Bijscholing in Social Media Marketing: Manager Cursus in Online Cursus – start nu!

Social media managers houden zich bezig met de meest moderne vorm en discipline van online marketing. Sociale netwerken zoals Facebook, Instagram en YouTube hebben de wereld veranderd en natuurlijk ook de wereld van de reclame. Vandaag de dag is alles gericht op een uiterst snelle informatiestroom. Informatie (video’s, foto’s, teksten, trends, enz.) wordt sneller gedeeld dan ooit tevoren. Dit beïnvloedt ook onze wereld van emoties. Wat lang duurt, is vaak niet interessant. Het moet snel zijn, verrassend. Tegenwoordig kan iedereen die trends weet op te pikken of nieuwe trends weet te creëren, goed geld verdienen als social media manager. Daarom specialiseren steeds meer mensen zich in dit beroep en gaan zij online op zoek naar een geschikte voortgezette opleiding of bijscholingscursus die online kan worden gevolgd. De kwaliteit van de cursus is van cruciaal belang, want de verantwoordelijkheid van socialemediabeheerders is groot. Met de juiste diploma’s en getuigschriften is het echter gemakkelijker om een loopbaan te beginnen, en zelfs om van bedrijf te veranderen.

Terug naar Bijscholing & Workshops


Reclame (advertenties), productplaatsing, kanaalbeheer en Infleuncer Marketing

Werknemers in social media marketing zijn zo gewild omdat er nauwelijks mensen met ervaring zijn! Facebook en YouTube zijn de oudste sociale netwerken, nauwelijks 15 jaar oud. De ontwikkeling van sociale netwerken is dus zo jong als bijna geen andere industrie. Maar de opbouw ervan heeft lang geduurd, zodat de sociale netwerken pas de laatste paar jaar echt relevant zijn geworden. Maar we zijn nog lang niet aan het einde van de weg wat betreft methoden en strategieën op het gebied van socialemedia-marketing. Vooral nieuwe vormen zoals influencer marketing bereiken bureaus, klanten en reclamecampagnes. Hetzelfde probleem doet zich voor als bij het beheer van de sociale media: er zijn nauwelijks mensen met voldoende expertise uit de professionele wereld om campagnes te plannen die succes beloven. Hier ligt de crux: wie zal mij zeker verkoop brengen?

Rendement van investeringen: succesvolle sociale mediacampagnes voeren

Als u de omzet kunt berekenen en weet dat de ROI (return of invest [ ROI = winst/ investering ]) positief zal zijn, bent u uw gewicht in goud waard. Als een campagne een winst van 30.000 € behaalt met een investering van 10.000 €, dan is het niet ver om te overwegen de 30.000 € te investeren in een andere social media campagne om een winst van 90.000 € te behalen.

Analyse van de sociale media in diverse netwerken

Social media-analysetools kunnen worden gebruikt om succes te plannen en te meten. Facebook in het bijzonder heeft een geavanceerd advertentiesysteem voor bedrijven en ondernemingen. Van:

  • Retargeting (pixel registreert bezoekers en maakt zo het gericht uitspelen van reclame aan deze gebruikers mogelijk) van de doelgroepen of bezoekers in uw eigen online shop of op blogs en websites tot aan de
  • Creatie van Look-a-like Audience (komt overeen met 1% van de Facebook-gebruikers die het meest lijken op uw doelgroep) en
  • Demografische filters die precieze uitzendingen op basis van leeftijd, woonplaats, interesses, enz. mogelijk maken, maar ook de
  • Selectie van verschillende advertentieruimtes op Facebook (Nieuwsstroom, Berichten, Zijbalk, enz.) en
  • A/B-tests van individuele campagnes om de meest efficiënte te vinden

Social media managers hebben veel kennis en ambitie nodig om te leren

Harde vaardigheden zoals het voeren van reclamecampagnes op Facebook, Instagram en YouTube zijn een voordeel, zeker, maar sociale-mediamarketing gaat over meer dan alleen “reclame”. Sociale netwerken zijn een ontmoetingsplaats voor het delen van informatie met vrienden en gelijkgestemden. Pure marketingboodschappen verdwijnen in de massa van nieuws, informatie, tips voor evenementen, foto’s, video’s en andere reclame. Unieke inhoud is, net als bij zoekmachineoptimalisatie, het neusje van de zalm bij het creëren van inhoud, maar ook bij kanaalbeheer, grafisch ontwerp en communicatie met fans en volgers. Je moet dit allemaal kunnen en leren, geen talent is ooit uit de lucht komen vallen, alleen oefening maakt je beter dan anderen!

Daarom sturen veel bedrijven hun werknemers ook naar bijscholings-, trainings- en omscholingscursussen, zodat ze kunnen leren van ervaren social media managers uit heel Duitsland. Vooral wanneer mensen uit ervaring spreken, is het gemakkelijk te begrijpen hoe de materie in elkaar zit. In de marketing veranderen zoveel principes en methoden dat deskundigheid (en deskundigen) snel nodig zijn in het moderne management.


Waarom wij onze online cursus voor social media managers hebben gedaan?

Door de vele aanvragen voor social media manager training leek het ons begin 2018 perfect om een slimme online cursus te plaatsen. Tegen redelijke prijzen, zonder reiskosten, zonder een hotel te moeten boeken en ook de tijd van communicatie met verschillende agentschappen te moeten delen. Zonder goedkope verkoop slogans zoals “Hoe geld te verdienen op Youtube” of “Word rijk op het internet”. We brengen echte agency skills voor beginners en gevorderden maar ook intensieve cursussen voor professionals die meer willen leren, zoals “Influencer Marketing”.

In onze Online Cursus Social Media Manager willen we jongeren leren hoe ze snel en gemakkelijk de carrièreladder kunnen beklimmen dankzij onze ervaring en die van henzelf. Aangezien er weinig concurrentie is, is een online cursus de gemakkelijkste manier om zelf ervaring op te doen. Het gaat hierbij om de verschillende netwerken, Facebook, YouTube, Pinterest, Instagram en natuurlijk Twitter.

Gemeenschap voor wederzijdse hulp en uitwisseling van ervaringen op marketinggebied

In onze community laat ik alle beginners de basis zien van social media management. Van individuele profielfoto’s en titelfoto’s, die bijzonder aantrekkelijk moeten zijn omdat ze het vaakst worden gezien, tot teksten voor postings. Want ook hier zijn er verschillende variaties.

  • Waar moet ik mijn link plaatsen?
  • Hoe zet ik het op Facebook, Instagram en YouTube?
  • Wat kost een plaatsing bij bloggers?
  • Doe ik er emoticons bij of niet?
  • Spreek ik de gebruikers rechtstreeks aan?
  • Zeg ik “jij” of zeg ik “jij”?

Social media managers stellen zichzelf deze en vele andere vragen aan het begin van hun carrière.

Verder beheer tussen emoties, doelgroepen en creatieve inhoud

In management houdt men zich later vooral bezig met de emoties van mensen en met sociale mechanica.

  • Waarom wordt een bepaalde foto genomen?
  • Waarom wordt een bepaalde afbeelding vaker gedeeld?
  • Waarom wordt er zo vaak op deze video geklikt?
  • Wie moet er in de video?
  • Hoe moet ons product geplaatst worden?
  • Hoe ziet het er ook alweer uit op de afzonderlijke sociale netwerken tussen Facebook, YouTube, Pinterest, Twitter en Instagram?

De vakgebieden van een echte social media manager zijn zeer uitgebreid. Dit brede spectrum van kennis heeft social media managers zo waardevol gemaakt voor bedrijven en ondernemingen, vooral als het gaat om marketing van producten en diensten. Was dat het? Nee. Social media managers houden zich ook bezig met public relations en merkperceptie.

Social media managers houden zich niet alleen bezig met crossmediale online marketingmethoden en de verspreiding van informatie voor consumenten, maar vooral ook met public relations. Sociale netwerken zijn er om emoties op te wekken en zo kunnen zij ook merkbeelden creëren of deze veranderen en beïnvloeden. Voor een positief merkimago, maar ook voor naamsbekendheid, zijn social media managers tegenwoordig de beste keuze. Iedereen is online!

De meeste mensen zoeken niet in het telefoonboek maar op Google. De mobiele telefoon is altijd bij hen. Wie met zijn inhoud in een netwerk aanwezig is, zorgt niet alleen voor een actuele aanwezigheid maar ook voor een duurzame aanwezigheid, bijvoorbeeld door meer fans en volgers op zijn eigen bedrijfskanaal. Wie al deze vaardigheden heeft geleerd, laat dat graag zien in een certificaat voor socialemediabeheerder. Diploma’s en certificaten worden beschouwd als een basis en een waarborg voor de overgedragen kennis.

Pas op! Gratis certificaten zijn niets waard in agentschappen en universiteiten

Online cursussen die een gratis certificaat aanbieden, moeten niet worden overwogen, omdat de creatie van de respectieve studie-inhoud een zeer complexe materie is! Vooral de kwaliteit van het onderwijs staat op de voorgrond. In marketing worden grote sommen geld uitgegeven om producten op de markt te brengen, zodat het geld gerechtvaardigd is en het succes later ook in verhouding staat tot de inspanning, moet een social media manager alles precies gepland hebben voordat de campagne begint. Op veel gebieden, waaronder socialemediabeheer, is planning de alfa en omega.


E-learning voor socialemediabeheerders en -agentschappen

E-learning is voor veel bedrijven uiterst belangrijk geworden op het gebied van de ontwikkeling en opleiding van personeel. Het inhuren van coaches en trainers is relatief duur, vooral als het sociale media-experts zijn. Online platforms daarentegen maken leren gemakkelijk, op elk moment en vanaf elke plaats. Onze cursussen richten zich op zeer specifieke onderwerpen. Dus als je Facebook-advertenties voor je eigen bedrijf wilt uitvoeren, vind je hier de juiste antwoorden, van de juiste manier om doelgroepen aan te spreken tot demografische selectie en het uitvoeren van verschillende splittests om de beste campagnes te filteren.

Inlfuencer marketing is momenteel ook een van de grootste onderwerpen. De strategieën en methoden zijn slechts bij weinigen bekend, omdat het een uiterst nieuw terrein is waarop de pioniers van de reclamebureauwereld zich nog steeds bewegen. Kennis en deskundigheid hier opdoen is goud waard. Omdat de prijzen voor duizenden contacten bij influencer marketing ver onder de gebruikelijke prijzen liggen die uit reclamecampagnes voortvloeien. Vooral de plaatsing van dienst en produkt, b.v. in tijdschriften, is betrekkelijk duur. Dat komt omdat er gedrukt en vooraf natuurlijk lay-outs moeten worden gemaakt, de levering moet worden gecoördineerd, de tijdschriften moeten worden afgeleverd, de kiosk of supermarkt moet ze opbergen, ze registreren in het magazijn, ze verkopen en factureren. Deze grote waardeketen maakt reclame, in de klassieke zin via tijdschriften en drukwerk, zo kostenintensief.

Reclame op sociale netwerken daarentegen is snel te plaatsen, internationaal beschikbaar en binnen enkele seconden online. Ook de A/B-test van verschillende campagnemodellen is net zo snel gedaan. Wie kan het zich veroorloven een advertentie te drukken in 5 verschillende tijdschriften, elk met vijf verschillende motieven, en dan op grond van deze kennis te concluderen welke afbeelding tot een verkoop heeft geleid en welke niet? Onmogelijk! Social media managers kunnen dat doen. Daarom zijn social media managers zo veel waard voor bedrijven.

Social media managers kunnen dit: 100% tracking

Bijscholing op dit gebied bevordert de eigen beroepsloopbaan en de promotiekansen in het bedrijf. Voor de bedrijven zelf maakt het hogere verkoopcijfers en de directe tracering van verkoopdeals naar individuele campagnes mogelijk. Dit verbetert de meting van het succes en natuurlijk de optimalisering van toekomstige campagnes door het bedrijf.

Voor de controle van de verschillende tests en campagnes of sociale netwerken heeft u geen eigen social media-bureau nodig, maar alleen een goed opgeleide social marketingmedewerker die het fortuin van het bedrijf in eigen handen neemt. Wij laten uw werknemers zien hoe het moet! De Social Media Manager Online Cursus is ook perfect voor alle zelfstandigen, de perfecte aanvulling voor social media marketing! Met webinars en interessante artikelen.

Online cursussen voor hogescholen en universiteiten?

De cursussen werpen ook vruchten af bij de voorbereiding op universitaire opleidingen. Maar als je actief in marketing wilt werken, hoef je niet per se te studeren. In plaats van dure universiteiten te bezoeken die vooral baat hebben bij lange studies, loont het de moeite om moderne strategieën en methoden te leren op een online platform met webinars en artikelen. In een online cursus is men direct bij de laatste know-how van een bureau in relatie tot een technische hogeschool of universiteit. Universiteiten lopen vaak jaren achter de feiten aan, vooral in de mediasector. Docenten hebben geen expertise uit de echte uitzendwereld, maar vaak alleen een stage om te laten zien en vele jaren van studie. Studeren helpt je niet om te slagen in zaken. De economie is een “haaientank” met sterke spelers, hier overleef je niet door louter kennis maar door psychologische know-how, het gevoel voor trends en voor onconventionele manieren maar ook het gevoel voor klassieke methoden en strategieën, in de mix met de behoeften van een moderne en steeds veranderende doelgroepdefinitie, alsmede de al evenzeer steeds veranderende media. De informatiestroom gaat tegenwoordig zo snel dat strategieën binnen enkele weken kunnen veranderen. We laten zien hoe het werkt!


Cursus Portfolio: Social Media Manager


Invloedrijke Marketing


Instagram Marketing


Facebook Marketing – doelgroepen bereiken, fans opbouwen en retargeting voor advertenties

We hebben momenteel twee cursusaanbevelingen voor Facebook marketing. Zelfstandige, onlineshop of ook klassiek bedrijf: Vooral met Facebook kan door gerichte advertenties extreem veel succes worden gegenereerd. Voor bedrijven die uiterst precieze lokale advertenties plaatsen of online winkels die zich precies richten tot de mensen die de winkel al hebben bezocht (retargeting). U kunt hier leren hoe dit werkt en hoe u uw Facebook-reclame kunt verlagen tot slechts 1 cent per klik (vergelijk Google 2-15 euro, afhankelijk van de branche):

 

Facebook Marketing: Hoe maak je een Facebook fan pagina aan?

Een eigen fanpagina opbouwen en optimaal inrichten?

Elk bedrijf, elke zelfstandige of elke persoon in het openbare leven heeft zijn eigen fanpagina op Facebook nodig. Bij het opzetten van een social media-kanaal moet met een aantal zaken rekening worden gehouden. Het gaat niet alleen om de informatie of de aanduiding uit welke bedrijfstak het eigen bedrijf afkomstig is. Er zijn veel kleine stappen die kunnen worden genomen om uw fanpagina te optimaliseren voor bezoekers. Hoe langer bezoekers op een fanpagina zijn, hoe meer interessante inhoud ze er vinden, hoe langer ze op de pagina zullen blijven. Hoe langer ze op een fanpagina blijven en hoe meer ze er interactie mee hebben, hoe “belangrijker” je fanpagina is voor Facebook. Ergo, hoe meer bereik uw bedrijf heeft, hoe succesvoller uw aanwezigheid op Facebook zal zijn.

Gebruikers en fans: hoe vind je je doelgroep op Facebook

Hoe bereik ik met mijn advertenties de persoon die ik daadwerkelijk wil bereiken?

In het deel “Hoe vind je je doelgroep op Facebook” leer je hoe je effectief en zeer gestructureerd advertenties of hun doelgroepen op Facebook kunt beheren. Hoe nauwkeurig targeting is op Facebook zal u zeker verbazen! Misschien kent u sommige details al, zoals de filteroptie op basis van de leeftijd van de persoon of de woonplaats. Het maakt niet uit of het Berlijn, Hamburg, München of kleinere steden in Duitsland of wereldwijd zijn. Social media marketing advertenties zorgen voor meetbaar succes.

Natuurlijk kan het allemaal veel preciezer! Als je even de tijd neemt en geïnteresseerd bent in het onderwerp, kun je hier snel leren hoe je specifieke producten naar specifieke mensen kunt sturen om je eigen conversie (CTA) te verhogen via Facebook marketing tools.

 

Facebook Retargeting voor exacte reclame voor doelgroepen

Retargeting voor marketing producten? Het is eigenlijk heel simpel. Als we in het centrum van de stad waren, benaderden we mensen die ons in de winkel bezochten later opnieuw, bijvoorbeeld via een reclameposter. Als de bezoeker nog niet eerder tot aankoop heeft besloten, zal hij dat misschien doen wanneer hij het product voor de tweede of derde keer ziet. De clou: Nauwelijks verspilling zoals bij klassieke bannerreclame. In het bijzondere geval van sociale netwerken betekent dit dat wij bezoekers van onze sociale-mediapagina achteraf ook bespelen met reclame op Facebook. Retargeting werkt niet alleen op de Facebook fan pagina, maar u kunt ook adverteren voor bezoekers die bijvoorbeeld een product in de online winkel hebben bekeken, later op Facebook. Als u de eerste keer nog niet besloten had het product te kopen, dan is nu het moment!

Sociale-mediamarketingstatistieken om het succes van retargeting te meten

Met Facebook Retargeting kunt u efficiënt mensen op Facebook bereiken, en nog specifieker, mensen die al geïnteresseerd zijn in uw merk of product. Ook achteraf kunnen eersteklas socialemedia-marketingstatistieken worden opgesteld, bijvoorbeeld over CTA.

Leer Facebook Marketing online: Cursussen


Youtube Marketing