YouTube-marketing: inhoud, concept en gemeenschap – Aanbeveling voor boek

YouTube marketing boek – Het juiste YouTube marketing boek op je boekenplank hebben staan is een must voor elke social media manager! Vooral voor beginners is het belangrijk om een overzicht te hebben van het onderwerp videomarketing en YouTube-marketing. Van de eerste concurrentie-analyse, tot het concept en de afgewerkte strategie, waarmee u uw eigen community management kunt afdekken, maar ook regelmatige postings op YouTube. Maar wat is nu eigenlijk belangrijk als het gaat om YouTube-marketing? Hoe optimaliseer je je eigen YouTube-kanaal? Hoe worden video’s geoptimaliseerd? Hoe belangrijk zijn titels, trefwoorden, beschrijvingen en call-to-actions bij YouTube-marketing? Veel vragen waarop de meeste marketingmanagers in kleine startende ondernemingen, maar ook in grote, gevestigde bedrijven, geen antwoord hebben. Vooral op het gebied van socialemedia-marketing is het van groot belang ervoor te zorgen dat de boeken up-to-date zijn. De juiste aanbeveling kan niet alleen veel tijd besparen, maar natuurlijk ook direct ideeën opleveren voor je eigen YouTube-concept. We hebben daarom een kijkje genomen in het oerwoud van boeken over het onderwerp YouTube-marketing. Welke boeken worden in vergelijking aanbevolen?

Hier zijn onze aanbevelingen voor boeken:

Sven-Oliver Funke: Video is koning!

Succesvolle online marketing met YouTube

Online marketingspecialist Sven-Oliver Funke biedt een informatieve gids over het onderwerp YouTube-influencers. Hij legt de lezer in detail het principe van YouTube uit in de context van online marketing campagnes en legt zonder al te veel complexiteit de creatie en implementatie van YouTube strategieën uit, de succesvolle planning en productie van relevante content. De publicatie van video’s wordt behandeld, evenals de succesanalyse en de berekening van het YouTube-kanaal. Veel voorbeelden van beste praktijken ronden het onderwerp en de uitleg op een positieve manier af.

“Zowel beginners als professionals zullen hier waardevolle tips vinden over hoe ze hun eigen YouTube-kanaal nog effectiever kunnen gebruiken.” (Online Marketing Experts)

Waardering: 4.4 / 5.0 sterren (18 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Joachim Gerloff: Succesvol op YouTube

Sociale media marketing met online video’s

Van zoekmachineoptimalisatie tot het opzetten en structureren van YouTube-kanalen tot de uiteindelijke videoproductie – auteur Joachim Gerloff weet precies waar hij over schrijft. Stap voor stap legt hij uit hoe je een succesvol kanaal opzet en ontwikkelt en welke ontwerpmogelijkheden YouTube zijn gebruikers doorgaans biedt. De auteur heeft een apart hoofdstuk gewijd aan de YouTube-gemeenschap en legt ook het succes van video’s uit aan de hand van bestaande kanalen.

“Succesvol op YouTube” is een heel smal en klein boek, maar zeer uitgebreid. De inhoud wordt op een feitelijke, eenvoudige en begrijpelijke manier samengevat. Je krijgt snel inzicht in de wereld van YouTube en hoe je met video’s aan online marketing kunt doen.” (Mediavalley.de)

Waardering: 4.1 / 5.0 sterren (12 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Andreas Graap: Videomarketing

Succesvolle inhoud voor YouTube & Co.

In zijn boek “Video Marketing” gaat de succesvolle oprichter van een online bedrijf Andreas Graap diep in op alle aspecten van YouTube en co., van planning en inhoud tot productie en storytelling tot het meten van succes na publicatie. Hij legt uit waarom het ook voor klassieke bedrijven belangrijk is om vooruit te denken en YouTube te gebruiken als marketingplatform voor zichzelf en hun eigen merkbekendheid. Doelgroep, videoformaten en andere technische details, video SEO en handige tools – Andreas Graap benadert het onderwerp videomarketing met speels gemak en leert de lezer alles wat hij nodig heeft voor een succesvolle YouTube-start.

“Ik vond het vooral leuk dat de auteur veel praktische tips opsomt in het boek, bijvoorbeeld hoe je video’s goed in je online marketingstrategie integreert, welke videoformaten goed werken en hoe je ze afstemt op je doelgroep. […] Een duidelijke koopaanbeveling!” (com-on-online)

Beoordeling: 4.6 / 5.0 sterren (27 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Anne Grabs/Karim-Patrick Bannour: Volg mij!

Social media marketing met Facebook, Twitter, XING, YouTube en Co.

De social media-experts Anne Grabs en Karim-Patrick Bannour weten precies wat belangrijk is voor succesvolle social media-marketing. Op meer dan 400 pagina’s behandelt deze alleskunner alle aspecten van de online marketingwereld, inclusief YouTube. Van het plannen van marketingstrategieën tot monitoring en online reputatiemanagement tot social sharing en crowdsourcing, de auteurs tonen individuele oplossingen die aan alle bedrijven en zelfstandigen kunnen worden aangepast. Een aan te bevelen beginnersboek, maar zelfs de oude social media-handen kunnen hier een of twee nieuwe dingen leren.

“In tegenstelling tot de massa van sociale media boeken die je vertellen hoe je je moet aanmelden voor Facebook, slagen de twee auteurs erin om een uitgebreid overzicht te geven van sociale media marketing. Ik kan het boek zonder voorbehoud aanbevelen.” (Frank Lehnert, Amazon gebruiker, 5 sterren waardering)

Waardering: 4.6 / 5.0 Sterren (73 klantenbeoordelingen)

Bestelboek

Marc Oliver Opresnik/Oguz Yilmaz: De geheimen van succesvolle YouTube-marketing

Leer van YouTubers en maak gebruik van de mogelijkheden van sociale media

Dit naslagwerk, uitgegeven door Springer Gabler Verlag, is geheel en al gewijd aan de wereld van YouTube. YouTube-legende Oguz Yilmaz en marketingprofessor Marc Oliver Opresnik hebben de koppen bij elkaar gestoken en een nauwkeurige gids ontwikkeld over het onderwerp YouTube-marketing. Ze presenteren YouTube als een elementair marketinginstrument in de digitale wereld en gaan verder dan de basis op het gebied van video-inhoud, productie en optimalisatie. Verder komen advertentiemogelijkheden en netwerken binnen de YouTube-gemeenschap aan bod. Succesvolle bedrijfscommunicatie met YouTube – gemakkelijk gemaakt dankzij “De geheimen van succesvolle YouTube-marketing”.

“Een waardevol en belangrijk boek voor iedereen die succesvol wil zijn op YouTube. Deze gids laat zien wat er echt toe doet.” (Dr. Sandra Maria Gronewald, journaliste en ZDF presentatrice)

Waardering: 4.2 / 5.0 sterren (13 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Christine Henning/Hendrik Unger/Anne Unger: Spelen!

Het handboek voor YouTubers

Vers verschenen in februari 2019 laten de drie specialisten voor creatieve contentmarketing met de nieuwe editie van hun YouTube-handboek stap voor stap zien hoe je succesvol kunt worden op YouTube en je bedrijf een aanwezigheid kunt geven in de digitale wereld. Volgens de auteurs hoeft dat niet per se van het budget af te hangen, omdat je ook met eenvoudige middelen hoge kwaliteit kunt bereiken. Bereik, communicatie met fans, tips voor het opnemen, bewerken en uploaden van video’s, interfaces met andere sociale-mediaplatforms – alle relevante aspecten van het onderwerp worden niet alleen aangestipt, maar ook in detail uitgelegd. Voorkennis en recepten voor succes uit de eerste hand!

“In het boek krijg je echte praktische kennis. De voorbeelden zijn zeer actueel en helpen bij de implementatie. Ik werk al heel lang in de filmindustrie en ik kan nog steeds veel uit dit boek halen voor mijn werk. Dat komt vooral omdat dit boek duidelijk uitlegt waar je op moet letten als je online succesvol wilt zijn. YouTube is tegenwoordig waarschijnlijk meer dan alleen een platform voor het uploaden van video’s. Duidelijke aanbeveling. Heel erg bedankt!” (Omran, Amazon gebruiker, 5 sterren beoordeling)

Beoordeling: 4.6 / 5.0 sterren (6 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Christian Tembrink: YouTube-marketing

Succesvol met online video’s

Christian Tembrink, die media management en marketing heeft gestudeerd, introduceert de wereld van online marketing in dit 400 pagina’s tellende werk. Van succesplanning en het eerste ontwerp van marketingconcepten tot contentstrategieën en community management, de auteur legt stap voor stap en hoofdstuk per hoofdstuk uit wat er echt toe doet in YouTube-marketing. Zelfs complexe onderwerpen als auteursrecht en impressum blijven niet onbesproken. Een geslaagd informatie- en naslagwerk voor alle geïnteresseerde kenners en kenners.

“Christian Tembrink is een absoluut uitzonderlijk talent als het gaat om het onderwerp YouTube-marketing. […] Een zeer duidelijke MUST HAVE koopaanbeveling van mij.” (Timothy Scherman, Amazon gebruiker, 5 sterren waardering)

Beoordeling: 5.0 / 5.0 sterren (10 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Achim Beisswender (red.): YouTube en zijn kinderen

Hoe online video, web-tv en sociale media een revolutie teweegbrengen in de communicatie van merken, media en mensen

Duidelijk gestructureerd en met gevoel voor humor schetst redacteur Achim Beisswender de YouTube-wereld op de polsslag van de tijd. Hij weet het spanningsveld tussen bewegende beeldcommunicatie en Web 2.0 moeiteloos te overbruggen en vertelt over zijn eigen praktijkervaringen, ook op een zelfkritische manier. In totaal zijn 21 auteurs samengekomen om hun kennis en praktische inzichten over YouTube en online marketing te delen. Een geweldig boek van experts voor experts en zij die experts willen worden.

“Het werk, dat in de praktijk is ontstaan, geeft ook interessante impulsen voor de academische bestudering van het onderwerp […]. Een must voor iedereen die zich bezighoudt met het onderwerp bewegende beelden in web 2.0.” (Matthias Mißler, Amazon gebruiker, 5 sterren beoordeling)

Waardering: 4.1 / 5.0 sterren (10 klanten beoordelingen)

Bestelboek