Waardevolle inhoud creëren: meer dan alleen reclame – relevantie, begeleiding & kenmerken
Relevante inhoud – Meer dan alleen reclame, wat betekent dat? Contentcreatie betekent het creëren van inhoud die is afgestemd op de doelgroep. Er wordt waardevolle inhoud gecreëerd die voor iedereen gratis toegankelijk is op het internet. Dit vergroot het
Wat is inhoudscreatie? Definitie en betekenis
Definitie – Contentcreatie beschrijft de creatie van multimediale internetinhoud zoals video’s, podcasts, blogberichten en e-books. Over het algemeen omvat inhoudscreatie alle stappen van het genereren van ideeën tot de publicatie van een online bijdrage. Het doel is inhoud te creëren die bij het bedrijf past en de interesse van klanten wekt.
De gecreëerde onderhoudende en informatieve inhoud is de indirecte reclame voor producten en diensten. Maar het is zoveel meer dan alleen maar reclame. Omdat de inhoud is afgestemd op de klanten, met de focus op het vergroten van het bereik van het bedrijf en zijn producten. Met veel moeite wordt waardevolle inhoud gecreëerd die voor iedereen gratis toegankelijk is op het internet.
In plaats van weg te swipen, creëer je verblijftijd: Waarom inhoud creëren?
Waarom inhoud creëren – Mensen zullen uw website, blog of productpagina alleen bezoeken en erop blijven als deze informatief, inspirerend, onderhoudend en uiteindelijk overtuigend is. Met andere woorden, uw inhoud moet relevant zijn voor uw doelgroep. Zoals reeds vermeld, is het creëren van inhoud veel meer dan reclame, omdat de inhoud is afgestemd op de klant en dus leidt tot een groter bereik van het bedrijf en zijn producten. Verder wordt er vertrouwen opgebouwd binnen de doelgroep en neemt het aantal van je leads ook toe door content creatie.
- Meer dan alleen reclame
- De inhoud is afgestemd op de klanten
- Het bereik van het bedrijf en zijn producten vergroten
- Vertrouwen opbouwen binnen de doelgroep
- Het aantal leads verhogen
Mogelijkheden en soorten inhoud
Hier volgt een overzicht van verschillende soorten inhoud:
- Infografieën
- Statistieken
- Teksten en op tekst gebaseerde inhoud
- Ranglijsten en lijsten
- Interactieve inhoud
- Persberichten
- Sociale media
- E-mails
- Spelletjes
- GIF’s, video’s, animaties en co.
- Podcasts en audiobestanden
- Foto’s, diavoorstellingen, enz.
Uitrusting & faciliteiten: Alles wat je nodig hebt!
Afhankelijk van de vorm waarin u inhoud wilt publiceren, hebt u verschillende apparatuur nodig. In principe kun je zeggen dat een camera, een microfoon, een statief, een goede lichtbron en eventueel een lens de basis vormen.
- Camera
- Microfoon
- Driepoot
- Lichtbron
- Lens
Als je een studio wilt opzetten voor de productie, dan hebben we hier alles wat je moet weten over camera tot verlichting!
Inhoud creëren in 4 stappen: hoe inhoud creëren werkt!
Het creëren van inhoud kan worden onderverdeeld in 4 stappen:
- Inhoudelijke ideeën
Dit gaat over de ontwikkeling van inhoud. Met andere woorden, in deze stap worden ideeën voor inhoud gegenereerd en concepten ontwikkeld.
- Inhoud schrijven
Content writing houdt zich bezig met het schrijven en het bijbehorende onderzoek van artikelen.
- Inhoud creëren
Zoals de naam al aangeeft, wordt hier de inhoud geproduceerd of uitgevoerd en voltooid.
- Cureren van inhoud
De laatste stap is het onderhouden, bijwerken en archiveren van uw reeds gepubliceerde inhoud.
Tips en trucs van ons agentschap
Om u te helpen waardevolle inhoud te creëren, volgen hier enkele tips voor u!
Toegevoegde waarde voor de doelgroep: Tip 1
De inhoud moet een toegevoegde waarde hebben voor uw doelgroep. Daarvoor moet u uw doelgroep begrijpen en kennen. In welke onderwerpen is uw doelgroep geïnteresseerd?
Houd uw bijdragen actueel: Tip 2
Bovendien moet u letten op de actualiteit van uw bijdragen. Het bijwerken van verouderde informatie kan u een concurrentievoordeel opleveren. Bovendien rangschikt Google nieuwe berichten hoger en verbetert het de gebruiksvriendelijkheid. Daarom moet u uw berichten altijd aanpassen aan de huidige omstandigheden.
Maak regelmatig inhoud: Tip 3
Een ander belangrijk punt is het regelmatig creëren van inhoud. Want hoe vaker u nieuwe inhoud produceert en publiceert, hoe groter de kans dat u de gebruikers van uw platforms oppikt en in hun geheugen blijft hangen. Maar wees voorzichtig! U moet een evenwicht vinden om uw doelgroep niet te overweldigen. Creëer inhoud wanneer het zinvol is. Om dit te doen, is het nuttig een plan op te stellen van de inhoud die moet worden gepubliceerd en wanneer.
Individualiteit: Tip 4
Je moet ook een eigen stijl ontwikkelen en je richten op individualiteit, want zo onderscheid je je van de concurrentie. De beste manier om dit te doen is uw inhoud te volgen en dienovereenkomstig te analyseren. Op die manier komt u erachter welke berichten werken voor uw doelgroep en kunt u enerzijds uw eigen stijl ontwikkelen en anderzijds de effectiviteit van het creëren van nieuwe inhoud vergroten.
Samenvatting van de tips
- Inzicht in de doelgroep
- Toegevoegde waarde bieden
- Let op de actualiteit
- Regelmatige aanmaak van nieuwe bijdragen
- Schema maken
- Ontwikkel je eigen stijl
- Bestaande bijdragen volgen en analyseren
Voorbeelden: Viva con Agua, Spotify & WESTWING
Hier hebben we enkele voorbeelden van inhoud voor u opgesomd, in de vorm van:
Dit is een infotainment TikTok van Viva con Agua over haar transparantie.
@vivaconagua Transparenz bei Viva con Agua 🔎 #vivaconagua #transparenz #waterisahumanright #fyp
- Statistieken
Spotify gebruikt sinds 2017 de gegevens van hun luisteraars om verschillende leuke en interessante statistieken over hun luistergewoonten te produceren.
- YouTube video
Zo heeft WESTWING, de internetretailer voor huis en wonen, een video gemaakt waarin Sylvie Meis haar flat laat zien waarin de producten van WESTWING te vinden zijn.
Conclusie: succes met waardevolle inhoud
Conclusie – Contentcreatie is niet zomaar reclame, maar schept vertrouwen, vergroot het bereik van uw bedrijf en zijn producten en leidt tot een toename van het aantal leads. Zo kunt u zich individueel onderscheiden van de concurrentie en een concurrentievoordeel creëren. Er zijn geen grenzen bij het creëren van inhoud, maar er zijn een paar dingen waar je op moet letten om de effectiviteit van je berichten te vergroten, zoals het controleren van de actualiteit van je berichten, zorgen dat ze toegevoegde waarde bieden en regelmatig inhoud creëren. Daarom is het zinvol een plan op te stellen van welke inhoud waar en wanneer moet worden gepubliceerd.
Meer over Content Creation
Vond je het artikel over het creëren van inhoud leuk? Lees dan hier meer over dit onderwerp!
Infotainment: relevantie, betekenis en begeleiding – voorbeeld TikTok
Infotainment betekent informatie overbrengen op een onderhoudende manier. De mix van informatie en amusement verhoogt de ontvankelijkheid en het leereffect. Daarom moeten bedrijven infotainment-inhoud produceren om informatie over het product, de dienst of het bedrijf dichter bij de gebruiker te brengen. Waarom van alles infotainment op