ROAS: Rendement op reclame-uitgaven
ROAS snel uitgelegd
Hier volgt een korte uitleg over wat ROAS is in marketing. Waar staat ROAS voor? Hoe werkt ROAS? Heb je vragen over je campagne? Schrijf en of bel: Contact.
ROAS eenvoudig uitgelegd
Formule: Hoe bereken je het rendement van je advertentie-uitgaven?
- ROAS = Reclame-inkomsten / Reclamekosten
Voorbeeld ROAS
Als je in januari 20.000 euro hebt uitgegeven aan Facebook-advertenties en een totale winst van 80.000 euro hebt gemaakt, is het rendement op advertentie-uitgaven 4 euro. Dit betekent dat elke geïnvesteerde euro 4 euro winst heeft opgeleverd.
De ROAS-analyse laat zien of een geanalyseerd socialemediakanaal winstgevend voor je is. Want je wilt op de lange termijn zeker niet meer geld uitgeven aan reclame dan het oplevert. Een hogere ROAS is dus beter.
Praktisch voor kleine, snelle berekeningen:
KPI-rekenmachine
Onze marketingcalculators voor de belangrijkste marketing-KPI’s. Probeer het zelf uit en meet je marketingsucces.