Merkvertegenwoordigers – verwijzingsmarketing in sociale netwerken

Merkverdedigers zijn goud waard in online marketing. Omdat referral marketing, in het bijzonder, uiterst effectief is. In veel blogposts hebben we het al gehad over belangrijke kengetallen op het gebied van sociale-mediamarketing, van het klikpercentage tot het interactiepercentage. Al deze cijfers bewijzen uiteindelijk het succes van de afzonderlijke campagnes. Succes dat gebaseerd is op advertenties […]

Live Stories – Videomarketing op Facebook, Snapchat en Instagram

Live Stories zijn korte berichten, meestal kleine foto’s of video’s, met een maximale lengte van 15 seconden. Natuurlijk kunnen sommige live-verhalen wat langer zijn, maar de meeste zijn erg kort, 5 seconden. Live Stories worden gebruikt om het dagelijks leven te documenteren. Terwijl berichten op de tijdlijn erg voor de hand liggen en lang bewaard […]

Click-through rate (CTR) – succes meten in sociale media

De click-through rate (CTR) is een uiterst belangrijke indicator voor rapportage en toezicht. Het doorklikpercentage is een kengetal dat informatie geeft over de verhouding tussen de weergaven en de kliks. Hoe hoger dit percentage, hoe succesvoller de campagne. Tip: Als u dit artikel leest, zult u het hele basismodel van advertentiebeheer begrijpen. Aan het eind […]

Conversies – interactie, betrokkenheid en commentaar

Voor het interactiepercentage of engagement is de conversatie met de eigen doelgroep een doorslaggevende succesfactor voor hun sociale-mediamarketing. Conversatie is het basismodel in de mediawetenschap. Door de uitwisseling van informatie worden nieuwigheden verspreid, innovaties, alle denkbare vormen van informatie. Conversatie is niet alleen een absolute hoeksteen, het is ook een succesfactor voor het algoritme van […]

Interactiepercentage (engagement) – definitie en tips om het te verhogen

Interactiepercentage of gebruikersbetrokkenheid speelt vooral op twee gebieden een grote rol. In de eerste plaats bij de monitoring, d.w.z. het meten of evalueren van het succes van campagnes. Ten tweede is het interactiepercentage of engagement een doorslaggevende factor voor de prijsbepaling van influencers of hun sociale-mediakanalen. De berekening van de formule varieert, omdat natuurlijk bureaus […]

Crisismanagement – Positieve missieverklaring en tips voor crises in de sociale media

Je zou hele boeken kunnen vullen over het onderwerp crisismanagement, en dat doe je ook! Crisisbeheer is net zo divers als producten, diensten en mensen. Van grote shitstorms tot negatieve recensies. Je moet voorbereid zijn op kritieke momenten in social media marketing. Maar de allerbeste tip, zoals altijd in het ondernemerschap, is het hoofd koel […]

Gebruikersnaam – ID, toewijzing en markering (tag)

De gebruikersnaam in de sociale media speelt niet alleen een rol in sociale netwerken, maar nu ook in de politiek. Moeten alleen gewone namen worden gebruikt, of moeten pseudoniemen als gebruikersnamen gebruikt blijven worden? Vooral in tijden van shitstorms en beïnvloeding van meningen in sociale netwerken, waarover veel media berichten, van beïnvloeding van verkiezingen in […]

Harten – Emoji voor liefde, vreugde en vrienden!

Harten (❤) spelen een grote rol in de communicatie op Instagram, Facebook, YouTube en natuurlijk op alle andere sociale netwerken zoals Twitter of zelfs TikTok. We kennen tenslotte allemaal de slogan “foto’s zeggen meer dan duizend woorden”. Het plaatsen van hartjes bespaart de gebruiker dus veel tijd bij het uiten van emoties. Dat is wat […]

DigiMember 3.0: Abonneesysteem voor WordPress – Software Tip

Abonnement systeem en passief inkomen. De WordPress oplossing om de verkoop van uw lidmaatschappen en abonnementen volledig te automatiseren! Klanten hebben op abonnement (dagelijks, wekelijks, maandelijks of op individuele bestelling) is het grote doel voor velen in online marketing. Omdat iedereen ervan droomt een passend inkomen te genereren via het aantal abonnees. WordPress Software voor […]

YouTube-marketing: inhoud, concept en gemeenschap – Aanbeveling voor boek

YouTube marketing boek – Het juiste YouTube marketing boek op je boekenplank hebben staan is een must voor elke social media manager! Vooral voor beginners is het belangrijk om een overzicht te hebben van het onderwerp videomarketing en YouTube-marketing. Van de eerste concurrentie-analyse, tot het concept en de afgewerkte strategie, waarmee u uw eigen community […]