Influencer Marketing #2: Blogger Relaties? Voor- en nadelen van de methode

Micro-, nano- en de “normale” beïnvloeders: kunnen zij echt in categorieën worden ondergebracht? We kijken kritisch naar de classificatie en categorisatie van influencers. Aan de hand van een eenvoudig voorbeeld laat ik zien hoe verschillend je bereik kunt categoriseren.

Invloedrijke Marketing Online Cursus: Overzicht van de onderwerpen

  1. Definitie, ontwikkeling, Youtube, Facebook & Instagram
  2. Blogger relaties? Voor- en nadelen van de methode
  3. Social media software tools voor post planning en volgers
  4. KPI’s (key performance indicators), doelstellingen en planning van de social media-campagne
  5. Kwaliteit en kwantiteit van bloggers en interactie
  6. Briefing, voorspellingen, contacten leggen en toezicht
  7. Certificaat Test Influencer Marketing Instagram

Influencer Marketing #2: Blogger Relaties? Voor- en nadelen van de methode

Duur: 13:51 Minuten

[wpmem_logged_out]

[wpmem_form login]

[/wpmem_logged_out]

[wpmem_logged_in]

VIDEO

Classificatie en categorisering van bloggers

Micro-, nano- en de “normale” beïnvloeders: kunnen zij echt in categorieën worden ondergebracht? We kijken kritisch naar de classificatie en categorisatie van influencers. Aan de hand van een eenvoudig voorbeeld laat ik zien hoe verschillend je bereik kunt indelen. Ik maak ook een duidelijke indeling en praat over welk echt (!) bereik influencers hebben op het sociale netwerk Instagram. Zodat bedrijven die beginnen met influencer marketing meteen een eerlijk en uitgebreid overzicht hebben.

  • Relevantie
  • 5-10k zijn micro
  • 10-100k
  • 100k+ kunnen idolen worden
  • 1M+ Sterren

De meest populaire zijn:

  • Top Duitsland (Voetbal, Youtuber, Lisa en Lena)
  • Normale beïnvloeders (mode, lifestyle, sport)

Categorieën die 99% van de inhoud op Instagram uitmaken

  • Mode, Grootste Onderwerp
  • Muziek
  • Voedsel
  • Reizen
  • Fitness
  • Schoonheid
  • Accessoires
  • Huisdier

Voordelen Influencer Marketing

De voordelen van influencer marketing liggen voor de hand en zijn in de laatste paragrafen al duidelijk naar voren gekomen. Influencer marketing heeft niet alleen een beduidend lagere CPM, d.w.z. duizend-contactprijs, die wordt gebruikt als algemene vergelijkingsfactor voor campagnes in de media-industrie. Influencer marketing maakt eerlijke aanbevelingsmarketing op een heel nieuw niveau mogelijk. De eerste grote bedrijven en internationale firma’s testen de eerste campagnes, influencer marketing is voor velen nog nieuw! Toch is er al veel expertise en zijn er ook veel best practice voorbeelden die laten zien hoe succesvol influencer marketing kan zijn als methode en strategie voor marketing.

Voordelen van de methode van marketing via bloggers

  • Gewenste doelgroep
    Geen Adblock
    Geen controle
    Exacte doelgroep (gegevensbeïnvloeder)
  • Influencer marketing is geloofwaardig
    De afstand tot de consument overbruggen
  • Hoge reeksen
    Pamela Reif 3,3 m
    Vogue 200K, < 10%
    Paola Maria 5,4 m
  • Veelbelovend succes
    In 2017 kocht 50% van de 14-19-jarigen een product via een aanbeveling van een influencer

Aankoopbeslissingen volgens leeftijdsgroepen

  • 50% – 14-19 jaar
  • 33% – 20-29 jaar
  • 24% – 30-39 jaar
  • 10% – 40-49 jaar
  • 7% – 50-59 jaar of 3% 60 jaar +

Risico’s van de strategie

  • Aanstootgevende reclame werkt niet
    Oplossing: productplaatsing of storytelling
  • Duizeligheid bij reiken
    Oplossing: Betrokkenheid / interactie als harde valuta

[/wpmem_logged_in]