Leiden: Leadgeneratie voor e-maillijsten – snel uitgelegd
Lead – lead generatie is een marketing term, in onze context vooral in online marketing en e-mail marketing. Een zogenaamde lead is een gekwalificeerd (geverifieerd, gecontroleerd) contact met een potentiële klant die geïnteresseerd is in een merk of een product.
Wat doe je met een aanwijzing? E-mail trechter
Nadat een lead is gegenereerd, meestal via een formulier waarin om het e-mailadres wordt gevraagd, komt deze lead in uw e-maillijst terecht. Van hieruit kunt u een e-mail funnel installeren die automatisch alle nieuwe leads e-mailt en uw leads stap voor stap naar afsluiting/verkoop leidt.
Lees hier meer:
Na de koop is voor de koop! Up- en Cross-Sell
Kunt u met de informatie uit verkoop nr. 1 verdere conclusies trekken, wat zou de gebruiker nog meer kunnen interesseren?
Cross-selling is de verkoop van verwante of aanvullende producten of diensten, gebaseerd op de producten die de klant reeds heeft gekocht (of waarin hij of zij geïnteresseerd is). Up-selling is het extra aanbieden van producten met een hogere waarde of diensten met een hogere waarde.