Twitter: 3 tips voor de perfecte tweet!

Twitter is een sociaal netwerk dat gebaseerd is op tekstberichten tussen individuele gebruikers. Het voordeel van Twitter is dat verschillende kleine tweets kunnen worden gefilterd op hun prominente trefwoorden. Daarom is Twitter een zeer interessant netwerk, vooral voor trends. Elke gebruiker heeft de mogelijkheid om een klein tekstbericht van 160 tekens te schrijven en te verzenden. Een tweet die op deze manier wordt verzonden, bereikt vervolgens alle verbonden personen in het sociale netwerk. Binnen Twitter zijn er trendstatistieken die u kunt observeren, waar u actuele onderwerpen kunt zien die relevant worden verklaard voor Twitter-gebruikers. We hebben het allemaal gezien tijdens het WK 2014, Duitsland werd wereldkampioen en Twitter ontplofte letterlijk. Miljoenen gebruikers stuurden tegelijkertijd kleine tekstberichten met de trefwoorden “#WM” en “#WM2014”.

Tot dusver wordt het sociale netwerk Twitter vooral in de VS gebruikt. In Duitsland werd het netwerk tot dusver gebruikt voor communicatie, d.w.z. voor mensen die iets te delen hebben of iets willen delen, maar meestal in zakelijke zin. Vooral prominenten gebruiken Twitter in Duitsland, of het nu de voetballers van de Wereldbeker 2014 zijn of prominente zangers en sterren. Maar niet alleen beroemdheden kunnen profiteren van Twitter, iedereen kan hier informatie verspreiden en vertrouwen op het bereiken van de juiste mensen. Om je op weg te helpen, hebben we 3 tips voor perfecte tweets voor beginners op een rijtje gezet:

  1. Gebruik trefwoorden – zogenaamde hashtags (zoals #WM2014)
  2. Gebruik korte links
  3. Gebruik afbeeldingen in de tweetbijlage

1. gebruik trefwoorden – zogenaamde hashtags (zoals #WM2014)

Voor elk tekstbericht op Twitter zijn 160 tekens beschikbaar, die vervolgens over het sociale netwerk worden verspreid. Als u verantwoordelijk bent voor een sociaal netwerk zoals Facebook, en de meeste mensen zijn dat, gebruik deze post dan rechtstreeks als sjabloon voor uw tweet. Kies de sleutelwoorden van uw bericht, evenals de kernboodschap en verpak die in (slechts) één zin! U hebt al een interessante, relevante suite met veel trefwoorden gepubliceerd. Het geheim hier is beknoptheid, let op trefwoorden in je tweets.

2. gebruik korte links

Aangezien u slechts 160 tekens ter beschikking hebt, maar toch geïnteresseerden naar uw verdere informatie wilt lokken (website, onlineshop, enz.), gebruikt u verkorte links. Er is een zeer duidelijke aanbeveling hiervoor genaamd link shorteners. Met deze programma’s kunt u ook lange domeinen en URL’s combineren tot korte links. Deze samenvatting als links heeft vaak niet meer dan 10 tekens en neemt dus maar 10 procent van je tweet in beslag. Op die manier ziet u uw link, maar hebt u nog voldoende ruimte voor uw eigen inhoud in tekstvorm.

3. gebruik afbeeldingen in de tweetbijlage

Twitter kon niet eeuwig een uitsluitend uit tekst bestaand netwerk blijven, dus werd jaren geleden besloten om ook beelduploads aan te bieden. Als Twitter-gebruiker kunt u deze functie natuurlijk op elk moment gebruiken! Met een betekenisvolle afbeelding kunt u de relevantie van uw tweet voor andere gebruikers in het sociale netwerk verhogen – en zo het deelpercentage en uw bereik vergroten! Met afbeeldingen kunt u visuele accenten leggen in het tekstnetwerk.

De perfecte tweet

In het sociale netwerk Twitter is het vooral belangrijk te onthouden dat het een netwerk van communicatoren is, wat betekent dat u wordt blootgesteld aan een stortvloed van berichten. Gebruik daarom altijd steekwoorden, zogenaamde keywords, gerelateerde URL’s en, indien mogelijk, beeld en grafische media. Op die manier vallen je tweets op en kun je een duurzame fanbase opbouwen.

Als u vragen hebt over sociale netwerken en campagnes op platforms zoals Twitter, kunt u te allen tijde contact met ons opnemen.