18+1 Social Media Marketing Tool: Software voor Facebook, Youtube, Instagram + Online Cursussen

Vandaag willen wij u kennis laten maken met de beste en nieuwe social media software tools. Socialemedia-marketing heeft de wereld van de reclamebureaus en van alle ondernemingen op extreme en duurzame wijze veranderd door de nieuwe communicatiestructuren. Niet alleen de communicatieprocessen zijn nieuw, ook de hele referral marketing heeft een nieuw belang gekregen in de marketingmix. Ook de sociale banden onder elkaar spelen een belangrijke rol in de strijd om klanten. Wie weet wie? Wie is verbonden met wie? Trefwoordgroepafhankelijke advertenties en retargeting.

Tip: Sociale media tools rangschikken Monitoring

Key Facts -

Social Media & Marketing Software – Waarom?

Software – is dat niet ingewikkeld? Tools zoals Hootsuite, Klick-Tipp en Influencer Fee zijn zo ontworpen dat ze heel eenvoudig te gebruiken zijn. Vooral voor zelfstandigen, kleine en middelgrote bedrijven, is het de moeite waard om eens te kijken naar geautomatiseerd publiceren, geautomatiseerde e-mail marketing & co. Daarom hebben we hier software tips, netjes gesorteerd. Hier is nog eens de volledige inhoud in een notendop. We beginnen met:

  • Sociaal media kanaal: Planning en detachering
  • E-mailmarketing en verkoop
  • Facebook: Marketing en advertenties + Online cursussen
  • Instagram: Marketing en Ad
  • Youtube: Marketing en advertenties
  • Landingspagina’s en conversie
  • Andere tips

Meer en meer bedrijven vertrouwen op softwareproducten om de verschillende sociale netwerken te beheren. Software maakt het mogelijk om relatief complexe processen in korte tijd in kaart te brengen. Met de nodige rekenkracht kunnen softwareprodukten het werk van het marketingpersoneel van bedrijven blijvend veranderen. Gevestigde processen van gedrukte campagnes worden steeds meer vervangen door digitale. Met hun eigen interne deskundigen onder hun eigen personeel, voor het opzetten en laten draaien van de software, kunnen grote sprongen worden gemaakt. Daarom houden veel bedrijven en bureaus de knowhow van sociale-mediamarketing graag binnen het bedrijf.

Vandaag willen wij u de beste software-oplossingen voor sociale netwerken voorstellen! Daaronder zijn programma’s die u helpen berichten te plaatsen op verschillende socialemediaplatforms, zoals Facebook, YouTube, Twitter, Instagram of Pinterest, maar ook meer gespecialiseerde oplossingen, bijvoorbeeld voor niches als Facebook Advertising. Vooral uit Amerika zijn er tal van slimme producten die over alle verschillende onderwerpen gaan.

Reclame in de sociale media in de groei

De grote spelers investeren meer en meer in sociale marketing. Waarom? Het succes spreekt voor zich. Hier ziet u de investeringen in social media advertising wereldwijd van 2007 tot 2018 en de prognose voor 2021 (in miljoenen US dollars).

Statistik: Investitionen in Social Media Werbung weltweit in den Jahren 2007 bis 2018 und Prognose 2021 (in Millionen US-Dollar) | Statista

Meer statistieken vindt u op Statista

Personeel vs software – prijs en tijdsvoordeel

Zoals reeds aan het begin van dit artikel is beschreven, houden werknemers in marketing en verkoop zich steeds meer bezig met sociale marketing en sociale handel. Terwijl bedrijven in grote steden zoals Berlijn, Hamburg of München de pioniers zijn, volgen bedrijven in middelgrote en kleinere steden steeds meer dit voorbeeld. Door het wijdverbreide gebruik van sociale media is de hoeveelheid informatie ook enorm toegenomen. Door deze toename van de informatiestroom worden de berichten uiteindelijk minder vaak aan de gebruikers doorgespeeld, alleen al vanwege het volume. Daarom moeten bedrijven niet alleen investeren in content marketing, d.w.z. in inhoud met toegevoegde waarde en relatief frequente postings, maar ook in het beheer van de verschillende netwerken en advertenties om hun eigen verkeer te vergroten. Er is social media software voor al deze taken.

Distributie – Administratie en Sociale Bots

Bedrijven en bureaus zijn altijd op zoek naar nieuwe intelligente oplossingen voor hun sociale-mediamarketing. Maar ook reclamebureaus gebruiken software, bijvoorbeeld voor de verkoopstructuren binnen de verschillende netwerken en tussen klanten. In de loop der jaren hebben zich enkele echte klassiekers gevestigd die uitblinken door hun functies en hun permanente toegankelijkheid of probleemloze werking. Naast de gevestigde programma’s zijn er ook steeds nieuwe producten rond populaire, nieuwe netwerken. Hypes zijn dus altijd merkbaar, zo ook rond het thema Instagram. In dit “nieuwe” sociale netwerk was het in het begin relatief gemakkelijk om veel fans te krijgen. Er is weinig in de zin van concrete inhoud en meer in de zin van snelle likes en interactie. Daarom hebben veel bedrijven zich ook tot bots gewend. Bots imiteren menselijk gedrag. Hun enige taak is het plaatsen van commentaren, het “liken” van uitspraken of zelfs het volgen of later unfollowen van andere mensen. Deze programma’s bevinden zich in het grijze gebied volgens de richtlijnen inzake gegevensbescherming en natuurlijk ook volgens de richtlijnen inzake API-gebruik. Toch vertrouwen velen erop. Vandaag willen wij ons concentreren op de meest relevante software-oplossingen en de meest gerenommeerde projecten.

Sociale media strategie: Lees meer

  • Strategie ontwikkelen: A-B-C analyse
  • Strategie ontwikkelen: Concurrentie en regio’s
  • Youtube Marketing Strategie
  • Facebook Marketing Strategie

Software Ranking – De beste tools voor Facebook & Co.

Hootsuite – vooraf plannen en analyseren van postings

Hootsuite is een van de populairste programma’s geworden voor het beheer van de verschillende sociale netwerken bij bedrijven. De gratis software voor het beheer van sociale media (upgrade optioneel) biedt zijn dienst al vele jaren aan. Hier kunnen bedrijven verschillende netwerken samenvoegen en ze samen plannen. Zo kunt u de geposte inhoud plannen voor een hele week op voorhand of voor een hele maand, zelfs voor een heel jaar als u dat wilt. Dit leidt ook tot veel kruispunten voor geaffilieerde projecten. De postings worden vervolgens automatisch door Hootsuite afgespeeld op de verschillende sociale netwerken. Het enige wat u hoeft te doen is u inschrijven.

Multi-channelmarketing software

Met een paar klikken hebt u uw account aangemaakt en kunt u nu verschillende sociale netwerken toevoegen. In de gratis versie, heb je in het begin maar een paar netwerken. Deze zijn echter voldoende voor een enkele kleine of middelgrote onderneming. Voor agentschappen en grotere bedrijven is er de mogelijkheid om het pakket uit te breiden. Hier kunt u bijvoorbeeld veel kanalen toevoegen, maar ook nieuwe statistieken bekijken. Dit is vooral de moeite waard voor socialemediabureaus en reclamebureaus die het socialemediabeheer van klanten overnemen.

Netwerken beheren: Hoe werkt het?

Met Hootsuite kunt u, zoals gezegd, verschillende netwerken toevoegen. Als je nu bijvoorbeeld je Facebook kanaal toevoegt, krijg je een stream. Hier kunt u instellen welke verschillende widgets (extensies) u wilt zien. De eerste kolom is nu onze stroom. Dat wil zeggen, de normale Facebook Timeline, waarin u alle inhoud kunt zien die al is geplaatst, evenals de “likes” en opmerkingen. Nu maken we een tweede kolom, direct aan de rechterkant. Dit is nu voor het plannen van de inhoud op voorhand. Hier kunt u, chronologisch gerangschikt, zien welke posting als volgende zou verschijnen, op welke datum en op welk uur. Deze kunnen heel gemakkelijk worden toegevoegd. Linksboven in Hootsuite is het posting venster. Hier kunt u de teksten invoeren, media uploaden en de netwerken selecteren waarop de post moet verschijnen. In de derde kolom heb je bijvoorbeeld de laatste interacties en commentaren van je eigen fans. In de vierde en vijfde kolom kunt u meer widgets toevoegen. Aan het eind heb je een scherm waar je al je Facebook activiteiten kunt bekijken.

Creëer stromen

Als u nu een ander sociaal netwerk toevoegt, zoals Instagram of YouTube, kunt u ook een gezamenlijk bord opzetten waarin de drie netwerken samen te zien zijn. Bijvoorbeeld alle lopende activiteiten, zodat één werknemer de opmerkingen en het nieuws kan verzorgen. Voor een tweede werknemer bouwt u vervolgens een bord waarin alle geplande inhoud moet worden weergegeven. Hier ziet de medewerker Facebook, Instagram en YouTube naast elkaar en kan zo de inhoud perfect op elkaar afstemmen. Dit uitgebreide beheer maakt Hootsuite een van de meest populaire social media software die momenteel beschikbaar is.

Video-handleiding: Hootsuite voor beginners

Omdat niet elke online winkel of merk zich een eigen agentschap kan veroorloven, hebben we deze video tutorial opgenomen voor beginners! Hier laten we zien hoe u inhoud vooraf kunt plannen, kanalen kunt toevoegen en zo zelfs als beginner snel de basis van Hootsuite begrijpt en uw eigen social media-marketing nog productiever kunt maken, omdat u niet elke post zelf hoeft te maken. Dit bespaart een hoop tijd. We laten je in de video zien hoe het werkt!

Bron: https://hootsuite.com

Bron: https://hootsuite.com

Buffer – Het Hootsuite alternatief voor redactionele planning

Net als Hootsuite is Buffer een tool waarmee je de verschillende netwerken met elkaar kunt verbinden. Net als in het andere programma kunt u de verschillende netwerken koppelen, naast Facebook natuurlijk ook kanalen als het bedrijfsportaal LinkedIn of Google+. In de gratis versie kunt u aanvankelijk slechts twee diensten aan elkaar koppelen. Als u uw dienst echter uitbreidt met de gebruikelijke 10 $, kunt u tot 12 accounts koppelen. Delen werkt niet alleen via de browser-afhankelijke software, het kan ook rechtstreeks tijdens het surfen worden gebruikt. Als u de juiste plug-in in uw browser hebt geïnstalleerd, verschijnt boven elke foto een klein logo. Als u daarop klikt, kunt u aangeven op welke sociale netwerken de betreffende inhoud moet worden gedeeld. Natuurlijk, het biedt ook tijd verschoven posten. Dit betekent dat u zelf het tijdstip van publicatie kunt bepalen, met afzonderlijke dagen en afzonderlijke tijdstippen. Zoals je wilt. Registratie is hier net zo eenvoudig, met een korte registratie en daaropvolgende authenticatie van de afzonderlijke kanalen kunt u meteen aan de slag.

Buffer: Functies, netwerken en prijzen

Bron: https://buffer.com

Bron: https://buffer.com

Social Hub – redactionele planning en monitoring

Bij Social Hub gaat het in de eerste plaats om de interactie met de gebruiker. Naast de gebruikelijke redactionele planning, die ook door Buffer of Hootsuite wordt aangeboden, legt deze software bijzondere nadruk op het volgen van conversaties, op snelle reacties van medewerkers op opmerkingen of postings en zo op het opbouwen van langetermijnrelaties met de gebruiker. De software adverteert zichzelf als zijnde in staat om “berichten in de sociale media even gemakkelijk te verwerken als e-mails”. Naast het communicatieaspect van Social Hub gaat het echter ook om mediamonitoring. Hier kunt u trefwoorden volgen op langere paden, maar ook hashtags en indirecte vermeldingen van uw eigen kanalen. Op die manier kunt u nagaan welke relevantie uw merk heeft en in welke mate het uw bereik vergroot. Omdat u de cijfers op uw eigen kanaal niet altijd kunt volgen, hebt u complexere softwareoplossingen nodig die ook de monitoring van sociale-mediamarketing in kaart kunnen brengen. Voor een optimale workflow en een betere samenwerking tussen gebruikers zijn er ook tools voor teamplanning. Hiermee kan een superieure marketingmanager zijn of haar eigen team structureren, tussen de verschillende netwerken, zodat iedereen weet waar hij of zij zich op richt.

Social Hub: Analytics, monitoring en prijzen

Bron: https://socialhub.io

Bron: https://socialhub.io

Het voordeel van de uitgebreide analyses en evaluaties is duidelijk dat men de eigen strategie kan optimaliseren op basis van reële gegevens. Hierdoor nemen de sociale media-activiteiten toe en krijgen de eigen cijfers en de evaluaties van de prestaties nog meer betekenis wanneer naar de afzonderlijke kanalen wordt gekeken. Social Hub biedt dus een creatieve oplossing voor strategen in social media management.

E-mailmarketing en verkoop

Klick-Tipp – E-mailmarketing: Populairste software

E-mail marketing zorgt voor verkoop! Als het gaat om het onderwerp e-mail marketing, en dan de meeste zoeken naar de beste software, het belangrijkste is dat het een gratis provider. Maar is gratis software voor e-mailmarketing echt aan te bevelen? Vrije software heeft het nadeel dat het altijd beperkt is in functies. Wie dus echt aan duurzame e-mailmarketing wil doen en zo zijn eigen verkoop wil stimuleren, moet een beroep doen op professionele software. Uit tal van voorbeelden van beste praktijken blijkt dat het juist de betaalde aanbieders zijn die de beste prestaties leveren. Ook vanuit mijn eigen ervaring beginnen de beperkingen met het aantal e-mailadressen en gaan ze verder met het scala aan functies voor call-to-action en analyse en monitoring. Mijn aanbeveling is Klick-Tipp.

Wat is een trechter of verkoop trechter?

Wanneer u e-mailadressen verzamelt, hebt u rechtstreeks toegang tot gerichte, kwaliteitsvolle contacten. Klick-Tipp helpt u als een Duitse e-mail marketing provider die marketing automatisering biedt die meestal is voorbehouden aan grote bedrijven. In feite was Klick-Tipp een van de allereerste e-mailsystemen ter wereld waarmee u uw abonnees kon beheren met behulp van tags (zogenaamde labels) in plaats van eenvoudige lijsten.

Tagging stelt u in staat uw contacten uiterst gericht aan te schrijven. De nieuwsbriefsoftware is daarom speciaal afgestemd op de behoeften van online marketeers. Als u een sterke, veel gebruikte nieuwsbrief of e-mail marketing wilt hebben, zijn de Klick-Tipp automatiseringen perfect. In deze videotutorial leert u hoe u beter met nieuwsbrief- en e-maillijsten kunt omgaan en verkoop kunt genereren. Uw klanten moeten geen saaie nieuwsbrieven meer ontvangen – met Klick-Tipp is dat voorbij!

Wat is Funnel Cockpit?

In de cockpit kunt u de verschillende instellingen maken en koppelingen tot stand brengen. Hier hebt u een volledig overzicht van uw voorbereide, lopende en voorbije campagnes.

Belangrijkste voordelen van de software

Voordat u alle voordelen in detail doorleest onder de link naar de aanbieder, volgen hier de centrale en basisvoordelen van de nieuwsbriefsoftware voor uw online marketing:

  • Gemakkelijk te gebruiken drag & drop composer om responsieve nieuwsbrieven te maken
  • Onbeperkt aantal abonnees met statistieken
  • Onbeperkt aantal nieuwsbrieven met tracking (opvolging)

Leer nu hoe u Klick-Tipp automatiseringen kunt gebruiken! Begin met:

Video-handleiding: Maak een Klick-Tipp campagne (beginner)

Facebook: Marketing en advertenties

Tip van de redactie! Leer Ads stap voor stap en gratis in onze Social Media Blog: Facebook advertenties & reclames

Cashflow Ads 2.0 – Facebook advertenties stap voor stap

Weet jij hoe Facebook Marketing 2019 werkt en, vooral, weet jij wat 95% van alle marketeers en bedrijven fout doet? Met Cashflow Ads 2.0 leer je hoe je winstgevende Facebook Ads maakt en hoe je succesvol Pay-Per-Click advertenties plaatst! Op deze manier kunt u uw eigen bedrijf opbouwen (onderwerp: geld verdienen op het internet) of effectief advertenties plaatsen voor een ander bedrijf.

Facebook Marketing Stap voor Stap Gids

Zoals u kunt lezen in het artikel Ontwikkeling van sociale netwerken, verandert de technologie voortdurend, maar ook de functies die al op de desktop of in de app worden aangeboden. Natuurlijk moeten social media managers ook de vinger aan de pols houden. Dit geldt natuurlijk des te meer voor degenen die solliciteren om socialemediabeheerder te worden. Want ook al zitten zij zelf privé veel op de sociale netwerken, advertentiebeheer is heel speciale knowhow die moet worden aangeleerd. Het maken van advertenties op Facebook is iets heel anders dan het privégebruik van het sociale netwerk. Maar niet alleen voor absolute beginners, ook voor gevorderden is een voortdurende opfriscursus over het verbeteren van de eigen handelingsbekwaamheid altijd aan te bevelen.

Online cursus in een oogopslag

Wat leer je precies in deze online cursus? Cashflow Ads 2.0 laat je in essentie zien hoe je zelf Facebook Ads (campagnes) kunt maken en deze vervolgens winstgevend kunt inzetten voor jezelf of andere bedrijven, merken en producten. Nog beter, in de online cursus krijg je live inzicht in het Facebook Ads bureau (echte inzichten!) en leer je van best-practice voorbeelden uit de praktijk. Voor alle Social Media Managers is er zelfs een speciale traktatie aan het einde van de cursus, want na succesvolle afronding ontvangt u uw certificaat! U kunt dit getuigschrift dan voorleggen wanneer u naar een baan solliciteert en uw werkgever overtuigen.

De online cursus toont je alle trucs en hacks die we gebruiken in een social media bureau en je ziet stap voor stap wat 95% van alle andere social media managers in het dagelijks leven fout doen. Tip! Je hebt direct toegang na aankoop en krijgt zelfs levenslange toegang met levenslange updates en ondersteuning – mega deal voor beginnende social media managers.

Inhoud van de workshop en tips van het agentschap

Spoiler! Hier is een beetje inzicht in de online cursus:

  1. Hoofdstuk: Inleiding
  2. Hoofdstuk: De grondbeginselen van Facebook Ads
  3. Hoofdstuk: Uw Interactie Booster
  4. Hoofdstuk: De omzetgenerator
  5. Hoofdstuk: De winstmaximalisator
  6. Hoofdstuk: Facebook Pro Hacks
  7. Hoofdstuk: Messenger Complete Cursus
  8. Hoofdstuk: Geheimen van het agentschap

Extra! Bonusmateriaal

  1. Bonus: Conversie Meesterschap
  2. Bonus: Casestudie agentschap
  3. Bonus: Acquisitie Box (het bouwen van uw agentschap)

Klinkt dat goed? Dat is zo. Ontvang nu de volledige online cursus en leer hoe je succesvolle Facebook Ads uitvoert!

Facebook Ads 2.0 – Affiliate en Coaching advertenties

Bent u op zoek naar een alternatief, vooral voor uw affiliate marketing of coaching gebied? Dan is hier mijn aanbeveling, speciaal voor uw advertentiebeheer.

Verdien geld op het internet met Facebook

Geld verdienen op het internet is niet zo eenvoudig, tenminste als je de klassieke methoden gebruikt. Omdat er hier natuurlijk veel concurrentie is! Maar hoe zit het met de sociale media? Is het nog steeds mogelijk om hier geld te verdienen? Zoals uit talrijke voorbeelden uit de media blijkt, zijn de bekendste op dit moment waarschijnlijk de beïnvloeders, sociale netwerken hebben een ongelooflijke macht. Dus als je weet hoe je gerichte mensen kunt bereiken, kun je ook gerichte producten verkopen. Dat is precies wat Facebook advertenties doen – ze zijn ongelooflijk effectief! Met de nieuwe gids over Facebook Ads 2.0 leer je alles wat je nodig hebt om in 2020 sterke prestaties te leveren.

Voordeel Facebook Marketing en Advertenties

Hier volgen enkele van de basisvoordelen op een rijtje:

  • U kunt uw doelgroep en publiek precies definiëren
  • Trechter (processen in verschillende stappen) kunnen gemakkelijk worden gerealiseerd
  • Zowel koude als warme contacten kunnen worden aangepakt
  • Nauwelijks verspilling door uiterst nauwkeurig richten
  • Zeer hoog bereik haalbaar
  • Advertenties kunnen ook direct aan vrienden worden aanbevolen
  • Logo (branding) wordt onbewust waargenomen, zelfs zonder een klik
  • Met een klein dagbudget (bijv. 20 €) kan veel worden bereikt.
  • ….

Facebooks Ads 2.0 geeft u een duidelijke en vooral zeer gedetailleerde gids! Alle informatie over de online cursus vindt u hier:

Facebook advertentieverkeer – 10x meer bereik

Adverteren met Facebook Ads? Leer hoe je tien keer meer verkeer, leads en klanten per dag kunt krijgen met slechts een paar muisklikken met behulp van eenvoudige Facebook-advertenties in de online cursus Ad Traffic.

Bereik je 10 keer meer verkeer in één dag?

10.000 in plaats van 1.000 views betekent 10x meer verkoop: Dit klinkt absoluut verleidelijk voor elke social media manager. Het is mogelijk als je weet welke strategieën en methoden er momenteel beschikbaar zijn om Facebook advertenties te optimaliseren. Terwijl veel andere cursussen vooral gaan over het bouwen van een complete strategie of campagne, richt deze online cursus zich uitsluitend op het onderwerp bereik!

Tip. Facebook Ad Traffic heeft nu een nieuwe video tutorial, in deze gloednieuwe Facebook training leer je gratis:

  • De nieuwe regels van het spel op Facebook voor meer leads en klanten zonder een rode kaart te krijgen van Mark Zuckerberg.
  • Met deze nieuwe IMMD-strategie maakt u advertenties die zowel Facebook als uw klanten leuk vinden.
  • Hoe Facebook reclame te doen vandaag zonder het risico van uw shirt, MAAR het bereiken van meer mensen op hetzelfde moment.
  • Hoe je producten of diensten te verkopen op sociale media zonder de noodzaak van uitgebreide verkoop funnels.

Advertenties voor 1 cent – Extreem lagere CPC

Waarom doen bedrijven eigenlijk aan Facebook adverteren? Ten eerste helpt adverteren op Facebook om bereik te genereren. Als u bereik hebt, kunt u reclame maken voor uw eigen producten, diensten of softwaretools. Elke ondernemer, of elk bedrijf dat net begint, heeft meestal hetzelfde basisprobleem: er is te weinig bereik beschikbaar voor hun eigen reclame!

Facebook biedt hier een praktische oplossing: de reclame kan heel precies worden gericht. U kunt zich richten op specifieke groepen van een bepaalde leeftijd, uit een bepaalde regio, of met een bepaalde interesse. Mensen zullen de advertenties zien en er interactie mee hebben: De universeel gewenste en populaire interactie. Het interactiepercentage is een zeer belangrijk instrument om het succes van campagnes in sociale netwerken te meten.

Goedkoop adverteren op Facebook + Tip: ook op Instagram

CPM betekent prijs per duizend contacten. Het geeft antwoord op de vraag hoeveel geld moet worden geïnvesteerd opdat duizend mensen de advertentie in kwestie zien (impressies). Als we ons richten op een zeer eenvoudige campagne, dan is de prijs per duizend contacten in sociale-mediamarketing slechts ongeveer 20% in verhouding tot een klassieke CPM in een gedrukt tijdschrift of in een dagblad. Dit betekent dat u met hetzelfde budget vijf keer meer rendement kunt halen! Dit is precies wat bedrijven enthousiast maakt over social media marketing.

In het eBook zul je leren:

  1. Hoe vindt u de meest lucratieve doelgroep voor uw reclame
  2. Zo perfectioneert u uw retargeting met de Facebook Pixel
  3. Welke afbeeldingen en teksten werken het beste in Facebook Ads
  4. Hoe u op de lange termijn doorklikpercentages van 20% en meer kunt bereiken
  5. Hoe Custom Audiences en Lookalike Audiences perfect te gebruiken
  6. Hoe bereik je maximaal met slechts 0,01 euro per klik

Ontvang het eBook nu: 1 cent per klik formule

Messenger Marketing 2.0 – Mensen rechtstreeks bereiken

Een eboek, geconcentreerde kennis. Geld verdienen met een boodschapper? Voor velen bestaat social media marketing alleen uit Facebook-advertenties. Zeer weinig mensen nemen een kijkje op Instagram advertenties, YouTube-advertenties of zelfs Messenger!

  • 3 online workshops met alle dia’s om onmiddellijk te downloaden
  • 3-delige videoreeks met praktische voorbeelden
  • 3 speciale video trainingen als bonus

Gebruik de kracht van Facebook Messenger Chatbots voor je marketing en leer hoe je Facebook Messenger Chatbots kunt gebruiken om goedkoper en eenvoudiger dan ooit leads, contacten en klanten te werven.

Statistieken over messengergebruik in Duitsland

Wist je hoeveel mensen in Duitsland tegenwoordig Messenger gebruiken? 55% gebruikt alleen al Whatsapp!

De 7 belangrijkste hefbomen voor succes in messenger marketing

Om je te leren hoe je Messenger Marketing voor jezelf kunt gebruiken, heb ik twee verschillende producten voor je als aanbeveling. Aan de ene kant een van de meest leerzame eBooks over het onderwerp messenger marketing en aan de andere kant een gedetailleerde video online cursus waarin u dieper in kunt gaan op het gebruik van de methoden en strategieën in messenger marketing. Messenger-marketing is van de bovenste plank, actueel, ingenieus en eenvoudig – als je het goed doet. Deze 30 pagina’s met geweldige inhoud leiden de lezer door de 7 belangrijkste hefbomen om succesvol te worden met messenger marketing. Of u er nu pas mee begonnen bent, er lang geleden mee begonnen bent of er zelfs uit pure wanhoop mee gestopt bent, dit boek levert geweldige resultaten op.

  • Veiligheid voor exploitanten en gebruikers van messenger marketing (DSGVO)
  • Conversieverhoging van A-Z
  • Psychologische triggers als chatbot boosters
  • Herfinancier uw koeriersbedrijf
  • Relevantie en voordeelcommunicatie bij messenger marketing
  • CTA’s en meerdere keuzes
  • Continuïteit in messenger marketing
  • Continuïteit en veiligheid van de MM-Business bewerkstelligen

Gebruik de kracht van Facebook Messenger Chatbots voor je marketing en leer hoe je Facebook Messenger Chatbots kunt gebruiken om goedkoper en eenvoudiger dan ooit leads, contacten en klanten te werven.

Instagram: Marketing en advertenties

Instazood – Automatische Likes & Reacties

Hoewel we ons willen concentreren op de serieuze software-aanbiedingen, willen we ook een oplossing laten zien die zich specifiek bezighoudt met het laten vallen van “likes” en “comments”. Deze software-oplossingen worden bots genoemd. Bots bootsen menselijk gedrag na. Dit werkt op verschillende niveaus. Bots zijn geprogrammeerd om te reageren als mensen wanneer ze optreden, zelfs in hun bewegingen. Zij zullen hun vinger over de mobiele telefoon laten glijden op dezelfde manier als een mens dat zou doen of zelfs muisbewegingen veinzen. Er wordt ook niet onmiddellijk geklikt, zodat bijvoorbeeld 1000 likes binnen enkele seconden worden gemaakt, waarna niets meer gebeurt. De software is slimmer. In de regel worden de “likes” in de tijd verdeeld, zodat bijvoorbeeld binnen een uur 100 “likes” worden gegeven, die vervolgens willekeurig worden verdeeld. Terwijl een Like na een minuut wordt gegeven, wordt een tweede Like pas na 3 minuten gegeven, tussendoor klikt de bot op een of twee foto’s en sluit ze weer. Hierdoor lijkt het voor de exploitant van het sociale netwerk alsof een echte persoon interactie heeft met de software. Toch is het slechts een programma. In principe gaat het echter om niets anders dan een werknemer die acht uur zonder onderbreking actief is en dan weer zestien uur weg is.

Leiden, commentaar geven, volgen

De bots kunnen zo worden ingesteld dat u bijvoorbeeld kunt bepalen dat een woord alleen mag worden gebruikt door fans van bepaalde concurrenten. Door de relatief nabije doelgroep is een doelgroepmigratie naar het eigen kanaal waarschijnlijk. Het grote doel van sociale bots is om hun eigen bereik te vergroten. Door “vind ik leuk” te posten, commentaar te geven en mensen te volgen, worden andere gebruikers zich bewust van hun eigen kanaal. Velen zullen nu klikken en zien wie die persoon is. Daarvan zal een bepaald percentage ook fan blijven. Zo kunt u uw eigen bereik relatief snel uitbreiden.

Dit type social media marketing is echter niet gewenst door reclamebureaus en gerenommeerde bedrijven, omdat de interacties niet echt zijn en kunnen leiden tot risico’s in het social media management voor bedrijven. Bovendien is er geen exacte controle over welke commentaren worden geplaatst. Het zou gênant zijn om bijvoorbeeld een gunstige opmerking aan het adres van een concurrent te maken met “Wow, dat ziet er fantastisch uit! Het zou ook verwerpelijk zijn om iets te posten dat lijkt op een babyfoto, bijvoorbeeld. Deze willekeur doet veel bedrijven en bureaus afzien van bots. Grote platforms zoals Instagress werden ook juridisch aangevochten door Instagram en moesten hun dienst beëindigen na een gerechtelijk bevel. Maar er zijn veel alternatieven op het web. Instazood is een van hen.

Heb je geen zin om te lezen? Bekijk de Instazood video tutorial!

We hebben veel ervaring opgedaan met testen en laten zien hoe Instazood werkt als een social media bot voor Instagram, van A-Z. Vanaf woensdag 24.01.2018 kun je hier de nieuwe video tutorial voor Instazood vinden. Onze social media expert Stephan M. Czaja laat zien hoe het werkt. Kom woensdag terug of abonneer je op het Youtube kanaal voor social media tips.

Instazood: voordelen, kosten en uitbreidingen

Bron: https://instazood.com

Bron: https://instazood.com

Combinatie – Kwalitatieve en automatische likes & opmerkingen

Het absolute hoofdcriterium voor Combin is het zoeken naar een hashtag of gebruiker met daaropvolgend “massa” likes/comments en ook follows – automatisch. De nadruk ligt hier op het feit dat de acties handmatig kunnen worden beïnvloed. In vergelijking met gelijkaardige tools (zie conclusie), kunt u handmatig likes, commentaren en volgers intrekken. Dit voorkomt bijvoorbeeld interactie met ongepaste inhoud.

  • Combinatie

Combin brengt de perfecte mix voor kwaliteit en kwantiteit.

Update! Combin 2.0 is hier, bekijk de Combin 2.0 review hier!

Heb je geen zin om te lezen? Bekijk de Combin video tutorial!

In onze testings hebben we veel ervaring opgedaan en laten we zien hoe Combin werkt als een social media bot voor kwalitatieve interactie en volgersgroei op Instagram, van A-Z. Meer software tutorials zijn beschikbaar op mijn Youtube kanaal voor sociale media.

Combinatie: voordelen, prijzen en ervaring

Alle voor- en nadelen zijn uitvoerig beschreven in ons Combin 1.0-testverslag (Update: Combin 2.0-testverslag). In vergelijking met bots zoals Instazood heb je het doorslaggevende voordeel dat je automatisch likes kunt instellen, commentaar kunt geven op posts of kunt volgen/doen volgen, maar je hebt er altijd controle over. Vergelijkbare, zuiver automatische aanbiedingen kosten gewoonlijk $9,90. Combin kost alleen iets meer in de privé-versie, voor agentschappen is er het Business Package voor minder dan vier dollar. Hier zijn een paar screenshots van de software.

 

Instagram Calculator – Bereken Influencer prijzen

Deze nieuwe software is een absolute hit voor influencers en bloggers. De tool berekent de waarde van individuele posts maar ook stories en live video’s in combinatie met je kanaal op Instagram, Facebook en YouTube. De software is niet alleen praktisch voor bloggers, omdat zij goed onderbouwde aanbiedingen kunnen doen aan bureaus, maar ook de berekening van de kosten voor influencers is veel gemakkelijker en sneller voor bureaus.

Volgers kopen – 1.000 Instagram volgers voor kanaal lancering

Likes kopen? Als u uw eigen social media-kanaal begint en u begint met 0 volgers of 0 fans, raakt u natuurlijk snel gedemotiveerd. Vooral omdat de eerste nieuwe bezoekers niet erg gemotiveerd zijn om een kanaal te volgen dat nog geen andere volgers heeft. Omdat de vraag “Waar kan ik 100 of 1.000 eerste likes kopen?” steeds weer opduikt in onze consulten, hebben we hier een productaanbeveling waarmee je je eigen Instagram-kanaal meteen bij de start kunt uitrusten met 1.000 volgers.

Tip! Kwalitatieve interactie in plaats van gekochte likes, kijk eens naar Instazood of Combin (onder Instagram).

Youtube: Marketing en advertenties

YouTube 2.0 – Verdien geld met andere kanalen

Ik moest deze videocursus absoluut aan de lijst toevoegen! Want hier leer je hoe je passief geld kunt verdienen met YouTube marketing, in het bijzonder video marketing. Video marketing? In eerste instantie klinkt dat als veel moeite, tijd en investering. Maar dat hoeft het niet te zijn! Want waarom zou je het zelf produceren als je kunt terugvallen op content van anderen? In deze online cursus leer je hoe je reeds actieve kanalen kunt omzetten in actieve inkomsten voor jou!

Als je iets nieuws wilt proberen en niet wilt terugvallen op de klassieke online marketingmethoden, moet je zeker eens kijken naar deze online cursus over geld verdienen met YouTube!

Landingspagina’s en conversie

DigiMember 3.0 – Abonneesysteem voor WordPress

DigiMember 3.0: Abonnementensysteem en passief inkomen. De WordPress oplossing voor volledig geautomatiseerde verkoop van uw lidmaatschappen en abonnementen!

WordPress software voor abonnees

Klanten hebben op abonnement (dagelijks, wekelijks, maandelijks of op individuele bestelling) is het grote doel voor velen in online marketing. Omdat iedereen ervan droomt een passend inkomen te genereren via het aantal abonnees. Nieuwe klanten werven? Dat was vroeger. Dit gaat over bestaande klanten. Goede, gratis plug-ins zijn niet verkrijgbaar bij providers. Abonnee betalingen als een gratis WordPress plugin (abonnementen beheer software) is te complex, dus moet je betaalde software testen en vergelijken. Het is natuurlijk volkomen begrijpelijk dat de meeste mensen eerst op zoek gaan naar gratis software voor abonnementenbeheer. Of het nu gaat om desktopsoftware of software met een praktische app-extensie, abonnementenbeheer maakt het leven in e-commerce een stuk eenvoudiger.

Maar omdat de winst uit abonnee-betalingen zo winstgevend is, is het de moeite waard te investeren in een goed (betrouwbaar en veilig) systeem: Gelukkig hoeft de plugin helemaal niet duur te zijn! Hier is onze aanbeveling voor abonnee betalingen op WordPress: DigiMember 3.0.

Terugkerende betalingen in het abonnementsmodel

Terugkerende betalingen in het abonnementsmodel: Dit is de manier waarop facturering en administratie werken. De betalingswijzen zijn zeer divers. Ondersteun uw online winkel, bijvoorbeeld door te betalen met creditcards, digitale betaling of andere wereldwijde betaalmethoden. Deze kunnen gemakkelijk vanaf het dashboard worden geactiveerd. Betalingsproviders in overvloed:

  • Bancontact
  • Giropay
  • IDEAL
  • SEPA Automatische Incasso
  • ONMIDDELLIJK

DigiMember 3.0 Kenmerken

  • Verkoop van lidmaatschappen en abonnementen
  • Opeenvolgende activering van de inhoud
  • Examens en certificaten voor leden
  • Teaser functie
  • Auto Tagging met Klick-Tipp
  • Uw leden persoonlijk aanspreken

Nu ben je klaar om te gaan!

Turbo Toolbox – Sjabloonverzameling voor landingspagina’s, advertenties, enz.

De Turbo Toolbox is een verzameling van sjablonen die na uitvoerige tests de hoogste conversieratio hebben behaald.

Als u software zoals Klick Tipp gebruikt, zult u de Turbo Toolbox geweldig vinden. Want hier krijg je kant-en-klare clickfunnel sjablonen, en natuurlijk ook voor e-mailcampagnes. Met verschillende extra functies, bijvoorbeeld Facebook-advertentiesjablonen maar ook sjablonen voor webinars, biedt de toolbox u alles wat u nodig hebt op het gebied van online marketing. Dus als je al verkeer hebt gegenereerd via sociale media en je verzamelt e-mailadressen, bijvoorbeeld in Klick Tipp, dan heb je natuurlijk een tussenelement nodig dat ervoor zorgt dat je bezoekers abonnees worden op je nieuwsbrief of zelfs directe klanten! Dit doet u met conversie-geoptimaliseerde sjablonen!

Weet je zelf niet hoe je Photoshop moet gebruiken? U weet niet hoe u zelf het grafisch ontwerp van een website kunt aanpassen met CSS? Dan zijn deze sjablonen echt iets voor u. Het beste van alles is dat alle sjablonen uitvoerig in de praktijk zijn getest en dus al de essentie vormen van goed functionerende landingspagina’s, advertenties en ontwerpen.

Met de afzonderlijke sjablonen kunt u dan bijvoorbeeld zelf landingspagina’s op uw WordPress website maken. Je kunt ook verschillende afbeeldingen maken in Facebook Ads Manager en ze tegen elkaar testen. Hoe meer verschillende tests, hoe beter de resultaten zullen zijn. Om tijd te besparen bij het maken van afbeeldingen en landingspagina’s, loont het de moeite om dergelijke sjablonen te gebruiken. Hier heb je niet alleen het voordeel van kant-en-klare landingspagina’s en graphics, maar ook voor elke nieuwe campagne – slimme deal!

Turbo Toolbox Kenmerken

  • Clickfunnels Sjablonen
  • E-mail campagnes
  • Email sjablonen
  • ManyChat
  • Webinar sjablonen
  • FB advertentie sjablonen

Krijg nu geteste ontwerpsjablonen:

Andere

IFTTT – Synchroniseer platforms en apps gratis

Met dit kleine programma kunnen niet alleen sociale netwerken worden verbonden, maar ook vele toepassingen op de mobiele telefoon. Het maakt niet uit of het een RSS feed is of je eigen Dropbox. Met IFTTT kunt u snel de verschillende moderne mogelijkheden met elkaar verbinden en in theorie al uw kanalen vanaf een smartphone bedienen. De software bestaat al een paar jaar, maar heeft nooit de grote doorbraak gekend, omdat het koppelen van de afzonderlijke toepassingen, niet alleen de sociale netwerken, wat geklungel en werk vereist. Voor een normale social media manager is IFTTT zeker niet de optimale tool voor social media marketing. Maar als je een blogger bent en wat tijd kunt investeren in je eigen kanaal en ook in het gebruik van een enkele app, is de installatie de moeite waard!

IFTTT: de app voor alles

Bron: https://ifttt.com

Bron: https://iftttt.com

Canva – Photoshop Alternatief

Naast de verschillende managementprogramma’s zijn er natuurlijk ook andere creatieve oplossingen, zoals techworld social Racoon of de ontwerpsoftware Kamber. Het is een echte must-have, want wie zelf zijn afbeeldingen wil maken en geen kennis heeft van Photoshop, zal vaak wanhopen bij de hoeveelheid social media-posts. De software kan was, daarentegen, een relatief gemakkelijke start bieden, omdat de drag and drop ontwerpinterface een fantastisch alternatief biedt voor Photoshop met zijn vele gratis sjablonen, maar ook achtergrondafbeeldingen van hoge kwaliteit. Hier kunnen zelfs ongeschoolde arbeiders snel mooie en effectieve afbeeldingen ontwerpen voor social media-inhoud.

Canva: Gratis en Premium

Bron: https://canva.com

Bron: https://canva.com

Canva biedt de mogelijkheid om verschillende soorten documenten te maken. Of het nu gaat om een e-card, een logo, fotocollages of ook infographics, die erg populair zijn bij gebruikers, bv. voor de presentatie van ingewikkelde statistieken en tabellen in een eenvoudige vorm met pictogrammen en een aantrekkelijk uiterlijk. De software biedt echter ook fotobewerkingsopties, evenals softfocus of zelfs tekstballonnetjes en fotokaders. Dit maakt het mogelijk om geweldige foto-effecten te bereiken!

Social Analytics – Instagram monitoring – gepauzeerd

Social Analytics is gespecialiseerd in Instagram en influencers. De software is gloednieuw en biedt de meest uitgebreide analysemethoden die momenteel beschikbaar zijn voor Instagram. Zo kun je in een mum van tijd nieuwe influencers ontdekken. Lijsten stellen u in staat om beïnvloeders te verzamelen en te evalueren. Met social analytics kunt u uw favoriete influencers vergelijken om de beste kandidaten voor campagnes en productplaatsing te vinden.

Update. De software moet sinds het Cambridge Analytica-schandaal op pauze worden gezet. Zodra hij weer online is, vindt u hier een update.

Social Analytics geeft directe prijsinformatie over de waarde van Instagram-kanalen, zodat de prijzen van influencers snel en concreet kunnen worden benoemd. Neem contact op met beïnvloeders uit uw lijst met slechts een paar klikken. Je kunt ook bestaande samenwerkingen met influencers op Instagram in de gaten houden. Met de Hashtag Analyser kunt u hashtags ook retrospectief monitoren. Social Analytics registreert gegevens in real time en tilt uw monitoring van producten, diensten en merken naar een heel nieuw niveau. Of de software nu wordt gebruikt voor jonge start-ups, met een regionale focus of voor internationale merken die campagnes over verschillende landen verspreiden: Social Analytics bespaart u veel tijd in de zoektocht naar influencers!

Zoek en contacteer beïnvloeders: Het Instagram gereedschap

Bron: https://socialanalytics.one

Bron: https://socialanalytics.one

Leer Influencer Marketing

Social analytics is hét instrument voor social media managers in bedrijven. Maar Hootsuite en sociale bots moeten ook geleerd worden. We laten je zien hoe! 100% gratis. In onze gratis twee uur durende online cursus leggen we blogger- en influencer-marketing uit van A-Z.

Video-handleiding voor agentschappen en bedrijven

https://socialmediaone.de/influencer-marketing-kostenloses-video-tutorial-firmen-agenturen/