Kan ik een lijst van influencers krijgen voor onze klant? – Inzichten!

Voor een reisaanbieder, moeten we een lijst van partners sturen met een concept. In plaats van onze langdurige betrokkenheid, moet je maar 1 bericht en 1 verhaal doen. Is dat duurzaam? Vaak is dat omdat noch de doelstellingen, noch de “baan”, noch het budget vastliggen. Hoe moeten wij als architecten uw huis plannen zonder budgetkennis […]

Facebook fans – krijg volgers en vind-ik-leuks

Facebook-fans zijn de mensen die een Facebook-fanpagina volgen. Fanpagina’s worden aangemaakt door personen, organisaties of bedrijven. Het basisprincipe van Facebook is om vriendschappen digitaal aan te gaan, via zogenaamde vriendschapsverzoeken. Wie echter meer relaties heeft dan een privépersoon, bv. publieke figuren of bedrijven, heeft een fanpagina nodig. Vriendverzoeken kunnen worden geaccepteerd tot een maximum van […]

Vermelding – Markering op sociale media-kanalen

Vermeldingen zijn markeringen van personen of socialemediakanalen van bedrijven en projecten op andere media of in andere teksten. Met elke vermelding of tag, raakt onze naam verder verspreid in het sociale media universum. Een vermelding is veel waard omdat daaruit blijkt dat wij ook met anderen omgaan. Het maakt niet uit of we zelf actief […]

Embedded media – foto’s, video’s van Facebook, Instagram, Youtube & Co.

Ingesloten media maken het gebruik van externe media-inhoud mogelijk, zoals foto- en videomateriaal van derde aanbieders. In principe hebben ingesloten media twee voordelen. Pagespeed: optimalisatie van de laadtijd Als u uw eigen MP4-video op de website zou hosten en deze door gebruikers zou worden afgespeeld, zou uextreem grote hoeveelheden gegevens hebben en zouden de video’s […]

Het Modellenboek: Model en invloedrijke persoon worden – Tips & Hulp

Over een paar dagen verschijnt een van de grootste boeken ooit over het onderwerp “modelleren”. In zijn nieuwe boek THE MODEL BOOK heeft onze social media- en modellenagent Stephan alle belangrijke informatie voor jonge modellen op meer dan 200 pagina’s samengevat. Natuurlijk, het hoofdonderwerp is “Hoe word ik model? Maar het gaat ook over hoe […]

Engagement (interactie) – vind ik leuk, commentaar en vermeldingen

Engagement beschrijft de kwantiteit of kwaliteit van de interactie tussen zender en ontvanger, in ons voorbeeld influencer en community. Engagement heeft verschillende aspecten, bv. reacties, opmerkingen, “vind ik leuk”, vragen, …. Natuurlijk ook het delen van content of het zelf creëren van content, bijvoorbeeld om aandacht van de influencer te krijgen. Laten we de voorbeelden […]

Content marketing – creatieve teksten met strategie eenvoudig uitgelegd

Content marketing, of SEO copywriting, houdt zich bezig met het gericht verspreiden van informatie door middel van een optimale voorbereiding van de inhoud. Hoe beter de inhoud verpakt is, of het nu in een korte bulletpointvorm is of in een complexe brochure, en ook op een website, hoe beter de conversie zal zijn. Zowel met […]

Content Management System – Waar staat CMS voor?

Waar staat CMS voor? De term Content Management System staat voor software die webgebaseerde gegevens beheert en deze binnen een pool beschikbaar stelt voor beheerders om gegevens te bewerken, te verwijderen of nieuwe gegevens te creëren. Tegelijkertijd bieden content management systemen de gebruiker toegang vanaf de voorkant, d.w.z. vanuit de webbrowser, voor bezoekers. Zij kunnen […]

Bit.ly – korte link voor lange links en affiliate links + aanbevelingen

bit.ly is een provider om links in te korten. Vooral voor online winkels met lange URL’s, of bij het delen van vluchtaanbiedingen die variabelen voor de vlucht, locatie in de URL bevatten, worden links al snel heel, heel lang. Dat is de reden waarom aanbieders van korte links steeds populairder worden. Tegenwoordig zijn er verschillende […]

Influencer marketing op Instagram voor cosmetica / make-up studio’s – Interview

Instagram is de perfecte app voor influencers; ook voor influencer marketing. Met een grote verscheidenheid aan onderwerpen, trekken ze hun volgers aan. Of het nu gaat om kleding, voeding of cosmetica, influencers promoten graag elke industrie. Vooral cosmetica-instituten kunnen van deze gelegenheid gebruik maken om klanten te krijgen of hun eigen aanhang uit te breiden. […]