MER: Marketing Efficiëntie Ratio

Marketing Tipps von Stephan

Wat betekent MER? MER staat voor Marketing Efficiency Ratio en laat zien hoe efficiënt marketinguitgaven worden omgezet in omzet. Waar wordt de MER gebruikt? MER wordt voornamelijk gebruikt in e-commerce en performance marketing om in één oogopslag de algehele efficiëntie van marketinginvesteringen te evalueren. Wat is een goede MER? Een goede MER hangt af van het bedrijfsmodel en de branche. Als vuistregel wordt een MER boven de 3 vaak als efficiënt beschouwd (€3 in verkoop per €1 in marketingkosten), terwijl waarden daaronder wijzen op potentieel voor optimalisatie.

Tip: Je kunt alle marketingcalculators hier vinden.

MER berekenen

Ben je op zoek naar een goed marketingbureau? Schrijf ons of bel ons: Contact.

Wil je deze marketingcalculator voor je website? Ontvang de code, je kunt onze marketingcalculator gratis insluiten.

Conversie en prestaties

Conversie is uiteindelijk de sleutel tot succesvolle campagnes. Daarom kijken we hier naar het conversiepercentage voor Instagram, TikTok, YouTube en Google Search & Display Ads.

Wie zijn wij?

Social Media One is jouw marketingbureau dat gespecialiseerd is in gebieden als contentproductie, performance marketing, social ads, influencercampagnes en branding.