Opt-In / Double-Opt-In: Wat is het? Leads genereren voor e-mailmarketing
Je hoort de term opt-in vooral in de context van e-mailmarketing en e-mail funnels. Opt-in betekent dat een gebruiker zich inschrijft voor een e-maillijst. Typisch op een website of in een online winkel. In Europa is er ook de dubbele opt-in als verordening. Dit betekent dat gebruikers met een extra klik (eerste e-mail) moeten bevestigen dat zij zich hebben aangemeld.
Opt-In in e-mailmarketing
Laten we de opt-in en de functie ervan eens nader bekijken.
Verzamel aanwijzingen: Laat uw e-maillijst groeien
Leads – Potentiële klanten die zich op een e-maillijst hebben ingeschreven, worden
- E-mail adres (minimum)
- Naam (optimaal)
Hoe meer gegevens u in het deelnameformulier vraagt, hoe kleiner het deelnamepercentage zal zijn. Daarom is de eerste stap meestal alleen het noemen van het e-mailadres en misschien de naam.
Hiervoor worden bijvoorbeeld pop-ups met kleine geschenken (na opt-in) gebruikt:
E-mail trechter: Automatisering
E-mail trechter – Na registratie worden mensen geautomatiseerde e-mails gestuurd. Deze streven slechts één doel na: volgens het AIDA-model moet een gebruiker van geïnteresseerde tot koper overgaan.
Na de koop is voor de koop! Up- en Cross-Sell
Kunt u met de informatie uit verkoop nr. 1 verdere conclusies trekken, wat zou de gebruiker nog meer kunnen interesseren?
Maak een e-mail trechter: Hier is hoe
Lees hier meer: