Statistieken sociale media: huidige gebruikers & gebruikersaantallen

Sociale Media Statistieken: Huidige Gebruikers & Gebruikersaantallen – Welke Factoren en Aantallen zijn de Basis voor Sociale Media Marketing? Tussen alle honderden of zelfs duizenden factoren waarmee rekening moet worden gehouden, van verschillende regio’s, steden, landen tot verschillende leeftijdsgroepen en verschillende interesses die mensen kunnen hebben. Wij willen u meenemen voor een paar gedachten en verschillende basisprincipes presenteren om een beetje inzicht te geven in het werk van een social media manager. Social media management vanaf de basis, houdt zich bezig met het opbouwen van kanalen en communities. Allereerst worden de verschillende KPI’s gedefinieerd, dat zijn de te behalen waarden(doelen) in een social media campagne. Het maakt niet uit of de campagne succesvol wordt door organisch verkeer, bv. via bloggers of influencers, of door investeringen in reclame.

Statistieken: Gebruik en gedrag

Sociale media worden steeds complexer. In plaats van eenvoudige fora is er nu social commerce, adverteren met targeting en lookalike audiences, plus diverse netwerken zoals Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, maar ook messenger services zoals Whatsapp en Snapchat. Laten we hier wat licht op werpen! Wat doen gebruikers, hoe gedragen zij zich en hoe ontwikkelen sociale netwerken zich?

Tip! Ook interessant: de opkomst van sociale netwerken.

Aankopen volgens goederengroepen

De meest frequente aankopen hebben betrekking op de volgende producten.

Zware gebruikers: 3 uur per dag op sociale netwerken:

  1. Kleding, accessoires: 58%
  2. Boeken: 38%.
  3. Films, bioscoop: 31
  4. Meubilair, accessoires: 28
  5. Vliegtickets: 28
  6. Gezondheid, schoonheid: 28%
  7. Apps: 28%
  8. Spellen, speelgoed: 27%
  9. Reizen (zonder vluchten): 25%
  10. Muziek: 23%

Lichte gebruiker: ongeveer een uur per dag op sociale netwerken:

  1. Kleding, accessoires: 48%
  2. Boeken: 39%.
  3. Vliegtickets: 33
  4. Reizen (zonder vluchten): 30%
  5. Meubilair, accessoires: 23
  6. Films, bioscoop: 21%
  7. Gezondheid, Schoonheid: 20%
  8. Speelgoed, spelletjes: 20%
  9. Apps: 18%
  10. Muziek: 17%.

Tip! Welke social media tools zou u als agentschap aanraden? Onze tip: Regelmatig posts vooraf inplannen (Hootsuite), advertenties op Facebook (en Instagram), kosten voor advertenties verlagen (1 cent CPC) en vervolgens e-mailadressen gebruiken voor e-mailmarketing + sales (Klick-Tipp)! Meer software? 18+1 sociale media-instrumenten

Nr. 1 – Postings van tevoren plannen en analyseren

Nr. 2 – Facebook advertenties stap voor stap

Nr. 3 – Advertenties voor 1 cent (CPC)

Extra – Na de advertentie: e-mailmarketing voor verkoop

Online gebruik in Duitsland

De studie heeft alleen betrekking op personen van 14 jaar en ouder. Dit sluit veel jonge gebruikers uit, voor wie het percentage waarschijnlijk nog hoger ligt.

Bron © ARD Online Studie 1997, ARD/ZDF Online Studies 2000-2015

Statistieken online aankopen

VS 2016

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

Interactie per dag

VS 2016

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

Heatmap: Google Zoeken

Rang 1 is alles! Of Google search of zoekresultaten via het Youtube algoritme.

Statistieken: Mobiel gebruik

VS 2016

Dit is wat gebruikers (mobiel) doen:

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

Verandering van gebruik

VS 2016

Bron: global web index

Statistieken: Gebruikers en gebruikersaantallen

Facebook

Facebook zal binnenkort 25% van de wereldbevolking verenigen. In Duitsland, zelfs meer dan 50% van de bevolking. Hoe bouw je je Facebook-kanaal uit en hoe spreek je je fans aan? Ons Facebook agentschap heeft de antwoorden.

Gebruik
Bron: Facebook Bedrijfsinfo & Mark Zuckerberg

  • 26 miljoen gebruikers in Duitsland
  • 1,9 miljard gebruikers wereldwijd
  • 1 miljard mensen gebruiken FB Messenger
  • Doelgroep: alle leeftijden (14 – 65+)
  • 60% van de gebruikers bezoekt de site tot 8 keer per dag
  • 1,6 miljard “likes” per dag (2014)
  • 60 miljoen afbeeldingen en foto’s (2014)

Aanbevelingen

  • Kanaalontwerpen voor titelafbeelding en profielfoto
    Corporate design voor FB en alle andere sociale netwerken
  • Sjablonen voor postings, foto’s en video’s
    Voor thema’s, producten en speciale evenementen (zoals “Zwarte Vrijdag”, “Kerstmis”, enz.)
  • Retargeting
  • Foto’s
  • Geen hashtags > Directe links naar de winkel
  • Integreer Facebook tabs en functies zoals Youtube (later ook mogelijk voor content en shop), de content kan dan direct via FB worden benaderd.
  • Plaatsingsfrequentie
    We posten 3-5x per week actuele inhoud, inclusief externe inhoud indien van toepassing.
  • Verkooptrucs
    Kunstmatige schaarste? Uitverkoop! Laatste stuks in voorraad! Alleen vandaag!

 

Youtube

Youtube en videomarketing zorgen voor een zeer hoge betrokkenheid, aangezien de video’s gedurende een lange tijd worden bekeken in plaats van slechts enkele seconden. Ontwikkel uw concept met ons Youtube agentschap.

Gebruik
2016

  • 8 miljoen gebruikers in Duitsland
  • Doelgroep: 10 – 60 jaar
  • 92% van alle jongeren en 70% van de 30-44-jarigen zit regelmatig op Youtube

Aanbeveling

  • Reclames
  • Invloedrijke Marketing
  • Tips en aanbevelingen van werknemers
  • Backstage bij de shoot, etc.
  • Voorstelling van de onderneming en traditie
  • Ambacht, fabricage, technische details en kwaliteit

Instagram

Hoe bereik je mensen op Instagram? Profiteer van de deskundigheid en ervaring van ons Instagrambureau.

Gebruik
Bron: Instagram zakelijk

  • 9,8 miljoen gebruikers in Duitsland
  • 600 miljoen gebruikers wereldwijd
  • 1 miljoen adverteerders
  • Doelgroep: 16 – 29 jaar
  • 83% van de gebruikers is jonger dan 35, 60% jonger dan 25
  • 36% van alle Duitsers tussen 16-29 zijn geregistreerd
  • 4,3 miljard likes per dag
  • 98 miljoen beelden

Aanbeveling

  • Nieuwe doelgroepen bereiken
    Met Instagram bereiken we beduidend andere doelgroepen dan via Facebook.
  • We posten dagelijks op Instagram, 1-2x
  • Trend Trefwoorden
  • Geplande inhoud
  • Verbinding met andere kanalen
  • Software

 

Pinterest

Gebruik

  • 3 miljoen gebruikers in Duitsland
  • 100 miljoen gebruikers wereldwijd
  • Doelgroep: 16 – 34 jaar, 80% vrouwelijke gebruikers

Aanbeveling

  • Link building
    Winkelen Backlinks voor Stijlen
  • Inspiratie (voor meubilering en soortgelijke gebieden)

Twitter

Ontdek nu hier meer over Twitter: Twitter Agentschap.

Gebruik
Bron: Twitter Bedrijf

  • 12 miljoen gebruikers in Duitsland, maar slechts 3-5 miljoen gebruikers hebben een account
  • 321 miljoen actieve gebruikers wereldwijd
  • Doelgroep: 25 – 44 jaar
  • 500 miljoen tweets per dag
  • 80% gebruikt Twitter mobiel

Aanbeveling

  • Eenvoudige + snelle afhandeling en planning vooraf
    relatief weinig werk zoals Pinterest, nemen we direct met
  • Bron voor media en journalisten

Snapchat

Gebruik
Bron: Snap me als je kunt

  • 9 miljoen gebruikers in Duitsland
  • 100 miljoen gebruikers wereldwijd
  • Er zijn 6 miljard Snaps elke dag

Productie van snackinhoud voor hoge interactiepercentages

Inhoud wordt zo eenvoudig en snel geproduceerd

  • Regelmatig Stockschieten
  • Eigen, fris beeldmateriaal voor social media + korte videoclips
  • Team: Fotograaf, 1/2 model/s, Visa, On Location (Stores) en Studio in Mix
  • Inhoud in eenvoudige vorm
    Voorbeeld: Instagram, foto vanuit bed in de ochtend, met krant en café. De krant toont ontwerpideeën voor uw eigen tuin. Sleutelwoord: Influencer.

Wereldwijd: Sociale media en de toekomst

Mediagebruik wereldwijd: het internet verovert de hele wereld

Hier kunt u zien dat de helft van de wereldbevolking nu online is. Dit schept grote nieuwe mogelijkheden voor bedrijven op het gebied van online marketing.

Het gebruik is natuurlijk verschillend verdeeld over de wereld. Amerika en Europa liggen ver voor op het gebied van digitale netwerken.

Media gebruikstijden

Januari 2017

Bron © We Are Social / Hoot Suite / global web index

Vroeger zeiden mensen, “Je kijkt te veel TV!” Tegenwoordig kijken we 4x zo vaak naar schermen. In totaal brengen we 9,5 uur door voor eindapparatuur. s Morgens bij het ontbijt, in de metro, dan op het werk, later met vrienden en ook bij het inslapen. Nu zijn er ook smartwatches, de voortdurende aanwezigheid van kleine monitoren op ons eigen lichaam.

  • We zitten gemiddeld bijna 5 uur achter de pc
  • Meer dan een uur op de smartphone
  • We chatten meer dan een uur per dag
  • Tel daarbij op 2,5 uur voor de TV

Gebruik per leeftijdsgroep: Social Media Report 2016 / Nielsen

Bovendien blijkt uit een studie van Nielsen, waarin wordt gekeken naar de totale wekelijkse mediagebruikstijd in 2016. De gebruikers werden verdeeld in 3 groepen.

  1. 18-34 jaar (Millennials)
  2. 35-49 jaar (Generatie X)
  3. Ouder dan 50 jaar (babyboomers)

De resultaten waren verbluffend, zelfs voor ons als agentschap. Sean Casey, president van Nielsen Social, vertelde de New York Times dat hij verrast was door de resultaten: “Social media en millennials waren voorheen als synoniemen. Maar hij beseft dat de smartphone ook voor zijn leeftijdsgroep, generatie X, gemeengoed is geworden.”

  • 35-49 jaar: 31 uur 40 minuten, waarvan 7 uur op sociale netwerken
  • 18-34 jaar: 26 uur 49 minuten, waarvan 6,5 uur op sociale media
  • 50 jaar: 20 uur 22 minuten, waarvan 4 uur op sociale media
  • Een gemiddelde van 25 uur (7 minuten) per week en 5,5 uur daarvan op sociale netwerken

Interactie en activiteiten van de gebruiker

Januari 2017

Bron © We Are Social / Hoot Suite / global web index

Mobiele gebruikers communiceren bijna even vaak als op de klassieke PC / notebook.

Platforms / NL

Januari 2017

Bron © We Are Social / Hoot Suite / global web index

Sociale netwerken en boodschappers in Duitsland
*Messenger, Chat App, Voip

  • Youtube: 69%
  • Facebook: 61%
  • Whatsapp*: 55%
  • Facebook Messenger*: 39%
  • Instagram: 21%
  • Google+: 20%
  • Twitter: 19%
  • Skype*: 19%
  • Pinterest: 16%
  • LinkedIn: 10%
  • Snapchat*: 10%
  • Tumblr: 8%

Mobiele activiteiten

Januari 2017

Bron © We Are Social / Hoot Suite / global web index

Mobiele activiteiten in Duitsland

  • Video’s: 73%
  • Boodschapper, communicatie: 56%
  • Kaartdiensten: 44%
  • Spelen: 34%
  • Bankwezen: 27%

E-commerce

Januari 2017

Bron © We Are Social / Hoot Suite / global web index

Relevante cijfers in e-commerce

  • 81% bezocht ook winkels online
  • 77% zoekt naar producten om te kopen
  • 72% kocht digitaal
  • 64% van hen op desktop, 26% ook mobiel

Zware gebruiker / Lichte gebruiker

VS 2016

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

Digitaal verkoopvolume

VS 2016

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

Hoe worden de uitgaven verdeeld over de afzonderlijke gebruikersgroepen?

  • Meer dan 50% van de online gebruikers heeft meer dan 500 dollar uitgegeven aan digitale aankopen.
  • 20% zelfs meer dan $1,000
  • Lichte gebruikers zijn meer bereid te kopen dan zware gebruikers (retargeting)

Aankopen volgens goederengroepen

VS 2016

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

De meest frequente aankopen hebben betrekking op de volgende producten.

Zware gebruikers: 3 uur per dag op sociale netwerken

  1. Kleding, accessoires: 58%
  2. Boeken: 38%.
  3. Films, bioscoop: 31
  4. Meubilair, accessoires: 28
  5. Vliegtickets: 28
  6. Gezondheid, schoonheid: 28%
  7. Apps: 28%
  8. Spellen, speelgoed: 27%
  9. Reizen (zonder vluchten): 25%
  10. Muziek: 23%

Lichte gebruikers: ongeveer een uur per dag op sociale netwerken

  1. Kleding, accessoires: 48%
  2. Boeken: 39%.
  3. Vliegtickets: 33
  4. Reizen (zonder vluchten): 30%
  5. Meubilair, accessoires: 23
  6. Films, bioscoop: 21%
  7. Gezondheid, Schoonheid: 20%
  8. Speelgoed, spelletjes: 20%
  9. Apps: 18%
  10. Muziek: 17%.

Interactie per dag

VS 2016

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

[shortcode-variabelen slug=”social-analytics”]

Mobiel gebruik

VS 2016

Dit is wat gebruikers (mobiel) doen:

Bron © Nielsen Scarborough USA+ 2016, Release 1

Verandering van gebruik

VS 2016

Bron: global web index

Hoe krijg je bereik?

Als je niet toevallig een muziekster of een 17-jarige modeblogger bent, moet je andere methoden en strategieën bedenken. Advertenties spelen een grote, centrale rol in sociale medianetwerken. Reclame is uiterst doelgericht en bereikt de gewenste doelgroep. Vrouw, geïnteresseerd in mode, 20-25 jaar oud en uit Berlijn / Hamburg? Geen probleem. De methoden zijn veelzijdig. Moderne methoden, zoals in websites en online winkels ingebedde pixels, kunnen worden gebruikt om reclame te maken voor onze eigen bezoekers, maar ook voor vreemden die hoogstwaarschijnlijk met ons merk overeenkomen (“look-a-like audience”). U kunt meer te weten komen over targeting op de pagina over ons Facebook-marketingbureau.

Natuurlijk vereist dit ook de juiste mediaproductie, of het nu gaat om grafisch ontwerp of videomateriaal – wij zijn uw aanspreekpunt! Laten we nu eens kijken naar social media marketing en de grondbeginselen ervan met verschillende studies en statistieken die bewijzen hoe succesvol social media management is in de online marketing mix van vandaag.

Wij achten de volgende punten van belang

  • Doelgroepen bereiken > Netwerk uitbreiden
    Doelgroepen bevinden zich op verschillende sociale netwerken. Hoe breder we onze inhoud verspreiden, hoe holistischer we alle doelgroepen bereiken. Postings Frequentie > Engagement
  • Snack Inhoud > Foto / Video Productie
    Wij produceren kleine video’s voor de online winkel opnames! Die gebruiken we dan voor de advertenties + Insta/Youtube.
  • Communicatiemanagement > Vragen en antwoorden
    Voor communicatie (bv. berichten op FB) moet idealiter een bevoegde deskundige op kantoor aanwezig zijn. Verbind werknemers en klanten snel en effectief. Klanttevredenheid, kwaliteit, winkels, aanbeveling.
  • Retargeting > Reclame
    Wij installeren de retargeting code zo snel mogelijk in de winkel, daarna verzamelen wij direct gebruikersinformatie. Dan beginnen de eerste advertenties. Via Adspend bereiken we aanzienlijk meer mensen dan via eenvoudige, organische opbouw. Daarom raden wij de maandelijkse investering in advertenties aan voor de extra geproduceerde inhoud. Retargeting > Reclame > Omzetstijging > Herinvestering
  • Link building > Trend Blog
    De loyaliteit van de gebruikers is groter. De inhoud kan ook op Facebook worden geplaatst en zo nieuwe gebruikers naar de winkel lokken. Bereik en upsells. De inhoud kan verder worden geëxploiteerd, bijvoorbeeld een goed gemaakte videohandleiding in tekstvorm.