De ontwikkeling van sociale netwerken in Duitsland: geschiedenis en toekomst

Als social media-agentschap heb je het internet nodig zoals de lucht die je inademt. Wist je dat het internet heel dicht bij ons ontstaan is? Destijds was het een project in het CERN-onderzoekscentrum in Zwitserland. In principe is het heel eenvoudig: hyperlinks linken naar inhoud. Het systeem werd al snel gebruikt door het Amerikaanse leger […]

The Social Book – Social Media Marketing Basics voor Studenten + Managers

Vorige week is de tweede editie van The Social Book in de boekwinkels verschenen. The Social Book is onze kleine collectie over social media marketing en social media basics. Als u een carrière in marketing of management wilt beginnen, zijn de basiskennis en het begrip van groepsdynamiek maar ook van sociale contexten in verband met […]

Facebook Ads Agency Tips! Hoe kom je aan 1 cent CPC?

Waarom doen bedrijven eigenlijk aan Facebook adverteren? Ten eerste helpt adverteren op Facebook om bereik te genereren. Als u bereik hebt, kunt u reclame maken voor uw eigen producten, diensten of softwaretools. Elke ondernemer, of elk bedrijf dat net begint, heeft meestal hetzelfde basisprobleem: er is te weinig bereik beschikbaar voor hun eigen reclame! In […]

Online Facebook Marketing Cursus: Ad en Fans Crash Cursus voor Social Media Managers

Facebook Marketing Online Cursus of Dure Consulting? Vandaag geven wij u onze aanbeveling voor bedrijven en ondernemingen die hun eigen sociale media marketing op Facebook met succes willen runnen! Niet elk bedrijf kan of wil zich een social media-bureau veroorloven. Vooral geen duur groot reclamebureau voor sociale marketing of een gespecialiseerd bureau voor Facebook-marketing. De […]

Regram, Repin, Retweet + Responsive YouTube-video’s met CSS

Regram, rib, retreat, belangrijke namen voor social media managers. Maar wat maakt deze termen zo speciaal? Content productie is extreem tijdrovend! Minder voor Instagram dan voor YouTube, maar toch is er bijna dagelijks behoefte aan inhoud in de sociale netwerken. Het is moeilijk om elke dag je creativiteit te tonen. Het gaat hier niet alleen […]

Troll: Social Media Hate Speech & Shit Storm

Een zogenaamde troll is een anoniem persoon op het internet die de aandacht trekt door een groot aantal negatieve en kritische opmerkingen. Trolling is zelfs een ingeburgerde term geworden. Het doel van trollen is mensen of bedrijven, ideeën, projecten, zelfs landen in diskrediet te brengen. In Rusland zijn er hele trollenfabrieken, huizen waar werknemers werken […]

Paginabezoeken: Bepaal organisch bereik, Google Analytics en websiteweergaven

Paginabezoeken, zogenaamde impressies, staan voor de weergaven door individuele personen. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen twee verschillende soorten paginaweergaven. Aan de ene kant zijn er impressies, die elke paginaweergave tellen, zelfs als een gebruiker onze pagina twee of zelfs drie keer heeft geopend. Anderzijds zijn er unieke impressies, waarbij elke gebruiker slechts eenmaal wordt […]

Screenshot: Schermafbeelding met Windows & F toetsen

Een zogenaamde screenshot is een foto van uw scherm. Het enige verschil is dat de foto niet met een camera wordt genomen, maar onafhankelijk door het eindtoestel. Schermafbeeldingen kunnen worden gemaakt op alle eindapparaten, computers, notebooks, tablets en natuurlijk smartphones. Tip! Screenshots op de PC, gratis zonder software Veel mensen die voor het eerst een […]

Invloedrijke sleutelfiguren: KPI’s voor sociale mediacampagnes

Influencer marketing is voor veel mensen nog helemaal nieuw. Influencer komt van het Engelse woord (to) influence en betekent “beïnvloeden”. Mensen hebben altijd anderen beïnvloed, door aanbevelingen, door eenvoudig “het woord te verspreiden”, maar ook door kritiek. Influencer marketing is dan de gerichte meningsvorming binnen een brede gemeenschap van een blogger of een platform (zoals […]

Rendement op investering (ROI) – Berekening en berekening van investeringen in marketing

Het rendement van investeringen is een van de centrale factoren in de bedrijfskunde en dus uiteraard ook in socialemedia-marketing. De ROI, Return of Investment, geeft aan hoe rendabel, d.w.z. hoe rendabel een individuele campagne of een operationeel gebied is in verhouding tot de gedane investering. Op basis van dit kengetal kunnen besluiten worden genomen over: […]