Combin InstaCheck: de nieuwe Instagram profiel check – Software Test

Insta Profiel Check – Je hebt een start-up opgericht en nu heb je je eerste Instagram-kanaal? Uw bedrijf is al vele jaren actief, maar nu voor het eerst op Instagram? Voordat je begint met het dagelijks publiceren van content, is de eerste vraag die veel mensen zich stellen: is mijn Instagram-kanaal optimaal ingesteld?

Instagram check: nieuw van Combin

Combin’s nieuwe Instagram account check voor je Instagram kanaal. Vooral de kanaalinformatie is belangrijk voor bedrijven, maar ook voor particulieren (bv. als zij een influencer willen worden). In het volgende InstaCheck-rapportagevoorbeeld tonen wij u het profiel van een videograaf die zijn werk op Instagram wil presenteren om nieuwe klanten en opdrachten te werven.

Lees hier meer over de Combin InstaCheck.

Wat maakt het Insta profiel zo belangrijk?

Het profiel bevat de centrale informatie, maar ook weblinks en, natuurlijk, uw eigen profielfoto.

De profielfoto bepaalt of er vaak op je kanaal wordt geklikt of niet. Uw beschrijving zorgt ervoor dat potentiële klanten zich bewust worden van uw product of dienst. De websitelink leidt dan tot conversie (inschrijving in nieuwsbrief, verkoop in onlineshop, enz.).

Is je Instagram-kanaal optimaal ingesteld?

Vergroot bereik door aantrekkelijke verpakking

Het is geen geheim meer dat Instagram een belangrijke rol speelt voor bedrijven. De voordelen die met de app kunnen worden behaald en het bereik dat op Instagram kan worden bereikt, waren voorheen ondenkbaar. Toch vinden veel bedrijven, maar ook particulieren, het moeilijk om hun rekening te laten groeien. Combin heeft een nieuwe tool ontwikkeld die tips geeft over content creatie en engagement via gepersonaliseerde analytics op maat van de individuele account. Vandaag bekijken we wat InstaCheck kan doen en hoe het je Instagram account kan verbeteren.

De analyse vatte samen:

  • Volledig Instagram profiel review
  • Analyse van de inhoud + ideeën voor inhoud
  • Bijschrift analyse
  • Hashtag analyse
  • Analyse van klantenbetrokkenheid

Verslag

Het eindverslag is in het Engels, maar wij hebben de resultaten van een voorbeeldcontrole hier voor u vertaald. Het voorbeeld gaat over een videograaf die zijn werk op Instagram wil presenteren om nieuwe klanten en opdrachten te krijgen.

Zo ziet je rapport er uit:

Gebruikersnaam

De gebruikersnaam van uw account is duidelijk, kort, heeft een punt tussen uw eigenlijke voor- en achternaam – dit alles helpt mensen u te onthouden en u gemakkelijker te vinden.

Vergeet niet om één en dezelfde gebruikersnaam te hebben in alle andere sociale media netwerken.

Profiel foto

De algemene indruk is goed. Maar aangezien u een professionele fotograaf en videograaf bent, raad ik u aan deze foto te vervangen door een foto van hogere kwaliteit + geen selfie. Je profielfoto is de eerste foto waarop mensen je beoordelen, dus ik raad je aan deze te vervangen door een foto van betere kwaliteit.

Ten eerste, wat is er goed aan je avatar:

  • Het is rijk aan contrast
  • Het is helder
  • Het markeert uw account in een zoek tabblad (in vergelijking met de avatars van andere gebruikers)
  • De achtergrond past niet bij je gezicht.
  • Geen details en kleine voorwerpen

Optimalisaties die je zou moeten maken:

  • Geen zonnebril, dus gezichtsherkenning gaat verloren, dit is belangrijk omdat nieuwe inhoud vaak maar 2-3 seconden bekeken wordt
  • Minimaliseer de vrije ruimte bovenaan, zodat meer van het gezicht zichtbaar is
  • Hogere beeldkwaliteit

Organisch: De eerste blik

Wat is er goed aan je bio:

  • Uw naam in twee talen
  • Hashtags die passen bij uw beroep en professie
  • Korte duidelijke zinnen die mensen meer informatie over u geven (ook in twee talen – dat is geweldig!)
  • Link naar uw website
  • Contactmogelijkheden: direct, e-mail, telefoonnummer

Wat ontbreekt:

  • Locatietag (je noemde het hier al ‘reisvlogger uit Zweden’, een locatietag ziet er eleganter en preciezer uit + helpt mensen je te vinden + maakt extra ruimte vrij in je bio voor meer info of hashtag)
  • Oproep tot actie (CTA zoals “Bekijk hier meer video’s”)
  • De naam van uw bedrijf/onderneming (alleen voor mensen die u met uw bedrijf in verband brengen), naast uw echte naam.

Branding en kanaalesthetiek

Branding en esthetiek zijn tegenwoordig echte must-haves, vooral op Instagram, waar het allemaal draait om “er goed uitzien”.

Waarom? Neem een typische consument, hij of zij gaat door Instagram en stopt even op uw foto wanneer hij of zij deze “ontdekt”. De foto is geweldig, of hilarisch, of direct intrigerend om een andere reden en het bijschrift vult het perfect aan. Ze tikken op de gebruikersnaam en bekijken je profiel.

Optimaliseer het gebruikersverloop

Wat ook de reden van je merk is om op Instagram te zijn, dit is een cruciaal moment. Elk doel dat je kunt bedenken, hangt af van die paar kritieke seconden waarin een gebruiker naar je Instagram-profiel kijkt. Op dat moment worden een paar snelle beslissingen genomen:

  • Zullen ze je biografie lezen?
  • Klik op de link?
  • Zullen ze je volgen?

Al deze stappen hangen af van hoe uw profiel is ontworpen.

Kanaalinformatie en profiel Feed

Wanneer Instagram-gebruikers op je profiel landen, beslaat het raster van miniaturen het grootste deel van het scherm.

Of het aantrekkelijk of onaantrekkelijk is, zal van invloed zijn op de beslissing om verdere inhoud over u te bekijken (websitelink) of om uw kanaal te volgen.

Het is daarom van cruciaal belang om
dat je je Instagram feed plant.

Om de waarheid te zeggen, ik heb geen unieke
Ik vond stijl in je Instagram feed. Het voer bestaat uit een heleboel felle kleuren die geen harmonieus beeld scheppen.

Maar is dat niet je handelsmerk als videograaf? Je moet…

InstaCheck

Lees hier meer over de Combin InstaCheck.