“Influencer marketing zit in de lift!” – dat is wat er staat in de kop boven ons laatste interview. Vandaag krijg je 2 uur gratis know-how! Met Social Analytics maken we influencer marketing op Instagram mogelijk voor alle agentschappen, bedrijven, merken en online shops van Berlijn tot Hamburg, Keulen en München. Zodat echt iedereen kan leren hoe het werkt, hebben we nu onze gratis twee uur durende video tutorial! Gedurende twee uur bekijken we alle relevante onderwerpen: Definitie, ontwikkeling van sociale netwerken, categorisering, voordelen, risico’s en ten slotte de volledige campagneplanning: briefing voor de influencer, contactering, contractering, verwerking en monitoring inclusief alle essentiële softwaretools zoals Hootsuite. We hebben de videoserie in 6 delen verdeeld, elk met ongeveer twintig minuten knowhow voor uw marketing.
Influencer Marketing Online Cursus: Onderwerpen
Klik hier om terug te gaan naar het overzicht Social Media Manager > Influencer Marketing
- Definitie, ontwikkeling, Youtube, Facebook & Instagram
- Blogger relaties? Voor- en nadelen van de methode
- Social media software tools voor post planning en volgers
- KPI’s (key performance indicators), doelstellingen en planning van de social media-campagne
- Kwaliteit en kwantiteit van bloggers en interactie
- Briefing, voorspellingen, contacten leggen en toezicht
- Certificaat Test Influencer Marketing Instagram
Uittreksels moeten gemarkeerd zijn © Stephan M. Czaja, Social Media One 2018
Gratis online cursus #1: De basis van Influencer Marketing
Inleiding tot Influencer Marketing: Definitie, Ontwikkeling en Risicobeoordeling
- Definitie
- Ontwikkeling van sociale netwerken / sociale waarde
- Sociale Netwerk Rangschikking, Waarden van de Netwerken
- Indeling en categorieën
- Voordelen Influencer Marketing
- Risico’s
Software Support Basics: slimme hulpmiddelen voor agentschappen
- Hootsuite / Screencast
- Sociale analyse / Screencast
- Instazood / Screencast
Creëer een influencer concept: Hier is hoe
- Omschrijving van de doelstellingen
- Mogelijke toepassingen / SA Hashtag Analyser
- Kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken van de beïnvloeder
- Influencer Search / SA Onderzoek / SA Manager
- Briefing voor de Influencer
- Neem contact op met
- Contract
- Verwerking
- Aanbiedingen voor agentschappen / SA campagne planners
- Monitoring / SA-monitoring
- Conclusie
Definitie van Influencer Marketing: Beïnvloeden
Allereerst gaat de gratis videotutorial over het definiëren van influencer marketing. Een definitie van influencer marketing is, in zeer korte vorm, het beïnvloeden van mensen door middel van multipliers. Influencers kunnen vele mensen zijn, niet alleen bloggers die momenteel op ieders lippen liggen. Beïnvloeders zijn ook journalisten, politici, atleten, muzikanten, acteurs en vele andere mensen. Wat echter belangrijk is, is dat zij andere mensen beïnvloeden via hun doelgerichte publicaties. De leeftijdsgroep van 14 tot 19 jaar heeft een bijzondere affiniteit met influencers. Vorig jaar kocht meer dan 50% een product op basis van de aanbeveling van een blogger. Hieruit blijkt de extreme impact onder jonge doelgroepen. 33% van de 20- tot 29-jarigen besloot echter ook een product te kopen uitsluitend op basis van de aanbeveling van een blogger. Evenzo heeft 25% van de 30- tot 39-jarigen een product gekozen op basis van de aanbeveling van een blogger. Influencer marketing is echter niet alleen zeer efficiënt bij particulieren; 95% van de redacteuren beginnen hun zoektocht ook op het internet en in de sociale media. Als u aanwezig bent op sociale netwerken als YouTube, Facebook en Instagram, wordt u niet alleen opgemerkt door particulieren, maar ook door de media. Dit vergroot het bereik nog meer.
Invloedrijke Marketing
- Invloed
- Vooral jonge mensen
- Aanbeveling, evaluatie Advies
- Hoge geloofwaardigheid
Invloed
- 92% vertrouwt aanbevelingen van mensen
(zelfs als ze die niet kennen)
ook PR: - 95% van de redacteuren gebruikt zoekmachines voor onderzoek
Ontwikkeling van sociale netwerken / sociale waarde
Inzicht in de ontwikkeling van sociale netwerken is in principe een belangrijk instrument voor succesvolle influencer marketing in de moderne mediamix. In de video tutorial, spreek ik over de eerste pioniers: forums, eBay en MySpace. Tot en met de moderne media en de sociale invloed die uitgaat van sociale netwerken en de razendsnelle verspreiding van informatie.
- Forums en pioniers zoals Ebay
- Eerste gemeenschappen (Myspace) en gegevensoverdracht (Napster)
- Web 2.0: voortdurend netwerken
Sociale netwerken hebben de hele wereld gerevolutioneerd - Bloggers en opinieleiders
- Sociale handel: aanbevelingen kopen
Sociale netwerken in vergelijking: Big 3
De grote drie sociale netwerken hebben (bijna) allemaal een miljard gebruikers. Facebook en YouTube hebben al lang meer dan een miljard actieve gebruikers, Instagram zal het dit jaar halen. Op Facebook zijn elke dag 19 miljoen mensen actief, alleen al uit Duitsland. Dit betekent dat een derde van de Duitsers elke dag op Facebook zit. YouTube is de nummer één bron van informatie voor amusement, maar ook voor nuttige en educatieve video’s. Instagram is zich aan het vestigen als het grootste sociale netwerk ter wereld. We kijken naar de grote drie, hun gebruikersaantallen en de mogelijkheden die dat biedt voor influencer marketing maar ook voor algemene online marketing voor bedrijven en bureaus.
Facebook: Meer dan 1,5 miljard gebruikers
- 31 miljoen gebruikers
19 miljoen actief nu per dag - Overlay van nieuws, groepen, pagina’s
- Virale groepen als alternatief
- Reclame als een must
Zelfs reclame speelde langzaam, overlay
Youtube: Nummer één voor video’s en entertainment
- 4 – 8 miljoen vaak / regelmatig, afhankelijk van het onderzoek
- Langdurige plaatsing / afroep
- Hoge betrokkenheid
- SEO aspect
Instagram: Trendsetter van de netwerken
- 15 miljoen actieve gebruikers per maand
- Personen jonger dan 15 jaar meer dan 30 min per dag
- Dagelijks vermaak
- Goedkoop vgl. Youtube / FB Advertenties