelle vergelijking mogelijk van welke bloggers momenteel veel fans krijgen en welke niet. Met deze zinvolle statistieken kunt u snel nagaan met wie een samenwerking op langere termijn rendabeler zal zijn.

Onder de vergelijking staat de lijst. Enerzijds kunt u het aantal fans zien, maar ook de prijs die het systeem voor een enkele posting opgeeft.

Onder Acties, kunt u een individuele blogger toevoegen aan een campagne of aan een monitoring lijst. U kunt ook het profiel van de influencer opnieuw bekijken met alle informatie uit de database. U kunt ook extra velden creëren, bijvoorbeeld een interne prijs van een agentschap, als u andere voorwaarden hebt als gevolg van een eerder bestaande samenwerking of andere omstandigheden.

U kuntnieuwe kolommen toevoegen onder het menu-item “Lijstitems bewerken”. U kunt nieuwe kolommen maken door op het menu-item te klikken.

U kunt ook gemakkelijk alle informatie van uw lijst met influencers downloaden als een CSV-export.


Campagne Manager

De campagnemanager biedt u de mogelijkheid om snel en gemakkelijk campagnegegevens te berekenen zonder dat u een specialist hoeft in te huren of veel tijd hoeft te investeren in het berekenen van een Excel-spreadsheet. Net als bij de lijsten met influencers, kunt u hier ook verschillende campagnes maken.

Zodra u een campagne hebt aangemaakt, kunt u er verschillende influencers aan toevoegen.

Nadat u verschillende influencers hebt toegevoegd, kunt u nu snel en gemakkelijk wijzigingen aanbrengen. Bijvoorbeeld, het aantal postings en het aantal verhalen. Natuurlijk kunt u ook de individuele prijzen per posting bewerken. Hoe groter het geboekte pakket, hoe lager de prijzen voor de influencers.

De campagnemanager berekent automatisch en onafhankelijk alle relevante gegevens voor u. Dit omvat het geselecteerde aantal postings. Dit resulteert in de huidige impressies en de geschatte prijs van de campagne. U krijgt ook evaluaties van de voorspelde “likes”, commentaren en, belangrijk voor reclamebureaus, de CPM (duizend-contactprijs). Je krijgt deze evaluatie voor de postings en voor de verhalen.

De prognose heeft betrekking op de huidige gegevens en de toekomstige gegevens van de campagne.

De campagnemanager geeft u ook statistieken over de kosten van de individuele influencers.

Net als in de Influencer Manager, vindt u ook hier een vergelijking van de relatieve volgersstijging van de respectieve bloggers.

Alle campagnegegevens kunnen natuurlijk ook worden gedownload als CSV-export.

Met de campagnemanager kunt u dus gemakkelijk verschillende A/B-tests voor campagnes maken. Maak een campagne, dupliceer deze en noem verschillende modellen met verschillende influencers en hoeveelheden posts.

Klanten kunnen zich snel en gemakkelijk presenteren met een mooie en duidelijke evaluatie.


Influencer Post Monitoring

U kunt een nieuwe monitoring toevoegen volgens hetzelfde principe als in de Influencer List en in de Campaign Manager. Na het toevoegen, wijst u uw beïnvloeders toe aan de bewaking. Nu zullen alle gegevens nauwkeurig worden geregistreerd.

Selecteer nu uw campagne parameters, deze zullen de zoekopdracht bepalen.

U kunt kiezen tussen markeringen op afbeeldingen met een @-symbool.

U kunt tekst vermeldingen laten opnemen.

Maar alle gebruikte hashtags worden ook geregistreerd.

Met één klik op de knop krijgt u de controleresultaten, met alle foto’s die genoemde tags, tekstvermeldingen of hashtags hebben.

Bovendien kunt u de bereikte campagnegegevens zien, waaronder totale impressies, bereik, “vind ik leuk” en reacties.

In plaats van zoals voorheen één persoon veel verschillende accounts te laten controleren, kunt u nu snel en eenvoudig uw beïnvloeders op Instagram in de gaten houden en zien welk bereik de openbare postings hebben bereikt. Dit kan u enorm veel tijd besparen.

Met een paar klikken kunt u het rapport naar klanten sturen.

Beheer van Instagram-influencers

Dit omvat het hele spectrum van influencer management voor Instagram. U bent optimaal voorbereid op elke nieuwe vraag van klanten en beschikt dankzij uw favoriete influencers over snelle gegevens en hoeft geen onderzoek te doen naar actuele likes, volgersaantallen of zelfs commentaren in Excel-tabellen.

Voor speciale of nieuwe verzoeken kunt u zeer snel influencers vinden door in de database te zoeken. Met de campagnemanager kunt u nieuwe aanbiedingen snel afwerken in plaats van ze lang te moeten berekenen.

De monitoring geeft u snel uitsluitsel over de successen, en ook over uw klanten.


Hashtag Analyzer

De Hashtag Analyzer is iets gloednieuw voor Instagram!

De basisfuncties van de Analyzer worden snel uitgelegd, wij zoeken voor u op Instagram en vinden alle relevante posts. Afhankelijk van het pakket, heb je duizend of zelfs 10.000 media inhouden. Kies een hashtag en voer die in het zoekvak in. Wij doorzoeken miljoenen gegevens en geven u de beste resultaten, onder andere in de top 100.

Afhankelijk van het pakket, duurt het minstens vijf minuten om de gegevens door te kammen. Daarna krijg je je afgewerkte analyse! In de Hashtag Analyzer vindt u de top 100 berichten voor de hashtag, evenals de top 100 gebruikers. Op deze manier kun je nieuwe influencers vinden, maar ook influencers van concurrenten.

Je kunt de tool ook voor heel andere doeleinden gebruiken, sommigen gebruiken hem voor het genereren van inhoud, anderen voor marktonderzoek, bv. voor advertentiegegevens op basis van hashtags zoals #ad. De Hashtag Analyzer biedt een brede waaier van toepassingen voor onze klanten.

Natuurlijk kunnen alle gegevens snel en gemakkelijk worden gedownload via CSV-export.


Toplijst Generator

De Toplist Generator is bijzonder interessant voor de zoekmachine optimalisatie van onze klanten. Vergelijkbaar met het principe van de Hashtag Analyzer, schuren wij Instagram voor u af en geven de beste posts van bloggers weer.

Deze lijsten zijn uiterst nuttig voor content marketing, omdat ze de laatste postings en trends over een bepaald onderwerp bevatten.

De inhoud wordt nooit oud en is altijd up-to-date wanneer de knop wordt ingedrukt.

Dit is niet alleen een uitstekende manier om artikelen te maken, maar ook om ze te verrijken met visuele inhoud. Als u bijvoorbeeld verslag uitbrengt over een actuele trend, kunt u hier snel 20 of 30 relevante postings vinden. Of het nu gaat om een groot sportevenement zoals de World Cup of mode, met de Toplist Generator kunt u uw zoekmachine positionering verbeteren en optimaliseren.

Nu online! De nieuwe megafunctie voor SEO (zoekmachineoptimalisatie) in combinatie met sociale media. Zogezegd, social media content marketing voor zoekmachines. Phew! Klinkt ingewikkeld, is super simpel. De nieuwe functie is nu online en gratis voor u! Win gratis klanten. Heel gemakkelijk, dankzij SEO. Ik leg het extra gedetailleerd uit + geef twee best practice voorbeelden zodat je meteen aan de slag kunt!

De Instagram HTML Toplist Generator

Een bijproduct van de Hashtag Analyser. Waarom? Velen zijn ook op zoek naar SEO voor hun eigen website, online winkel, enz. SEO is niet zo eenvoudig en een professional is altijd aan te raden. Maar niet iedereen heeft er een.

Super korte uitleg, hoe werkt het?

Voor “Fashion Designer Duitsland” staan we al twee jaar op pagina 1, zelfs 2x. Volledig gratis verkeer voor onze modelagentu met slechts 8 foto’s van Instagram en 100 woorden tekst. Elke maand, nieuwe clicks, nieuwe klanten, nieuwe aanvragen.

U kunt nu toplijsten maken in Social Analytics met slechts een paar klikken. Zoek naar een hashtag, ga dan naar de Toplist Generator en kopieer de voltooide HTML-code naar je blog. Voeg 200, 300 woorden toe, voila: SEO!

Vergeet niet dat 95% van de internetgebruikers eerst op Google zoekt!

Voordelen van de HTML-generator voor Instagram Toplists

De voordelen zijn duidelijk. Samengevat:

  1. SEO Ranking op lange termijn
  2. Makkelijk werk, ook voor stagiaires
  3. Inhoud genereren zonder een professional

De Toplijst Generator werkt zoals beschreven, eerst weer Hashtag Analyser. Voer #hashtag in en bevestig.
5 minuten later staan de resultaten tot uw beschikking. Kopieer HTML tekst, plak, voila!

Voorbeeld #1

SEO dankzij onderwerp-relevante artikelinhoud

Op ons eigen platform www.socialanalytics.one, gebruiken we de tool en zoeken we naar #rolex, etc. Via onze algemene pagina (Instagram, Influencer) zijn de merken in context met Infuencer Marketing. Dit geeft ons rankings voor ‘Rolex Influencer’ of ‘Rolex Influencer Marketing’… dit brengt ons relevante bezoekers die op zoek zijn naar inspiratie of tips of zelfs influencers voor hun eigen merk die al ervaring hebben met horloges. Perfecte doelgroep voor ons instrument!

Voorbeeld #2

Mode Magazine inhoud generatie voor voeding

We plaatsen nu ook ons modetijdschrift in het voedingssegment. Gewoon met geweldige lijsten over het onderwerp: “Wat zijn de veganistische trends op Instagram op dit moment? “Paleo”, “Fruktarier”, “Low Carb”, enz. We schrijven gewoon een korte inleiding en het programma doet de rest!

Influencer Marketing: hoe de business met bloggers werkt

Heb je er altijd al aan gedacht om zelf aan influencer marketing te doen? Met softwaretools zoals Social Analytics kunt u influencer marketing op Instagram organiseren, van zoeken en beheren tot het plannen van campagnes en de daaropvolgende monitoring. In onze gratis twee uur durende online cursus leggen we blogger- en influencer-marketing uit van A-Z.

https://socialmediaone.de/influencer-marketing-kostenloses-video-tutorial-firmen-agenturen/