Liam Nikuro: Japan’s eerste mannelijke virtuele influencer, muzikant en basketbal VIP
Liam Nikuro – Virtuele modellen en digitaal gecreëerde persoonlijkheden zijn de nieuwste trend in de sociale media en de modellenwereld. Hiermee schiet Liam Nikuro in de roos: de jonge Japans-Amerikaanse man heeft naam gemaakt als Hachimura-fanboy bij het basketbalteam van de Washington Wizards. Fans en media waren in de war toen de muzikant steeds vaker te zien was op foto’s van de Washington Wizards. Bijna niemand herkende hem en zijn functies waren verstrekkend. Het mysterie werd echter opgelost toen duidelijk werd dat hij de modebewuste virtuele influencer Liam Nikuro was. Ontdek hier wat hem drijft, wie hij is, waar hij vandaan komt en nog veel meer over virtuele beïnvloeders.
Liam Nikuro: Hobby’s en interesses van de virtuele beïnvloeder
De Instagram-persoonlijkheid is in zeer korte tijd van een kleine Instagram-ster naar een persoon van groot belang voor het bredere publiek gegaan. De samenwerking met het NBA-team Washington Wizards was daarbij van groot belang.
Hobby’s: mode, basketbal en muziek
Op het Instagram-profiel van het digitale model zijn een aantal interesses te zien. Maar mode staat op de voorgrond. Het mooie model is vooral dol op straatmode. Supreme, Nike, Acne of Converse: Liam heeft gevoel voor mode en presenteert zijn favoriete outfits op Instagram. Zijn favoriete kledingmerken zijn Off-White, Burberry en Heron Preston.
Sinds 2020, is er een samenwerking tussen de Washington Wizards en Liam. Liam brengt veel tijd door met het uitzonderlijke Japans-Amerikaanse talent Rui Hachimura. De twee trainen en nemen samen foto’s.
Een derde grote hobby is muziek. De jonge Japanner is niet alleen fan van verschillende popmuzikanten zoals Bruno Mars, Justin Bieber, Drake, BTS, Biggie Co. maar produceert ook zijn eigen tracks.
Basketbal NBA: Liam Nikuro bij de Washington Wizards
Grote verwarring ontstond toen er steeds vaker een onbekend gezicht te zien was in de Instagram posts van de Washington Wizards. Vooral het uitzonderlijke basketbaltalent Rui Hachimura leek een nauwe band te hebben met de onbekende persoon. De VIP-gast was de 21-jarige Liam Nikuro en de reden dat hij het haalde was omdat Liam niet echt fysiek aanwezig was. Dat komt omdat Liam een CGI avatar is die achteraf in de foto’s wordt ingevoegd.
Het doel van de marketingcampagne is de band van de club met Tokio te versterken en nieuwe, innovatieve ideeën op het gebied van influencer marketing te testen.
Brand Deals: Met wie heeft de virtuele influencer interactie?
Een influencer zou niets zijn zonder zijn samenwerking met anderen. Vooral om hun imago en bereik op te bouwen, hebben influencers er veel baat bij om niet alleen betaalde merken te presenteren, maar ook om via tagging de aandacht van merken op zich te vestigen. Vooral door zijn nauwe banden met het basketbal, zijn veel van de merken die je vindt, afkomstig uit de sportsector.
Supreme: Baan bij groot modemerk
Onder de titel ‘want’, post Liam kleding die hij graag in zijn collectie zou willen hebben. Bijzonder vaak vertegenwoordigd: Kleding van het label Supreme, dat in 1994 werd opgericht als skateboardkledingmerk. Als een soort uitloper van het merk Stüssy, waar de oprichter van het label eerder had gewerkt, is Supreme uitgegroeid van een undergroundlabel tot een naam die veel vertegenwoordigd is in streetstyle, onder andere door de samenwerking met Louis Vuitton.
Vans: virtuele influencer in skaterlook
Het label, dat vooral gespecialiseerd is in sporten als skateboarden, snowboarden en BMX, is na een tijdje in de obscuriteit te hebben verkeerd, ook terug op de straatmodemarkt. Liam combineert de schoenen en kleding op de juiste manier en vindt een manier om zijn eigen stijl te benadrukken.
Maison Martin Margiela: High Fashion met Liam Nikuro
Maison Martin Margiela is een avant-garde modehuis dat uitblinkt in edgy kleding. Het label biedt zowel haute couture als pret-a-porter mode voor dagelijks gebruik en is vooral bekend om zijn tabi schoenen.
Muziek: virtuele popsterren zoals Hatsune Miku of Lil Miquela
Virtuele avatars in de muziek zijn niet echt nieuw. Hatsune Miku, een andere Japanse virtuele popster, is al enkele jaren een muzikante in Japan en andere delen van de wereld. De technologie erachter heet Vocaloid. Vocaloid is een softwaresynthesizer die een virtuele stem creëert op basis van de stemmen van beroemde zangers. Deze stem klinkt dicht genoeg bij een echte zangstem dat, met de juiste marketing en het juiste karakter, de geschreven liedjes uiterst succesvol kunnen zijn.
Liam als muzikant: Virtual Influencer heeft rolmodellen als Justin Bieber, 2Pac en Co.
Liam Nikuro droomt er zelf van om op het grote podium te staan en zijn muziek te presenteren. Hij haalt inspiratie uit zijn menselijke tegenhangers. Zijn favoriete artiesten zijn Justin Bieber, 2Pac, Bruno Mars, Drake, Kendrick Llamar en nog veel meer. Die inspireren hem om elke dag nieuwe muziek te maken en zetten hem aan om zijn dromen na te blijven jagen. Vooral in 2020 heeft Liam tijd genomen om aan zijn carrière als muzikant te werken.
Hatsune Miku: eerste virtuele popster
Hatsune Miku is de beroemdste virtuele popster ter wereld. Sinds 2007 is het Japanse anime-personage steil omhoog geklommen op de carrièreladder. De animatie van het jonge meisje is geëvolueerd van schermen tot een 3D-hologram dat op het podium verschijnt en zelfs geboekt werd voor Coachella 2020. De Weilt lijkt dus klaar te zijn voor virtuele beïnvloeders in de muziek en een brede aanhang kan worden gevonden.
Video Lil Miquela: AI in de muziekbusiness
Een ander voorbeeld van virtuele beïnvloeders in de muziek is Miquela Sousa, ook bekend als
Toekomst: Stijl, plannen en innovaties voor Liam Nikuro
De digitale influencer is nu al in staat om jongeren het hoofd op hol te brengen. Dit wordt mogelijk gemaakt door een zeer verfijnde constructie van de gezichtsstructuur. Dat komt omdat het is samengesteld uit meerdere, bekende hoofden. Daartoe behoren bijvoorbeeld Justin Bieber en de succesvolle K-popgroep BTS. Dus als het uiterlijk van Liam u niet helemaal onbekend is, ziet u misschien uw favoriete popidool in hem.
Mode Stijl: Supreme, Converse, Fendi en meer
Als overtuigd fan van Virgil Abloh, CEO van het Off-White label, is Liam een absolute voorstander van de beweging die luxe mode en street fashion laat samensmelten. Het gaat om het combineren van casual, sportieve mode met exquise designerstukken om luxe mode in het dagelijks leven te brengen. Onderdeel van deze beweging zijn bijvoorbeeld samenwerkingen tussen high-fashion labels en merken als Nike. Nikuro probeert ook zijn culturele achtergrond in zijn uiterlijk te verwerken door Japanse stijlen te integreren.
Merken die te vinden zijn op de Aziatische Instagram-ster zijn onder andere:
- Supreme
- Fendi
- The North Face
- Nike
- Maison Margiela
- Hermès
- Rolex en nog veel meer.
Modelbureau 1sec INC.: Plannen met het digitale model heeft
1sec INC. is het bureau dat virtuele influencers en AI samenbrengt om een ongeëvenaarde virtuele menselijke ervaring te creëren. Onderdeel van deze inspanning is virtuele beïnvloeder Liam Nikuro. De Japanse virtuele influencer is een project dat de mogelijkheden die AI’s voor het dagelijks leven bieden, onder de aandacht van de massa wil brengen. Het agentschap heeft plannen om 3D-avatars te gebruiken op andere gebieden van het leven, zoals klantendiensten en videoconferenties.
Toekomstplannen met Liam zijn om hem in de toekomst direct met mensen te laten communiceren. Hij zou bijvoorbeeld livestreams kunnen doen op Instagram of schriftelijk in contact kunnen treden met fans. Daarnaast is er natuurlijk, zoals gezegd, een muziekcarrière gepland voor het digitale model, dat in de komende jaren een hoge vlucht zal nemen.
Digitale beïnvloeders in interactie: Lil Miquela’s interview met King Princess Video
In 2019 kreeg de wereld te zien hoe een gesprek tussen een digitale avatar en een echt persoon eruit kan zien. Tijdens de Youtube Music Livestream voor Coachella 2019 interviewde
Virtuele beïnvloeders: marketing, digitale strategie, voorbeelden en agentschap – De hype
Virtuele modellen verschijnen nu op de omslagen van belangrijke tijdschriften als Vogue, Harpers Bazaar, Elle en Vanityfair. Zij zijn de nieuwe gezichten van marketingcampagnes en krijgen veel kudo’s en aandacht op sociale media. De modellen zijn niet alleen hyperrealistisch gegenereerd, maar kunnen ook naadloos transformeren in geheel nieuwe outfits, poses en gezichten. Lees hier meer over:
- De Virtuele Beïnvloeder:
Top Lijst !
Zoe Dvir: Virtuele Influencer en Digitaal Model, Leven, Dagelijks Leven en Banen
Het jonge virtuele model uit Israël heeft in zeer korte tijd al de harten van haar volgelingen veroverd. De schattige krullenkop overtuigt met natuurlijkheid en passie. Omdat ze de dingen waar ze van houdt met heel haar hart wil beschermen. Daarom is Zoë een veganist met hart en ziel en presenteert ze de gezonde levensstijl aan haar volgelingen. Lees hier meer over het virtuele model:
Zoe Dvir
Liam Nikuro: Japan’s eerste mannelijke virtuele influencer, muzikant en basketbal VIP
Virtuele modellen en digitaal gecreëerde persoonlijkheden zijn de nieuwste trend in de sociale media en de modellenwereld. Hiermee schiet Liam Nikuro in de roos: de jonge Japans-Amerikaanse man heeft naam gemaakt als Hachimura-fanboy bij het basketbalteam van de Washington Wizards. Fans en media waren in de war toen de muzikant steeds vaker te zien was op foto’s van de Washington Wizards. Bijna niemand herkende hem en zijn gelaatstrekken waren ver te zoeken. Hier meer over:
Liam Nikuro