Bureau voor sociale media: Bonn
Social Media Agency Bonn – Bent u op zoek naar een social media agency voor uw bedrijf in Bonn? Dan ben je hier aan het juiste adres! Want bij Social Media One combineren we de expertise van een team dat in de loop van vele jaren is gegroeid. Samen met onze klanten zijn we begonnen met Facebook, en nu beheren we Instagram en YouTube. Wij zijn zelfs een van de eerste gecertificeerde TikTok-bureaus. Dit betekent dat wij momenteel een van de weinige bureaus zijn die advertenties op TikTok mogen plaatsen. Hieruit blijkt het vertrouwen van onze klanten, maar ook van de sociale netwerken in ons werk en onze prestaties. Social Media One, uw lokale partner in NRW.
Social Media Marketing: snel uitgelegd
Social media marketing – In Bonn,
Kom meer te weten over ons werk op de verschillende sociale netwerken, onze strategieën, onze productie van inhoud, onze marketingmethoden (organisch of via betaald bereik, reclame).
Als u nog vragen heeft over social media marketing in Bonn, kunt u onze experts en contactpersonen hier bereiken:
Stephan M. Czaja, Eigenaar
Bonn: kerncijfers
Als je alleen al naar de bevolking van Bonn kijkt, zie je hoeveel mensen je kunt bereiken met het huidige percentage van 79,9%! Met 327.000 inwoners is Bonn een van de grootste steden in Noordrijn-Westfalen.
Agentschap: Analyse, concept en gemeenschap – doelen stellen
Strategie, sociale netwerken, creatieven – Als social media bureau is ons voornaamste doel om uw product en uw merken perfect te presenteren, maar tegelijkertijd efficiënt te werken. Want binnen de verschillende sociale netwerken kan veel geld worden verbrand als er fouten worden gemaakt. Dit is vaak de reden waarom klanten kiezen voor een social media bureau met ervaring en referenties. Het begint allemaal in een gezamenlijke workshop om u, uw merk, uw branche (inclusief de concurrentie) en het product of assortiment te leren kennen. Het maakt niet uit of het een lancering of een herlancering is.
Analyse (in de workshop) – Een blik op de industrie, product(en), doelgroep(en) is de eerste stap in het ontwikkelen van een goed begrip van uw merk. Hieruit kunt u uiteindelijk de concepten en strategieën afleiden waarmee voor u de meest efficiënte communicatie binnen de sociale netwerken kan plaatsvinden. Communicatie streeft echter altijd haar eigen doelstellingen na, afhankelijk van het bedrijf. Neem bijvoorbeeld een internationale hulporganisatie die heel andere doelstellingen nastreeft dan de typische online winkel en e-commerce, of het nu gaat om financiële producten, toerisme of huisdieren.
Leer hier nog meer over de afzonderlijke sociale netwerken en hun doelgroepen…:
Van het concept tot het redactionele plan: De rode draad
Activiteiten, community, reclame en optimalisatie – het redactionele plan is uiteindelijk het resultaat van alle concepten en de strategie. Alle belangrijke stappen en inhoud zijn duidelijk verpakt in het redactionele plan. Op die manier heeft u als klant ook voortdurend overzicht en inzicht in de activiteiten van uw social media bureau. Tegelijkertijd is het een voordeel als u samenwerkt met andere externe bureaus, bijvoorbeeld een reclamebureau, PR-bureau of SEO-bureau, aangezien wij onze activiteiten samen kunnen coördineren. Op die manier kunnen acties en campagnes zeer goed op elkaar worden afgestemd. En je hebt altijd een overzicht.
Beheer van de gemeenschap: Centrale taken (naast advertenties)
Community – Community management is een van de centrale taken van een social media bureau. Naast reclame nemen gemeenschapsbeheer, onderhoud van de gemeenschap en soms zelfs crisisbeheer (shitstorm) het grootste deel van het werk in beslag. En dat is een goede zaak! Het gaat tenslotte maar om één ding: het opbouwen van een eigen, stabiele en actieve gemeenschap. Daarom is niet alleen communicatie van de ene kant (gebruikers) nodig, maar ook actieve communicatie van de kant van de klant (u).
Foto’s, video’s, GIF’s, teksten, emoji’s
Contentproductie – foto’s, video’s, GIF’s, teksten, emoji’s maken ook deel uit van het dagelijkse werk. Deze les en selectie is al gepland in het social media concept en door u goedgekeurd in de eerste workshop. Daarbij is de individuele inhoud, maar ook de teksten, tekstvariaties (split test), zelfs de keuze van de juiste, zinvolle emoji’s van belang. Want beelden zeggen meer dan 1000 woorden en drukken emoties veel gemakkelijker uit. Veel kleine details die uw social media-bureau voor zijn rekening neemt, zodat u zich volledig kunt concentreren op uw core business.
Evenementen, POS en beïnvloeders: van Bonn naar de wereld
Afhankelijk van de doelstellingen, het product en de campagne van het bedrijf is het ook de moeite waard om de offline wereld met de digitale wereld te verbinden. Er zijn veel mogelijkheden hier. Van events, bijvoorbeeld alleen voor medewerkers, ook als exclusieve trigger bij werving, POS events, direct op het verkooppunt, met klanten en inloopklanten, maar ook influencer marketing of influencer events om te zorgen voor speciale aandacht op één dag of gedurende een bepaalde periode.
Optimaliseer KPI’s: Inhoud, gemeenschap en campagnes
Analyse van inhoud, gemeenschappen en campagnes met aansluitende monitoring en rapportage. Uiteraard worden alle acties netjes gedocumenteerd, zodat u voortdurend een overzicht hebt van de belangrijkste prestatie-indicatoren(KPI). De resultaten worden ook steeds intern weergegeven en geoptimaliseerd. Natuurlijk ook via veel diepgaandere methoden en instrumenten, b.v. A/B split testing van afzonderlijke media-inhoud, tot en met eerder genoemde teksten. Regelmatige meetings met onze social media experts brengen u steeds op de hoogte en samen werken we steeds aan de optimalisatie van de strategie.
Bereik en reclame: doelstellingen bereiken
Targeting – Instagram, TikTok, Facebook of Youtube. Targeting op basis van parameters zoals woonplaats/locatie, leeftijd, interesses, enz. is het grote voordeel van adverteren op sociale netwerken. Dergelijke advertenties kunnen dus uiterst nauwkeurig worden uitgespeeld, afhankelijk van de doelgroep die u wilt bereiken.
Bereik en efficiëntie: klassieke vs. sociale reclame
U kunt zich bijvoorbeeld richten op mensen die specifiek geïnteresseerd zijn in reizen, u kunt zich richten op mensen die van huisdieren houden, maar u kunt ook mensen vinden die op zoek zijn naar verzekeringen. Dit betekent dat campagnes in de sociale media, mits goed uitgevoerd, meestal veel efficiënter zijn dan de dagelijkse traditionele campagnevormen zoals billboardcampagnes, radio- of zelfs TV-reclame. Inhoud wordt niet langer verspreid onder een brede massa, maar eerder gericht op individuen. Dienovereenkomstig kan zelfs de inhoud worden aangepast, moeders zien iets anders dan vaders, kinderen iets anders dan senioren. Om slechts een zeer, zeer eenvoudig voorbeeld van de mogelijkheden voor u beschikbaar met sociale media reclame te geven. Natuurlijk kunt u ook mensen in Bonn bereiken, zelfs in afzonderlijke districten.
Inhoud, donkere berichten en verkeer
Campaign switching – Betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. De mogelijkheden zijn zo zeer uiteenlopend dat zij in het korte bestek van dit artikel niet volledig kunnen worden weergegeven. U kunt er echter op vertrouwen dat wij als social media bureau altijd samen met onze klanten en onze ervaring werken aan de nieuwste concepten om de beste prestaties te garanderen.
Tip! Socialemediamarketingactiviteiten hebben niet alleen een positief effect op de gemeenschap (primair), socialemarketing heeft ook effecten op andere digitale media, bv. organisch bereik door zoekmachineoptimalisatie (SEO), bijvoorbeeld voor e-commerce. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Pinterest SEO, d.w.z. zoekmachineoptimalisatie via afbeeldingen en galerijen, die op hun beurt gelinkt zijn aan uw website, online shop of andere sociale media.
Google Ads / Native Ads: Online Marketing
Ook voor e-commerce en Google Ads / Native Ads – nu we het er toch over hebben, onze campagne-experts houden zich niet alleen bezig met sociale netwerken, bijna even gestructureerd en dus ook sinds dag één in ons dienstenpakket, advertenties voor e-commerce, overwegend via Google Ads en Native Ads. Meer informatie over deze twee gebieden vindt u hier.
Targeting voorbeeld Bonn
Zoals reeds gezegd, kunt u mensen uiterst precies bereiken door middel van targeting, bijvoorbeeld op basis van hun leeftijd, op basis van hun interesses, maar natuurlijk ook op basis van hun woonplaats. Zo kunt u zich richten op mensen die in Bonn wonen, mensen die hier op bezoek komen, mensen die in een bepaald deel van de stad verblijven, zelfs individuele festivals of evenementen kunnen nauwkeurig worden getarget. Zou je dat gedacht hebben?
Voorbeeld parameter (reclame):
- Doelstelling: nieuwe klanten voor supermarkt; markttoegang Bonn binnen een straal van 5 kilometer
- Doelgroep: Personen tussen 30 en 35 jaar
- Interesses: Gezin (bv. frequente interactie met onderwerpen rond “gezond eten”)
- Waar: Uitsluitend mensen in het district Südstadt en een straal van 5 km.
- …
Workshop, strategie, workflow – Ons bureau
Het begint allemaal in de workshop – nu heb je al veel geleerd over je mogelijkheden in social media marketing. Als u nu uw eigen strategieën en concepten wilt ontwikkelen met een goed social media bureau, horen wij graag van u!
Contact en contactpersonen
Kernanalyse
Kern Analyse
Analyse van het kanaal, de doelgroep en de concurrentie, met aansluitend overleg en bepaling van de doelstellingen.
Wegenkaart
Gids
Ontwikkeling vansociale-mediadoelstellingen en productiestrategie, persoonlijk en ter plaatse
Strategie
Doelstelling
Social media concept, productie en redactioneel plan uit één hand. Leestip: Sociale-mediastrategie
Gemeenschap
Gemeenschap
Community management zorgt voor organisch bereik en creëert merkfans. Leestip: Community Management
Sociale media-advertenties
Reclame
Campagne schakelen, betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. Lees tip: Facebook Ads
Melding
Evaluatie
Analyse van inhoud, gemeenschappen en campagnes met aansluitende monitoring en rapportage. Leestip: Toezicht
Vergaderingen
Communicatie met de klant
Regelmatige afspraken met onze social media experts voor optimalisatie van de strategie. Een klein inzicht in de beste praktijken.
Influencer
Vermenigvuldiger
Merkvertegenwoordigers en verwijzingsmarketing zijn een belangrijk instrument in sociale marketing. Leestip: Influencer Marketing
Evenementen
Evenementen
Met expertise van voeding tot mode, organiseren wij influencer evenementen met top media output. Leestip: Influencer Event
Spreker
Spreker
Onze experts brengen hun kennis op een gerichte manier over op uw medewerkers of gasten. Lees Tip! Sociale media spreker
Workshop
Voortgezet onderwijs
Wij brengen uw medewerkers op de hoogte en begeleiden u als mentor in social media marketing. Leestip: Workshop sociale media
Liefde
Beste
Wij werken aan merkfans, niet aan volgers. Wij vertrouwen aanwezigheid toe met aandacht voor detail. Leestip: Social media bureau.