ROI: rendement op investering
ROI snel uitgelegd
Hier volgt een korte uitleg over wat ROI is in marketing. Waar staat ROI voor? Hoe werkt ROI? Vragen over je campagne? Schrijf en of bel: Contact.
ROI eenvoudig uitgelegd
Formule: Hoe bereken je het rendement op investering?
- ROI = advertentie-inkomsten / advertentiekosten
Voorbeeld ROI
Als je in januari 20.000 euro hebt uitgegeven aan Facebook-advertenties en een totale winst van 80.000 euro hebt gemaakt, is het rendement op je investering 4 euro. Dit betekent dat elke geïnvesteerde euro 4 euro winst heeft opgeleverd.
De ROI-analyse laat zien of een geanalyseerd socialemediakanaal winstgevend voor u is. Op de lange termijn wilt u zeker niet meer geld uitgeven aan reclame dan het oplevert. Een hogere ROI is dus beter.
Praktisch voor kleine, snelle berekeningen:
KPI-rekenmachine
Onze marketingcalculators voor de belangrijkste marketing-KPI’s. Probeer het zelf en meet je marketingsucces.