Virtuele Avatars: “Kunstmatige Mensen” / VR in Reclame en Campagnes – Interview op OMR
Slechts weinig van onze klanten weten dat wij al maanden, soms al meer dan een jaar, in stilte aan een nieuw project werken:
De
Digitalisering is een steeds groeiend modewoord. Of het nu gaat om journalistieke teksten geschreven door instrumenten met “kunstmatige intelligentie” of zelfs mensen die kunstmatig zijn gecreëerd en toch een echte, authentieke inhoud belichamen. Een breed spectrum.
Voordelen: CO2, risico op de set, post-productie & co.
Als het om innovaties gaat, is de vraag altijd: Wat is het voordeel?
Vermindering van de CO2-uitstoot: Positieve PR / Merkimago
Vooral in tijden van het klimaatdebat bespaart zo’n VR-productie tonnen CO2. Want voor dergelijke foto- en videoproducties, met digitale mensen, hoeft niemand meer te vliegen. Wist je dat al?
Hier is een voorbeeld van de koolstofvoetafdruk:
- Van: Berlijn (DE), BER
- Naar: Kaapstad (ZA), CPT
- Rondreis, Economy Class
- Ca. 19.200 km, 1 reiziger(s)
Hoeveel schat je? 100 kg, 200 kg, 500 kg?
Hoeveelheid CO2: 3,2 t
Voor een team van 10, direct 32 ton CO2-uitstoot, voor een foto of video productie, alleen al voor de vluchten.
Grote producties voor e-commerce
Een ander voordeel: massaproductie van foto’s en video’s. Omdat tegelijkertijd duizenden kledingstukken in zeer korte tijd kunnen worden geproduceerd. Niet elk stuk hoeft te worden verzonden, voorbereid, gestreken, aangekleed, gefotografeerd, uitgekleed, …. Een ander voordeel is de uiterst flexibele post-processing, die anders niet mogelijk is. Camerastandpunten kunnen achteraf worden gewijzigd, emoties, gezichtsuitdrukkingen en gebaren echter niet. Volledig nieuwe vrijheid, door digitale avatars.
Verhalen vertellen maakt hen menselijk: werk achter de avatar
Via foto’s en verhalen op Instagram komen deze avatars als het ware tot leven. Hoe beter het verhaal erachter is, hoe meer echte mensen meer willen weten over deze digitale avatars. Je kunt zien hoe goed dit werkt op kanalen als
Lees meer, in het interview op OMR! Online Marketing Rockstars praat in een interview met de twee teams uit Duitsland die het opnemen tegen het Amerikaanse Creatorn. Onder hen zijn wij en
Virtuele Beïnvloeder: Lijst
Als u meer wilt weten over deze virtuele avatars, beïnvloeders, dan vindt u hier een gedetailleerde lijst, met de individuele profielen en links naar de individuele kanalen:
Virtuele beïnvloeders