Facebook Marketing 2017 – Succes door Fanpage, Design en Ads

Facebook is nu de reus, de oude man en toch de vernieuwer. Er komen dus voortdurend innovaties in de functies, de mogelijkheden, in het ontwerp en natuurlijk in de sociale media, zoals Facebook Live. Als u Facebook nog niet intensief gebruikt, kijk dan samen met ons naar het nieuwe, eenvoudige ontwerp en naar de mogelijkheden die u hier als bedrijf heeft! Omdat Facebook een uitstekend promotieplatform is.

Foto © violetkaipa – fotolia.com

Facebook verandert zijn ontwerp – Nieuwe look voor 2017

Terwijl de ontwerpers bij Facebook jarenlang moesten nadenken over hoe ze de profielfoto en de titelfoto op een zinvolle manier konden combineren, maar ook zodat ze netjes worden weergegeven in de mobiele applicatie, heeft Facebook, het grootste sociale netwerk ter wereld, met meer dan een miljard gebruikers, besloten de twee afbeeldingen weer van elkaar te scheiden.

DIY! Facebook Marketing Online Cursus Aanbeveling

Er zijn veel tutorials en goede social media marketing artikelen op de blog. Maar als je de insider wilt kennen, moet je dieper in je trukendoos graven. Deze Facebook marketing cursus van ons partnerbureau AdBaker is ook voor kleine bedrijven een kijkje waard. In het artikel ‘Facebook Marketing’ leg ik de online workshop van onze keuze in tien stappen uit:

Wat is het voordeel van deze verandering van Facebook voor bedrijven?

In de toekomst zal het voor bedrijven veel gemakkelijker zijn om hun eigen lay-out en ontwerp te maken voor hun Facebook fan page. Met een paar eenvoudige stappen is het nu mogelijk om twee beelden samen te stellen die op een zinvolle manier harmoniëren. Klaar! Zonder Photoshops en andere ontwerp software. Terwijl je vroeger veel ervaring moest hebben in Photoshop of andere grafische programma’s, is het nu heel gemakkelijk geworden om je eigen Facebook fan pagina te ontwerpen. Bedrijven en ondernemingen kunnen gemakkelijk twee goed bij elkaar passende foto’s nemen en deze uploaden, zoals hierboven beschreven. Nu is het nog gemakkelijker om je eigen fanpagina te maken.

Je eigen Facebook fan pagina: Jonge pagina’s worden ondersteund

Het is niet alleen voor grote bedrijven zinvol om een eigen Facebook fanpagina te hebben. Degenen die zeggen dat Facebook al lang overspoeld is met fans en gebruikers hebben natuurlijk gelijk. Vooral als een bedrijf groot is, wordt het bereik snel opgeschroefd om ze te laten boeken. Wat logisch is, want ik moet Facebook ook herfinancieren als bedrijf. Toch heb je als jong bedrijf goede kansen, want Facebook steunt je hier veel, zoals het mij persoonlijk opvalt. Terwijl een groot bedrijf met 10.000 fans vaak maar een paar honderd mensen bereikt met een enkele post, kan een nieuwe Facebook fan pagina snel een paar honderd mensen bereiken met slechts een paar fans. Dus de verhouding is al indrukwekkend.

Facebook Fanpage Management is niet alleen de moeite waard voor grote bedrijven

Facebook Fanpage Management is daarom niet alleen de moeite waard voor grote bedrijven, maar ook voor kleine ondernemingen, zelfstandigen en familiebedrijven die voorheen niet verwacht hadden van sociale netwerken te kunnen profiteren.

Beïnvloeders in bedrijven: Iedereen neemt mentaal het werk mee naar huis

Haal deze gebruikers thuis op! Als bedrijf is het betrekkelijk eenvoudig om alleen met bestaande klanten een eigen fanbase op te bouwen. Aarzel dus niet om uw eigen sociale media te beheren en er nieuwe klanten mee te winnen. Zelfs voor bedrijven die in zuiver zakelijke relaties werken, is het zinvol om hier nieuwe producten te presenteren, omdat particulieren die bijvoorbeeld beroepsmatig bij hun onderwerp betrokken zijn, ook privé in het onderwerp geïnteresseerd zijn.

Deze mensen zijn op hun beurt weer bevriend met andere mensen die dezelfde interesses hebben. Als jullie dezelfde interesses delen en één van hen deelt bijvoorbeeld jouw post op zijn Facebook-pagina, dan zal de andere persoon het ook snel zien en heb je het virale effect!

Virale effecten voor uw eigen bedrijf

Vroeger heette dat mond-tot-mondreclame! In sociale netwerken werkt het allemaal net als vroeger. U geeft een aanbeveling aan een persoon en deze persoon zal uw aanbeveling doorgeven als hij of zij denkt dat u zelf een idee hebt over het onderwerp (reputatie). Daarom werkt niet alleen Facebook zo geweldig, maar social media marketing in het algemeen. We hebben hier gisteren nog een geweldig artikel over geschreven. Als u meer wilt weten over sociale media en influencers, lees dan ons artikel over influencers hier op de blog!

Hoewel ik, zoals heel vaak in deze blog, een beetje off topic raakte en struikelde van het eigenlijke onderwerp naar uw mogelijkheden als bedrijf in reclame, hoop ik dat ik u heb kunnen overbrengen hoe gemakkelijk het is om Facebook gericht in te zetten. Zelfs een paar fans zijn genoeg, als het goede fans zijn (multipliers).

Het enige wat je nodig hebt is een mooie profielfoto, een omslagfoto en een leuk verhaal. U hoeft niet eens zeer professionele foto’s te maken of uw eigen reclamespots te regelen. Het is voldoende als u een eenvoudige foto neemt en probeert die zo mooi mogelijk te beschrijven. De mensen die jou, je merk of je bedrijf leuk vinden, zullen je automatisch leuk vinden.

Een kleine tip van mij! Probeer ook altijd de Amerikaanse denkwijze van “denk groot” aan te houden. Als je mensen inhoud voorschotelt die ze niet zelf hebben gemaakt of die hun vrienden niet produceren, is de kans groter dat ze commentaar, likes of andere interactie van gebruikers krijgen omdat de inhoud nieuw en eerder onbekend is.

Hou het simpel!

Denk nu in eenvoudige stappen na, hoe kunt u actief klanten aantrekken met Facebook? Als tijdschrift kun je bijvoorbeeld het eerste gedrukte nummer publiceren in een Facebook livestream om veel fans te activeren. Hou het simpel!

Als u meer vragen heeft over social media marketing, kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u als social media management, experts voor al uw problemen op een individuele basis. Het maakt niet uit of u een bedrijf bent gevestigd in Berlijn, Hamburg, München of Düsseldorf.

Social Media Marketing Hulp voor Beginners

Stephan M. Czaja (Lukinski, reclamebureau) legt in zijn blog in meer dan tien afzonderlijke stappen uit hoe u social media kunt gebruiken voor uw marketing in uw bedrijf. Als modellenagent en mediamanager kent hij het spel tussen media, bereik en aandacht. De artikelen zijn vooral gericht op beginners en nieuwkomers op het gebied van sociale media. Van de eerste basisprincipes van de netwerken tot nieuwe trendonderwerpen zoals influencer marketing. Met elke stap zult u als beginner social media marketing beter begrijpen. U kunt de ouderartikelen hier vinden: Social Media Marketing Manager.

  1. Wat zijn sociale netwerken? De kracht van Youtube, Snapchat, Facebook & Co.
  2. Trends & Trendsetters – Invloedrijke personen in de mediawereld
  3. Social Media Concept: Hoe het werkt – Merk, Bereik, Monitoring
  4. Web 2.0 en sociale media: Bereik voor bedrijven (voorbeeld ASOS & ZARA)
  5. Social Media Manager – Beheer en Online Marketing
  6. Social Media Manager – meting, doelen, doelgroep en bereik
  7. Vijf tips om je bereik te vergroten – creativiteit, influencers, inhoud
  8. Instagram: Reclame – Online marketing of productplaatsing
  9. Youtube: 3 stappen voor betere zoekmachine rankings
  10. Facebook: Doelgroepen – woonplaats, leeftijd, belangstellenden
  11. Facebook: zes tips voor de Facebook-fanpagina
  12. Influencers in plaats van dure Facebook Ads
  13. Influencer: Mode, Trends & Trendsetters