Het bedenken van het influencer concept voor onze komende campagne wordt nu echt de grootste brok! Het gaat om de grote vragen en de kleine vragen. Van de definitie van de doelgroep tot de behoeften van de klant en de verschillende doelstellingen en KPI’s die we uiteindelijk nodig hebben om het succes van onze campagne te meten. Wij moeten ons vragen stellen over de kwaliteit van de influencer, maar ook over de kwantitatieve voordelen. Evenzo moeten wij nadenken over welke diensten wij van de influencer verwachten en welke diensten de influencer van ons kan verwachten. In de video gaan we langzaam door elke stap en laten we zien hoe je je eigen influencer marketing campagne opzet.
Influencer Marketing Online Cursus: Onderwerpen
Klik hier om terug te gaan naar het overzicht Social Media Manager > Influencer Marketing
- Definitie, ontwikkeling, Youtube, Facebook & Instagram
- Blogger relaties? Voor- en nadelen van de methode
- Social media software tools voor post planning en volgers
- KPI’s (key performance indicators), doelstellingen en planning van de social media-campagne
- Kwaliteit en kwantiteit van bloggers en interactie
- Briefing, voorspellingen, contacten leggen en toezicht
- Certificaat Test Influencer Marketing Instagram
Uittreksels moeten gemarkeerd zijn © Stephan M. Czaja, Social Media One 2018
Influencer Marketing #4: KPI’s (key performance indicators), doelen en planning van de social media campagne
Duur: 18:34 Minuten
Influencer concept: het plannen van een social media campagne
Het bedenken van het influencer concept voor onze komende campagne wordt nu echt de grootste brok! Het gaat om de grote vragen en de kleine vragen. Van de definitie van de doelgroep tot de behoeften van de klant en de verschillende doelstellingen en KPI’s die we uiteindelijk nodig hebben om het succes van onze campagne te meten. Wij moeten ons vragen stellen over de kwaliteit van de influencer, maar ook over de kwantitatieve voordelen. Evenzo moeten wij nadenken over welke diensten wij van de influencer verwachten en welke diensten de influencer van ons kan verwachten. In de video gaan we langzaam door elke stap en laten we zien hoe je je eigen influencer marketing campagne opzet.
Definitie van de doelstellingen voor het marketingconcept
Strategie Overzicht: Definitie, behoeften, doelstellingen en problemen
- Definitie van de doelgroep/behoeften van de klant
- Identificatie van onderwerpen, trefwoorden en kanalen
- Identificatie van de beïnvloeders
- Doelstellingen en KPI’s
- Invloedrijke analyse
Campagneproces en belangrijke vragen
- Wat wil je bereiken met je campagne of de influencers?
- Wat moeten influencers doen voor uw merk?
- Wat krijgt de individuele influencer er voor terug?
- Wie moet contact opnemen met de beïnvloeders, wanneer en hoe?
Bereken bereik: Hoe indrukken te berekenen
- Bereken indrukken
Indruk van een bericht = aantal volgers / 1,52
Impressies van een verhaal = aantal volgers / 27.46
Vergelijking van succes met ROI (Return of Invest)
- ROI = Inkomsten gegenereerd / investering voor Gesponsorde post
2,5 = 250 omzet / 100 investering - Zwaar op Instagram, gewoon een link
- Traceren via codes
Mogelijk gebruik en hashtag analysator
Of het nu gaat om een reclamebureau, online marketing of social media bureau. Niet iedereen kan zich die luxe veroorloven! Veel merken nemen hun social media management in eigen hand en moeten dan met minder expertise goede campagnes opzetten. Dit alles vereist creatieve ideeën, ideeën komen natuurlijk niet uit de lucht vallen. In China, zeggen ze dat kopiëren de hoogste vorm van erkenning is. Als je nog niet veel social media-content hebt gemaakt, moet je zeker op zoek naar inspiratie uit de hele wereld. Er zijn grote campagnes in de VS, Canada, Frankrijk of Spanje. Voordat u wekenlang uw hersens pijnigt, helpt het om naar uw concurrenten te kijken. U kunt ook campagnes uit andere sectoren overnemen en deze aanpassen aan uw eigen sector. Van reclame-impact tot emotionalisering tot het vinden van creativiteit, we bespreken dit allemaal in onze videotutorial en laten zien hoe je je eigen creatieve content voor Instagram kunt bedenken.