Cursus Influencer Marketing: Bijscholing & Training voor Social Media Managers
“Influencer marketing zit in de lift!” – dat is wat er staat in de kop boven ons laatste interview. Vandaag geven we je 2 uur gratis know-how! Met Social Analytics maken we influencer marketing op Instagram mogelijk voor alle agentschappen, bedrijven, merken en online shops van Berlijn tot Hamburg, Keulen en München. Zodat echt iedereen kan leren hoe het werkt, hebben we nu onze gratis twee uur durende video tutorial! Gedurende twee uur bekijken we alle relevante onderwerpen: Definitie, ontwikkeling van sociale netwerken, categorisering, voordelen, risico’s en ten slotte de volledige campagneplanning: briefing voor de influencer, contactering, contractering, verwerking en monitoring inclusief alle essentiële softwaretools zoals Hootsuite. We hebben de videoserie in 6 delen verdeeld, elk met ongeveer twintig minuten knowhow voor uw marketing. Leer meer social media manager know how online:
- Facebook Marketing Online Cursus
- Facebook advertenties voor slechts 1 cent per klik
Invloedrijke Marketing Online Cursus Online Cursus Social Media Manager
Invloedrijke Marketing Online Cursus: Overzicht van de onderwerpen
- Definitie, ontwikkeling, Youtube, Facebook & Instagram
- Blogger relaties? Voor- en nadelen van de methode
- Social media software tools voor post planning en volgers
- KPI’s (key performance indicators), doelstellingen en planning van de social media-campagne
- Kwaliteit en kwantiteit van bloggers en interactie
- Briefing, voorspellingen, contacten leggen en toezicht
- Certificaat Test Influencer Marketing Instagram
Onder de video’s vindt u de hele gids nog eens als artikel met verdere tips en info. Social Analytics werkt samen met gerenommeerde universiteiten, onze gids is ook een uitstekend sjabloon voor studenten en universiteiten. Uittreksels moeten worden gemarkeerd © Stephan M. Czaja, 2018
Online Cursus #1: De grondbeginselen van Influencer Marketing
Eerst een overzicht van de verschillende onderwerpen en zwaartepunten van de twee uur durende tutorial.
Inleiding tot Influencer Marketing: Definitie, Ontwikkeling en Risicobeoordeling
- Definitie
- Ontwikkeling van sociale netwerken / sociale waarde
- Sociale Netwerk Rangschikking, Waarden van de Netwerken
- Indeling en categorieën
- Voordelen Influencer Marketing
- Risico’s
Software Support Basics: slimme hulpmiddelen voor agentschappen
Hootsuite / Screencast- Sociale analyse / Screencast
Instazood / Screencast
Creëer een influencer concept: Hier is hoe
- Omschrijving van de doelstellingen
- Mogelijke toepassingen / SA Hashtag Analyser
- Kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken van de beïnvloeder
- Influencer Search / SA Onderzoek / SA Manager
- Briefing voor de Influencer
- Neem contact op met
- Contract
- Verwerking
- Aanbiedingen voor agentschappen / SA campagne planners
- Monitoring / SA-monitoring
- Conclusie
Definitie van Influencer Marketing: Beïnvloeden
Allereerst gaat de gratis videotutorial over het definiëren van influencer marketing. Een definitie van influencer marketing is, in zeer korte vorm, het beïnvloeden van mensen door middel van multipliers. Influencers kunnen vele mensen zijn, niet alleen bloggers die momenteel op ieders lippen liggen. Beïnvloeders zijn ook journalisten, politici, atleten, muzikanten, acteurs en vele andere mensen. Wat echter belangrijk is, is dat zij andere mensen beïnvloeden via hun doelgerichte publicaties. De leeftijdsgroep van 14 tot 19 jaar heeft een bijzondere affiniteit met influencers. Vorig jaar kocht meer dan 50% een product op basis van de aanbeveling van een blogger. Hieruit blijkt de extreme impact onder jonge doelgroepen. 33% van de 20- tot 29-jarigen besloot echter ook een product te kopen uitsluitend op basis van de aanbeveling van een blogger. Evenzo heeft 25% van de 30- tot 39-jarigen een product gekozen op basis van de aanbeveling van een blogger. Influencer marketing is echter niet alleen zeer efficiënt bij particulieren; 95% van de redacteuren beginnen hun zoektocht ook op het internet en in de sociale media. Als u aanwezig bent op sociale netwerken als YouTube, Facebook en Instagram, wordt u niet alleen opgemerkt door particulieren, maar ook door de media. Hierdoor wordt het bereik nog groter. Lees meer over ons Instagram agentschap.
Invloedrijke Marketing
- Invloed
- Vooral jonge mensen
- Aanbeveling, evaluatie Advies
- Hoge geloofwaardigheid
Invloed
- 92% vertrouwt aanbevelingen van mensen
(zelfs als ze die niet kennen)
ook PR: - 95% van de redacteuren gebruikt zoekmachines voor onderzoek
Inzicht in de ontwikkeling van sociale netwerken is in principe een belangrijk instrument voor succesvolle influencer marketing in de moderne mediamix. In de video tutorial, spreek ik over de eerste pioniers: forums, eBay en MySpace. Tot en met de moderne media en de sociale invloed die uitgaat van sociale netwerken en de razendsnelle verspreiding van informatie.
- Forums en pioniers zoals Ebay
- Eerste gemeenschappen (Myspace) en gegevensoverdracht (Napster)
- Web 2.0: voortdurend netwerken
Sociale netwerken hebben de hele wereld gerevolutioneerd - Bloggers en opinieleiders
- Sociale handel: aanbevelingen kopen
Sociale netwerken in vergelijking: Big 3
De grote drie sociale netwerken hebben (bijna) allemaal een miljard gebruikers. Facebook en YouTube hebben al lang meer dan een miljard actieve gebruikers, Instagram zal het dit jaar halen. Op Facebook zijn elke dag 19 miljoen mensen actief, alleen al uit Duitsland. Dit betekent dat een derde van de Duitsers elke dag op Facebook zit. YouTube is de nummer één bron van informatie voor amusement, maar ook voor nuttige en educatieve video’s. Instagram is zich aan het vestigen als het grootste sociale netwerk ter wereld. We kijken naar de grote drie, hun gebruikersaantallen en de mogelijkheden die dat biedt voor influencer marketing maar ook voor algemene online marketing voor bedrijven en bureaus.
Facebook : Meer dan 1,5 miljard gebruikers
- 31 miljoen gebruikers
19 miljoen actief nu per dag - Overlay van nieuws, groepen, pagina’s
- Virale groepen als alternatief
- Reclame als een must
Zelfs reclame speelde langzaam, overlay
Youtube : Nummer één voor video’s en entertainment
- 4 – 8 miljoen vaak / regelmatig, afhankelijk van het onderzoek
- Langdurige plaatsing / afroep
- Hoge betrokkenheid
- SEO aspect
Instagram: Trendsetter van de netwerken
- 15 miljoen actieve gebruikers per maand
- Personen jonger dan 15 jaar meer dan 30 min per dag
- Dagelijks vermaak
- Goedkoop vgl. Youtube / FB Advertenties
Classificatie en categorisering van bloggers
Micro-, nano- en de “normale” beïnvloeders: kunnen zij echt in categorieën worden ondergebracht? We kijken kritisch naar de classificatie en categorisatie van influencers. Aan de hand van een eenvoudig voorbeeld laat ik zien hoe verschillend je bereik kunt indelen. Ik maak ook een duidelijke indeling en praat over welk echt (!) bereik influencers hebben op het sociale netwerk Instagram. Zodat bedrijven die beginnen met influencer marketing meteen een eerlijk en uitgebreid overzicht hebben.
- Relevantie
- 5-10k zijn micro
- 10-100k
- 100k+ kunnen idolen worden
- 1M+ Sterren
De meest populaire zijn:
- Top Duitsland (Voetbal, Youtuber, Lisa en Lena)
- Normale beïnvloeders (mode, lifestyle, sport)
Categorieën die 99% van de inhoud op Instagram uitmaken
- Mode, Grootste Onderwerp
- Muziek
- Voedsel
- Reizen
- Fitness
- Schoonheid
- Accessoires
- Huisdier
Voordelen Influencer Marketing
De voordelen van influencer marketing liggen voor de hand en zijn in de laatste paragrafen al duidelijk naar voren gekomen. Influencer marketing heeft niet alleen een beduidend lagere CPM, d.w.z. duizend-contactprijs, die wordt gebruikt als algemene vergelijkingsfactor voor campagnes in de media-industrie. Influencer marketing maakt eerlijke aanbevelingsmarketing op een heel nieuw niveau mogelijk. De eerste grote bedrijven en internationale firma’s testen de eerste campagnes, influencer marketing is voor velen nog nieuw! Toch is er al veel expertise en zijn er ook veel best practice voorbeelden die laten zien hoe succesvol influencer marketing kan zijn als methode en strategie voor marketing.
Voordelen van de methode van marketing via bloggers
- Gewenste doelgroep
Geen Adblock
Geen controle
Exacte doelgroep (gegevensbeïnvloeder) - Influencer marketing is geloofwaardig
De afstand tot de consument overbruggen - Hoge reeksen
Pamela Reif 3,3 m
Vogue 200K, < 10%
Paola Maria 5,4 m - Veelbelovend succes
In 2017 kocht 50% van de 14-19-jarigen een product door een aanbeveling van een influencer
Aankoopbeslissingen volgens leeftijdsgroepen
- 50% – 14-19 jaar
- 33% – 20-29 jaar
- 24% – 30-39 jaar
- 10% – 40-49 jaar
- 7% – 50-59 jaar of 3% 60 jaar +
Risico’s van de strategie
- Aanstootgevende reclame werkt niet
Oplossing: productplaatsing of storytelling - Duizeligheid bij reiken
Oplossing: Betrokkenheid / interactie als harde valuta
Software-ondersteuning: Automatisch is veel beter
Softwareondersteuning en socialemediahulpmiddelen zijn essentieel voor online marketeers. Zij helpen bij alledaagse taken, vooral die taken die veel tijd in beslag nemen en kunnen worden georganiseerd door slim vooruit te plannen. Het maakt niet uit of het gaat over het onderwerp van de inhoud, influencer search of ook de bots die door zovelen worden genoemd. We hebben een ander spannend artikel over het onderwerp Instgram bots hier: Nep! Instagram Bots: Hoe het werkt. We nemen een kijkje naar drie belangrijke social media tools die agentschappen en bedrijven helpen hun eigen bereik te vergroten. Het gaat vooral om organische groei, want organische groei is waardevol. Wie echte merkfans genereert, zal ook in de toekomst profiteren. Laten we nu eens kijken naar de afzonderlijke instrumenten.
Hootsuite / Planning van inhoud voor alle netwerken
In de videotutorial zie je natuurlijk ook hoe je Hootsuite instelt en hoe je verschillende streams instelt om je eigen social media-kanalen te monitoren, van Facebook tot Instagram, YouTube en Twitter.
- Content vooraf plannen voor verschillende netwerken
- Streams vergemakkelijken de toegang tot berichten, geplande berichten, fans, interacties, enz.
- Creëer sociale netwerken in seconden
Social Analytics / Influencer Marketing Manager
Social Analytics is de eerste softwaretour die alle vereisten combineert die social media managers hebben voor influencer management. Van het zoeken, zodat u de perfecte influencer voor klanten of voor uw eigen merk kunt ontdekken, tot het beheer in verschillende groepen en voortdurend bijgewerkte gegevens. Bovendien helpt de campagneplanner om verschillende aanbiedingen te creëren en ook om AB-tests te ontwerpen. Met monitoring kunt u aan het eind duidelijke evaluaties maken en ook het succes van de campagnes nagaan.
- Influencer Research (zoeken op land, stad, enz.) en het Influencer Report (profiel en analyse)
- Influencer Lijst voor beheer, groepering en altijd up-to-date gegevens
- Campagnebeheerder voor een snelle verwerking van aanvragen en aanbiedingen (met prognoses)
- Posting monitoring voor succesanalyse en evaluatie van campagnes en influencers
- Hashtag Analyser onderzoekt miljoenen posts en toont je de meest succesvolle influencers en posts voor een hashtag
- Toplist creator voor trend content en zoekmachine optimalisatie als extraatje voor onze klanten!
Het onderwerp van social media bots is voor veel mensen zeer interessant en wij krijgen veel vragen over dit onderwerp. Daarom wilde ik je kennis laten maken met een van deze sociale bots voor Instagram. Met Instazood kun je automatisch likes en comments plaatsen of mensen volgen (niet aanbevolen). Wij zullen u in het kort laten zien hoe u zo’n bot kunt gebruiken, hoe u hem kunt instellen en wat de voor- en nadelen van social media bots zijn.
- Iedereen heeft het over bots.
Wat zijn bots ? - Hoe werkt een sociale bot?
Het bedenken van het influencer concept voor onze komende campagne wordt nu echt de grootste brok! Het gaat om de grote vragen en de kleine vragen. Van de definitie van de doelgroep tot de behoeften van de klant en de verschillende doelstellingen en KPI’s die we uiteindelijk nodig hebben om het succes van onze campagne te meten. Wij moeten ons vragen stellen over de kwaliteit van de influencer, maar ook over de kwantitatieve voordelen. Evenzo moeten wij nadenken over welke diensten wij van de influencer verwachten en welke diensten de influencer van ons kan verwachten. In de video gaan we langzaam door elke stap en laten we zien hoe je je eigen influencer marketing campagne opzet.
Definitie van de doelstellingen voor het marketingconcept
Strategie Overzicht: Definitie, behoeften, doelstellingen en problemen
- Definitie van de doelgroep/behoeften van de klant
- Identificatie van onderwerpen, trefwoorden en kanalen
- Identificatie van de beïnvloeders
- Doelstellingen en KPI’s
- Invloedrijke analyse
Campagneproces en belangrijke vragen
- Wat wil je bereiken met je campagne of de influencers?
- Wat moeten influencers doen voor uw merk?
- Wat krijgt de individuele influencer er voor terug?
- Wie moet contact opnemen met de beïnvloeders, wanneer en hoe?
Bereken bereik: Hoe indrukken te berekenen
- Bereken indrukken
Indruk van een bericht = aantal volgers / 1,52
Impressies van een verhaal = aantal volgers / 27.46
Vergelijking van succes met ROI (Return of Invest)
- ROI = Inkomsten gegenereerd / investering voor Gesponsorde post
2,5 = 250 omzet / 100 investering - Zwaar op Instagram, gewoon een link
- Traceren via codes
Mogelijk gebruik en hashtag analysator
Of het nu gaat om een reclamebureau, online marketing of social media bureau. Niet iedereen kan zich die luxe veroorloven! Veel merken nemen hun social media management in eigen hand en moeten dan met minder expertise goede campagnes opzetten. Dit alles vereist creatieve ideeën, ideeën komen natuurlijk niet uit de lucht vallen. In China, zeggen ze dat kopiëren de hoogste vorm van erkenning is. Als je nog niet veel social media-content hebt gemaakt, moet je zeker op zoek naar inspiratie uit de hele wereld. Er zijn grote campagnes in de VS, Canada, Frankrijk of Spanje. Voordat u wekenlang uw hersens pijnigt, helpt het om naar uw concurrenten te kijken. U kunt ook campagnes uit andere sectoren overnemen en deze aanpassen aan uw eigen sector. Van reclame-impact tot emotionalisering tot het vinden van creativiteit, we bespreken dit allemaal in onze videotutorial en laten zien hoe je je eigen creatieve content voor Instagram kunt bedenken.
Effect van Influencer Campagnes
- Bereik en aandacht
- Vergroot de naamsbekendheid
- Emotionalisatie
- Interactie
Reclameformulieren: Inhoud plannen met bloggers
- Productpresentaties
- Product aanbevelingen
- Unboxing
- Hashtag instelling
- Producten (kleding) “dragen
- Directe verkoop (affiliate marketing)
Analyse en ideeën van de concurrentie
- Kanalen op IG
- Of Hashtag Analyser
Kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken van de beïnvloeder
Hoe zou jij je influencer campagne beginnen? Wil je werken met een specifieke influencer of…? niet helemaal, je wilt bereik! Het eerste wat je dus moet doen is de doelgroep die je wilt identificeren. Wie willen we bereiken? Pas daarna denken we na over de middelen.
Nadat we deze stap al hebben afgevinkt in onze eerste ideegeneratie in de campagneplanning, komt het er nu op aan de perfecte influencer te vinden voor onze reclamemaatregel! We kijken niet alleen naar de kwalitatieve kenmerken, d.w.z. hoe ziet het kanaal eruit, hoe oud is de influencer, in welke regio woont hij of zij, we kijken ook naar de kwantitatieve kenmerken van een blogger. Het gaat hier met name om “likes”, commentaren, fans en het interactiepercentage. Met name het interactie- of engagementpercentage speelt een doorslaggevende rol bij de beoordeling van een influencer. Later zullen we het interactiepercentage nader bekijken, maar eerst de kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken van beïnvloeders.
Kwalitatieve kenmerken van bloggers
- Kenmerken van “Identifying the Influencers
- Geslacht, leeftijd, uiterlijk, interesses, aantal beïnvloeders, min. / max. Volgers
- Wiens doelgroep is A&O?
Kwantitatieve kenmerken van bloggers
- Aantal volgers
- Aantal opmerkingen
- Aantal “likes” en “shares
- Focus: betrokkenheid en interacties
Betrokkenheidsgraad = Aantal volgers / ( Likes + Comments * 2 )
Interactinosnelheid als kwaliteitsfactor
De interactiepercentages verschillen enorm, maar afhankelijk van het netwerk kan men een ruwe schatting maken van wat het gemiddelde interactiepercentage is, afhankelijk van het aantal fans. Voor Instagram bleken bij de analyse van bloggers de volgende waarden op te vallen. Als u de afzonderlijke kanalen en de respectieve gegevens bestudeert, kunt u een groot veld van beïnvloeders identificeren die zich op bepaalde waarden bevinden. Wij hebben alle waarden een keer samengevat, zodat zelfs beginners direct weten welke waarden aanvaardbaar zijn en welke niet. Deze waarde is met name van belang voor de prijsstelling, d.w.z. voor de uiteindelijke kosten van een influencercampagne.
- Tot 50.000 fans van 8-20% (top 25, 30%; gemiddeld 8-12%)
- 50.000 – 100.000 fans van 6-14%
- 100.000 – 500.000 Fans van 5-11%
- 500.000 – 1.000.000 fans van 4-9%.
- 1.000.000 – 5.000.000 Fans van 2 -6%
- 5.000.000 – 10.000.000 Fans van 1-4%
Influencer zoeken met Social Analytics
Tot nu toe hebben bedrijven en bureaus uren in Excel-spreadsheets doorgebracht met het zoeken naar influencers, het invoeren van nieuwe influencers of gewoon het bijwerken van gegevens. Het zoeken kost veel tijd en bij elke nieuwe zoekactie moet u terugvallen op oude gegevens of de zoekactie opnieuw beginnen. Met Social Analytics verandert dit, hier kunt u bloggers vinden met slechts een paar muisklikken! Geordend per land, stad of zelfs onderwerp. Met dergelijke analytics is het zoeken naar influencers eenvoudig!
- Influencers vinden met de onderzoekstool van Social Analytics
- Steden, landen, categorieën: Alles in één overzicht
- Beheer van invloedrijke personen en groepen
Briefing voor de Influencer: Daar gaan we!
Voordat we contact opnemen met onze blogger, stellen we onze briefing op. Deze briefing, d.w.z. het verzoek, bevat alle belangrijke details die onze blogger moet weten, zodat hij zelf kan beoordelen of de campagne al dan niet interessant voor hem is. In de briefing worden alle belangrijke gegevens opgenomen, niet alleen algemene gegevens zoals contactgegevens, maar ook de inhoud van de reclamecampagne, het respectieve mediagebruik, de kanalen en nog veel meer informatie. In de gratis online videotutorial kijken we in detail naar elke afzonderlijke stap en leggen we uit wat er in een volledige briefing voor influencers moet staan voordat er contact wordt gelegd.
- Contact gegevens
Bedrijf, contactpersoon, e-mail, telefoon - Campagnegegevens
Klant, Inhoud - Taken van de Influencer (Digitaal)
Postings, Verhalen, Video’s, Aanwezigheid - Taken van de Influencer (Offline)
Voorbereiding, opleiding, winkelbezoeken - Frequentie
Eenmalig, regelmatig, termijn/annulering? - Gebruik van media
Landen, taalgebieden, duur - Inhoud van de post
Weergave van het merk, markering, vermelding - Gebruik
Influencer, Klant, PR / Pers, Derden
Contact opnemen met bloggers en beïnvloeders
Een van de meest voorkomende vragen die we hebben gekregen is, hoe kom ik eigenlijk in contact met een influencer? Veel mensen houden er niet van te schrijven naar mensen die alleen al op een sociaal netwerk 100.000 of 200.000 fans hebben. Waarom? Natuurlijk, men weet dat ze veel vragen krijgen. Elke dag komen er 20 of 30 emails met vragen. Sommige zijn ernstig, andere minder. Veel bloggers openen hun e-mails ’s nachts, omdat ze hun eigen beheer doen.
Wat is het grote geheim om een reactie te krijgen? In een notendop, het gaat erom de influencer te laten zien dat je met hem of haar wilt werken. Hij of zij moet ook een gedetailleerde briefing krijgen, zodat de influencer ziet dat het om een professioneel verzoek gaat. De video laat zien hoe dit werkt!
Algemeen gedrag om contact te maken
- Via e-mail, kort en bondig
- Oefen geen druk uit op
- Neem kritiek serieus
- Persoonlijke dialoog
- Opnemen van inhoud en ideeën
- Belangstelling tonen voor bijdragen
- Vind ik leuk, reageer op de berichten van de blogger
Bied toegevoegde waarde en toon interesse
- Exclusieve aanbiedingen
- Ongepubliceerde informatie
- Voor profilering in uw eigen gemeenschap
Opstellen van contracten en overeenkomsten
- Basis: Briefing van de beïnvloeder
Verwerking van boeking tot betaling
- Influencer plaatst foto’s / video’s
- Influencer spaart media (posts, verhalen, enz.)
- Media-gegevens verzenden (bewaking)
- Betaling
Aanbiedingen voor agentschappen: maak snel en gemakkelijk voorspellingen
Hoe maak je snel en gemakkelijk aanbiedingen in verschillende variaties voor klanten? Vooral voor bureaus is onze social analytics campaign planner zeer interessant. Zelfs zonder veel ervaring kunnen aanbiedingen professioneel worden berekend met voorspeld bereik en impressies. Evenzo worden de verschillende “likes” en commentaren voorspeld voor elke individuele campagne die wordt getest. Klanten kunnen zo een snelle beoordeling krijgen en ook snel verschillende campagnes opzetten om ze in de test tegen elkaar uit te spelen. De klant kan dan een keuze maken uit een van de pakketten.
- Campagneplanning en voorspelling van bereik, vind-ik-leuks, reacties
- Prijsstelling van berichten en verhalen
Monitoring om het succes van influencercampagnes te meten
Elke professionele campagne heeft toezicht nodig. Monitoring is de ultieme meting van succes en de uiteindelijke beslissing of een campagne al dan niet succesvol was. Een besluit dat wordt genomen op basis van de beschikbare cijfers en gegevens. Statistische enquêtes zijn zeer moeilijk en vergen zeer veel tijd van bureaus en bedrijven. Wij hebben zelf bureaus ontmoet die medewerkers hebben die elke avond twee uur op Instagram zitten om verschillende kanalen af te struinen van influencers met wie men samenwerkt. Vervolgens worden individuele foto’s bekeken, op hashtags gezocht naar tags en alles wat gezien wordt, wordt netjes genoteerd in een Excel-spreadsheet. Daarna worden screenshots gemaakt en opgeslagen. Al deze gegevens moeten een week later opnieuw worden verzameld, zodat de klant zinvolle gegevens krijgt over het succes van de campagne, elke week, elke maand of zelfs elke dag. Dus toezicht is uiterst belangrijk.
Bij social analytics is monitoring een van de kernonderdelen van de software! Hier kunt u klanten snel en gemakkelijk analyses sturen, niet één keer maar individueel, met uw eigen tijdsperiode, hashtags en tags.
- Influencer groepering voor monitoring
- Parameterinvoer (vermelding, markering in afbeelding en hashtags)
Conclusie
Influencer marketing heeft zich absoluut bewezen als een methode en strategie in online marketing. Internationale bedrijven vertrouwen erop en ook steeds meer Duitse bedrijven doen een beroep op influencer marketing. Statistieken, studies en, natuurlijk, voorbeelden van beste praktijken van de grote bedrijven tonen aan hoe succesvol het is! Social Analytics maakt het voor het eerst mogelijk dat elk bedrijf zelf aan influencer marketing kan doen. Met hun eigen zoektocht, hun eigen beheer en hun eigen toezicht. Influencer marketing biedt een zeer breed scala aan voordelen, van geloofwaardigheid tot een hoog bereik en uiterst precieze doelgroepen. Voor bedrijven en bureaus zijn sociale media een van de grootste marketinginstrumenten geworden en met name Instagram laat zien welke mogelijkheden bedrijven hebben om met creatieve campagnes en goed geplande inhoud grote economische successen te boeken.
- Gewenste doelgroep
- Influencer marketing is geloofwaardig
- Hoge reeksen
- Veelbelovend succes
In 2017 kocht 50% van de 14-19-jarigen een product door een aanbeveling van een influencer - Sociale analyse ondersteunt het hele proces
Begin nu! Leer hier meer over social analytics.