30.000 gratis bezoekers per maand! Best practice: Influencer Fee – Kleine software, grote SEO

Influencer Fee wordt in het Engels gelezen, “fee” staat voor vergoeding (betaling). Maar handig genoeg leest het ook heel mooi in het Duits, als “Fee”. Influencer Fee is een website waar iedereen gratis Instagram prijzen kan berekenen voor gesponsorde posts.

Wat kan de software doen? Gratis beoordeling van influencers

Met onze prijscalculator geven we agentschappen, merken en bedrijven, maar ook de influencers zelf, de mogelijkheid om hun prijzen voor individuele gesponsorde postings op een goed onderbouwde manier te berekenen. Het enige wat ze hoeven te doen is de naam van de influencer in te voeren. De rest van de berekening wordt gedaan door het algoritme, op basis van de mediagegevens van de meest recente 15 postings. Aan het eind krijgt u onmiddellijk en gratis een evaluatie van de prijs, die voor beide partijen billijk is. Met de prijs toont Influencer Fee de belangrijkste statistieken over de engagement rate en het aantal impressies per posting.

Het principe is heel eenvoudig. Het neemt de bureaus veel werk uit handen, omdat zij anders elke persoon met de hand zouden moeten uitpluizen. Elke week worden de laatste 10 tot 15 postings geanalyseerd, alle gegevens worden handmatig ingevoerd en vervolgens berekend. De vergelijking kost veel tijd. Met Influencer Fee, het is allemaal gedaan met een klik. Nadien kunt u de prijs en de statistieken afdrukken en ze bijvoorbeeld rechtstreeks meenemen naar de prijsonderhandelingen. Het algoritme is zo geprogrammeerd dat de prijzen voor beide partijen eerlijk zijn. Een solide basis voor onderhandelingen en 100% gratis.

Waar is het business model?

De gratis berekening brengt ons veel verkeer. We zijn internationaal gerangschikt 1 / 2 in de zoekmachines voor veel belangrijke zoekwoorden, zoals “Influencer Calculator” of “Instagram Calculator”. Bureaus, blogs en tijdschriften kunnen de prijscalculator kopen als HTML embedding voor hun eigen website. Het voordeel: bezoekers door de SEO-optie en de verblijfsduur van de bezoekers alsmede de interactie (clicks) met de website. Alle belangrijke criteria. Als u bijvoorbeeld uw Spaanse klanten in staat wilt stellen prijzen te berekenen of de lezers van een groot modetijdschrift uit Groot-Brittannië, kunt u de embedding code kopen voor slechts $9.99 per maand. Het bedrag wordt dan elke maand automatisch van de rekening afgeschreven. De klant ontvangt een prijscalculator voor zijn eigen website, die specifiek kan worden geïntegreerd in artikelen die gaan over het onderwerp social media marketing, influencer marketing of zelfs de influencers zelf. Lezers kunnen nu zelfstandig de prijzen van hun favoriete influencers berekenen.

  • Voordeel 1 – Wij “bepalen” de prijs wereldwijd
  • Voordeel 2 – Uitstekende backlink bron voor ons social media bureau (30.000 unieke bezoeken / maand; one pager Engels), trefwoord: klanten winnen
  • Voordeel 3 – Maandelijks passief inkomen
  • Voordeel 4 – Netwerkuitbreiding wereldwijd
  • Voordeel 5 – Persreferenties (o.a. Rolling Stones [USA], El País [Spanje], RTL [Duitsland] en Daily Mail [UK])

Waarom is de 1e plaats in Google zo belangrijk?

De evaluatie met de heat map laat heel goed zien op welke punten gebruikers letten in zoekmachines. Met name de eerste posities (1-3) zijn goed voor meer dan 90% van alle klikken.

Van afvalproduct tot melkkoe

Wat ik het mooiste vind aan het verhaal achter dit project is dat het eigenlijk een “afvalproduct” was. Veel groter dan dat was onze social analytics software. Daarmee waren we pioniers voor Instagram en monitoring. Natuurlijk, zoals men in Duitsland gewend is, geheel zonder investeringen en hulp, want dit is allemaal “nieuw terrein”. Desondanks streden we met US-Amerikanen en een Russisch team.

Toen kwam de grote knal. Helaas brak een maand na de release het grote Cambridge Analytica-schandaal uit in de VS. Door de inmenging in de Amerikaanse presidentsverkiezingen is het onderwerp “beïnvloeding van meningen in de sociale media” zo hoog opgebrand dat Facebook-oprichter Mark Zuckerberg zelfs persoonlijk moest getuigen voor de Amerikaanse Senaat. Als gevolg daarvan zijn er veel veranderingen aangebracht in Facebook. Essentiële updates kwamen in de volgende 48 uur. Uiteindelijk hadden we maar een paar uur om erover na te denken en moesten we, net als de Amerikanen en de Russen (concurrerende producten), de dienst onmiddellijk stopzetten. Omdat Instagram bij Facebook hoort, leefden we van de profielgegevens van Instagram. Een triest moment voor de oprichters na een half jaar tijd en natuurlijk veel geld te hebben geïnvesteerd in de bewakingssoftware. Toch moet je het glas altijd halfvol zien! We hebben geen social monitoring software meer, maar we hebben wel een geweldig verhaal.

“Influencer Fee” was slechts één functie van de “Social Analytics” software, een klein extra product naast de grote (ook dure) monitoring software. Mini-monitoring voor iedereen. Zo ontstond een van de prijscalculators voor Instagram, die ons vandaag 30.000 gratis bezoekers per maand oplevert via zoekmachineklikken.