Podcast! Leer Marketing: Alles over … Online, Sociaal, Instagram, Youtube, Facebook, TikTok, E-commerce, SEO
Marketing Podcast – Leer over individuele en samenhangende marketinggebieden in de marketingmix. Of eenvoudig gezegd: wat is marketing? Wat zijn de 4 marketinginstrumenten? Er zijn dit jaar ook veel nieuwe ideeën, methoden en strategieën. Voor klassieke marketing, zoals beurzen en POS, maar ook online en social. Wie test deze methoden het eerst? Natuurlijk, marketing bureaus zoals wij! Daarom bevat de show veel deskundige tips uit de praktijk. Beste praktijk, heet uit de keuken!
Marketing basics + deskundige tips in elke show
Marketing eenvoudig uitgelegd, waar mogelijk. Wanneer we complexere onderwerpen bespreken zoals e-commerce, maar ook meer specifieke Instagram shopping, Facebook Pixel, SEO of zelfs Native Ads, kan je de podcast gewoon terugspoelen of opnieuw beluisteren. Leer gratis marketing, met Lasse & Lukinski.
Marketing eenvoudig uitgelegd: aflevering per aflevering
Nu nieuw! Lasse & Lukinski, de podcast op Social Media One. Twee marketing super nerds, één studio! De ene studeert, de andere kijkt graag ontbijt-tv. We bespreken media weken en meer – volg nu en mis nooit een show. Elke week komen we nieuwe methodes en strategieën tegen en brengen we voorbeelden en best practices van geweldige campagnes, praten we over speaking engagements, workshops maar ook nieuwe trends, van TikTok tot Pinterest. Marketing gaat sneller dan ooit. Nieuwe sociale netwerken doen hun intrede, andere verliezen aan relevantie voor bepaalde doelgroepen. Meestal bedenken we tussen de regels door live hacks, die we in de podcast onbesneden laten. Ervaringen uit het dagelijkse leven van een echt agentschap met miljoen adspend. Wij willen u input geven die u kunt gebruiken om uzelf, uw bedrijf en uw merk te ontwikkelen.
Nieuwe afleveringen & marketing nieuws
Stream en leer nu gratis op:
- Spotify – Marketing Podcast
- ITunes – Marketing Podcast
- Amazon – Marketing Podcast
- Deezer – Marketing Podcast
- Google – Marketing Podcast
Plus, natuurlijk, hier op de social media blog, met extra info en keynotes bij elke aflevering:
Nieuwe afleveringen
Leer Marketing: Online en Sociaal – Audioboek 2 gaan
- Marketingtips uit de praktijk
- Tips voor Instagram: Volgers, winkelen en advertenties
- Tips voor YouTube: Video Marketing
- Tips voor Facebook: Pixel, advertenties en groepen
- Tips voor Pinterest: backlinks bouwen voor e-commerce
- Tips voor Google (SEO): Zoekmachineoptimalisatie op Google, Bing & Co.
- Tips voor e-commerce: onlineshops en sociale handel
- Tips voor verkoop en distributie: voorbeeld en beste praktijken
Marketingtips uit de praktijk
In onze marketing podcast krijg je de echte tips uit de praktijk! Elke week brengen wij u voorbeelden van grote bedrijven, maar ook ideeën die tijdens de week bij ons opkwamen en die wij natuurlijk direct hebben uitgevoerd!
- 7 online winkels in een maand?
- 16 tijdschriften in één week?
- 200 campagnes in de split test?
Leer samen met ons en vele voorbeelden uit het echte agentschapleven hoe marketing momenteel werkt, of kan werken. Neem successen, risico’s maar ook fouten over en creëer uw eigen geweldige marketingcampagnes voor uw bedrijf.
Wilt u meer weten over ons social media bureau?
Tips voor Instagram: Volgers, winkelen en advertenties
Instagram is een geweldige plek om advertenties te plaatsen – waarom? Targeting en re-targeting. Kort uitgelegd:
- Targeting = reclame voor specifieke doelgroepen
- Re-targeting = bezoekers opnieuw benaderen met reclame
Vooral omdat Instagram Shopping een zeer aanwezige rol in de app heeft gekregen, inmiddels staat het icoon in het hoofdmenu van de app, kan hier een uitstekende verkoop worden gerealiseerd, vooral voor e-commerce bedrijven. Als je aan Instagram denkt, denk je natuurlijk niet meteen aan adverteren en het plaatsen van advertenties, maar je denkt zeker aan influencer marketing. Als geen ander sociaal netwerk heeft Instagram ervoor gezorgd dat influencer marketing een zeer hoge status heeft in referral marketing. Niet alleen grote bedrijven werken op Instagram, maar ook kleine zelfstandigen die zich bijvoorbeeld bezighouden met affiliate marketing of dropshipping.
Tips voor YouTube: Video Marketing
YouTube is een uitstekend kanaal voor branding, vooral omdat de tijd die erop wordt doorgebracht zo lang is (de meeste merkvideo’s zijn tussen 8-10 minuten lang; het algemene gemiddelde is 12 minuten). Adverteren op YouTube is bijzonder interessant omdat gebruikers een zeer hoge mate van loyaliteit hebben. Dit vereist echter inzicht in het concept van videomarketing in sociale netwerken, met name YouTube en de doelgroep ervan.
Terwijl content op platforms als Facebook, Twitter of Instagram, net als bij klassieke marketingreclameposters op straat, slechts enkele momenten de tijd heeft om de aandacht te trekken, volgen gebruikers content op YouTube extreem intensief. Daarom maken steeds meer bedrijven gebruik van de mogelijkheden die YouTube, of Google als eigenaar, ter beschikking stelt.
Videomarketing stelt bedrijven echter ook voor een bijzondere uitdaging; het gaat niet meer alleen om een enkele foto! Een advertentie op YouTube heeft meestal 5 seconden, waarna gebruikers de advertentie kunnen overslaan. Precies deze 5 seconden zijn erg belangrijk om alles uit dit moment te halen. Daarbij kunnen bedrijven veel fouten maken die uiteindelijk geld kosten.
Leer in onze social media marketing podcast wat de bronnen van fouten zijn, wat de risico’s zijn en ontwikkel op basis daarvan uw eigen campagnes.
Tips voor Facebook: Pixel, advertenties en groepen
Facebook is zo gisteren! Echt? Meer dan 2 miljard gebruikers zijn ingelogd op Facebook, waarmee het nog steeds het grootste sociale netwerk is. En vergeet niet, de wereldbevolking is bijna 8 miljard. Je zou dus ook kunnen zeggen dat tot nu toe slechts 20% van de wereldbevolking op Facebook is geabonneerd! Dat is een heel andere kijk op het sociale netwerk, is het niet?
Dat is precies waarom we u in onze podcast kennis laten maken met vele aspecten van Facebook-marketing. Over advertenties, content marketing met influencer bit tot channel building en de vraag, hoe kan ik bereik krijgen op Facebook? Facebook is niet alleen de grote speler als het gaat om het aantal gebruikers. Instagram is ook van Facebook, net als WhatsApp. Daarom valt er veel te leren, alleen al op het gebied van Facebook marketing.
Beste werkwijze: eenvoudige Facebook-campagne
Hier is een klein voorbeeld van een eenvoudige Facebook-advertentie zonder complexe extra’s. Bereikte 8.758 mensen, met 109 verkopen en een besteed budget van 59,09 euro. De winst bedroeg 490,27 euro. In dit voorbeeld werden 2 campagnes tegen elkaar uitgetest.
Kerncijfers:
- 59,09 Euro Kosten
- 8.758 mensen bereikt
- 109 contracten aan 19,90 euro (bruto) / 18,59 euro (netto); marge 5,04 euro (netto)
- 549,36 euro winst
- 490,27 euro nettowinst (excl. Facebook Ad uitgaven)
Tips voor Pinterest: backlinks bouwen voor e-commerce
We hebben zelfs een aparte aflevering over Pinterest gemaakt! Omdat Pinterest vaak onderschat wordt. Zoals de koers van het aandeel Pinterest laat zien, dat zojuist in 12 maanden met ca. + 340 % is gestegen, heeft Pinterest een grote relevantie bereikt. Pinterest wordt ook steeds interessanter voor zoekmachineoptimalisatie (SEO). We zullen onder andere bespreken waarom in aflevering nummer 3:
Met Pinterest kunt u galerijen maken. U kunt deze richten op bepaalde trefwoorden. Bijvoorbeeld, het onderwerp “Appartement New York” of “Statement Shirt Dames”.
Momenteel is een mix van 2 tot 4 trefwoorden ideaal. Samen vormen zij de kop van de galerie. Zoals je in onze podcast kunt horen, halen zelfs top zoekwoorden de derde of vierde plaats op Google, ook al heb je maar zo’n 50 volgers op Pinterest. Wat is daar de reden voor? Weinig scheppers, veel pinners! Gebruik dit voordeel!
Pinterest Marketing
Tips voor Google (SEO): Zoekmachineoptimalisatie op Google, Bing & Co.
Zoals we zojuist hebben geleerd over Pinterest marketing, zijn er veel gebieden die u kunt gebruiken als strategische en operationele hulpmiddelen bij zoekmachine optimalisatie.
Het grote doel is om de eerste plaats te halen.
Dit is waar het meeste verkeer plaatsvindt. Ongeveer 85% van de gebruikers scrollt niet naar beneden in de zoekresultaten, maar klikt op de eerste resultaten (inclusief Google Ads). Dat is waarom Google advertenties hier worden gespeeld. Als u er dus in slaagt om uw e-commerce of een ander online project, van een app tot een bedrijfswebsite voor een stationaire modeketen, op de eerste plaats van de zoekresultaten te krijgen, zult u heel wat bezoekers en dus ook potentiële kopers aantrekken.
Er wordt veel geld geïnvesteerd in zoekmachine optimalisatie, daarom is het zo belangrijk om te weten op welke gebieden je moet letten als je zelf investeert in zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine-optimalisatie is belangrijk voor elk bedrijf, maar vooral in de e-commerce.
Vandaag de dag is de digitale handel de alfa en omega, zelfs de stationaire handel schakelt zijn marketingmaatregelen steeds meer om naar digitale verkoopstructuren. Met een online winkel kunt u miljoenen mensen vrijwel in één klap bereiken. Met het juiste business idee, keyword Lean Canvas, de juiste verkoopstructuur, de juiste marketing, kunt u het maken en een online winkel uit te bouwen tot een grote, enorme online retailer binnen een zeer korte tijd.
Maar de mogelijkheden zijn vandaag de dag beter dan ooit, u kunt binnen enkele seconden een gratis online winkel bouwen. U kunt dropshipping gebruiken en producten verkopen die u niet eens hoeft op te slaan. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over het gehele goederenbeheer en de logistiek.
Tegelijkertijd is het voor grote ondernemingen belangrijk om meertalig aanwezig te zijn, in verschillende netwerken en cross-media. In onze marketingpodcast combineren wij al deze aspecten en laten wij u stukje bij beetje, met voorbeelden en beste praktijken, zien hoe u uw voordeel kunt vergroten. Vooral omdat u geïnteresseerd bent in moderne marketing! Dat weten we omdat u dit artikel leest! Is dit al content marketing? Dat is juist! Welkom in de wereld van marketing! Net zoals wij u hebben vastgelegd, kunt u ook mensen inspireren met uw idee. We laten je graag zien hoe het werkt in onze podcast.
Tips voor verkoop en distributie: voorbeeld en beste praktijken
De absolute kern van marketing, verkoopbevordering. Verkoop en distributie is het belangrijkste voor elke onderneming of bedrijf.
Want waar geen euro of dollar wordt verdiend, kan geen geld worden uitgegeven.
Dus als je als ondernemer wilt investeren, moet je geld verdienen. Je moet zoveel geld verdienen dat je geen omzet meer maakt, maar winst. Als je genoeg winst hebt gemaakt, is het een kwestie van belastingoptimalisatie. Waarom? Belastingen zijn de grootste kostenpost die u privé, maar ook als ondernemer heeft. Lees hier meer over het begrijpen van belastingen (extern).
In onze marketing podcast behandelen we niet alleen methodes om uw verkoopbevordering te optimaliseren. Hier vindt u ook praktische tips over hoe u uw privévermogen of uw vermogen als ondernemer kunt optimaliseren. Natuurlijk, dit is 100% irrelevant! Het belangrijkste is dat je de methodes en mogelijkheden kent! Op die manier kunt u uw marketingcampagnes optimaliseren en van meet af aan goede en doeltreffende reclame maken. In onze marketing podcast leert u hoe e-marketing werkt met voorbeelden en best practices.
Bij ons krijgt u een praktisch en direct inzicht in hoe marketing vandaag werkt. Leer ervan en ontwikkel je eigen bedrijf, je eigen ideeën en je eigen merk!
Podcast: Nieuwe afleveringen
Marketing Podcast: Spotify, iTunes, Amazon & Co.
Stream en leer nu gratis op: