Social Media One: Marketing (Logo)

Bureau voor sociale media: NRW

Social Media Agency NRW – Keulen, Düsseldorf, Dortmund, Essen, Duisburg, Bochum, Wuppertal, Bielefeld, Bonn, Münster, Mönchengladbach, Gelsenkirchen, meer dan 30 steden in NRW hebben meer dan 100.000 inwoners, Keulen zelfs meer dan 1.000.000 miljoen. Düsseldorf meer dan 600.000, Dortmund en Essen meer dan 500.000.

Social Media Marketing: snel uitgelegd

Naast de metropolen München, Hamburg en Berlijn is NRW met zijn hele verzorgingsgebied een uiterst sterke regio, niet alleen in Duitsland, maar ook in heel Europa. Bent u op zoek naar een goed en ervaren social media bureau? Onze experts adviseren, ontwerpen, activeren, op dit en andere sociale netwerken:

Op deze pagina willen wij u een paar inzichten geven in ons werk, onze prestaties en onze referenties. Als u op zoek bent naar een goed social media bureau voor uw merk, neem dan contact op met onze contactpersonen! We kijken uit naar uw project en uw ideeën:

Stephan M. Czaja, Eigenaar

NRW: kerncijfers

U komt niet uit NRW, maar bent op zoek naar een social media bureau in de regio? Hier zijn een paar kerncijfers over de federale staat! Keulen, Düsseldorf, Bonn, in geen andere deelstaat is het potentieel voor reclamebedrijven in de sociale media zo groot als in Noordrijn-Westfalen. Met zijn centrale ligging in Europa, Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, ligt alles op een steenworp afstand. Groot potentieel, ook al kijken de meesten ook naar Berlijn. Toch zitten hier 16 miljoen consumenten te wachten op nieuwe ideeën.

Maar net als in alle andere steden en staten gaat het vooral om het tonen van regelmatige activiteit! Afhankelijk van het product, het merk en het doel. Voor sommigen is adverteren op sociale netwerken echter de efficiëntere manier om bereik op te bouwen. Wij zullen u later laten zien hoe u precies gebruikers kunt bereiken in sociale netwerken, ook in steden in Noordrijn-Westfalen, door middel van reclame (advertenties)!

Maak hier kennis met een klein deel van ons werk en krijg een inzicht in hoe het werken met een social media bureau werkt.

Agentschap

Agentschap: Analyse, concept en gemeenschap – doelen stellen

Analyse (in de workshop) – Een blik op de industrie, product(en), doelgroep(en) is de eerste stap als het gaat om marketing in sociale netwerken. Sociale netwerken verschillen in hun doeltreffendheid, afhankelijk van de doelgroep die u wilt aanspreken. Daarom is het des te belangrijker om in de eerste stap uw merk en uw bedrijf te leren kennen. In feite zijn er veel marktleiders hier in Noordrijn-Westfalen, in Dortmund, Essen of zelfs Bochum.

Concept, planning en strategie

Met meer dan 16 miljoen potentiële klanten in hun eigen staat alleen, is digitale marketing tegenwoordig bijna verplicht voor bedrijven! Velen beginnen direct met vier verschillende social media kanalen, maar zonder concept. Zonder concept, planning en strategie wordt echter veel energie verspild en lopen campagnes op niets uit. Daarom houden onze experts zich in de allereerste stap bezig met uw merk en nog specifieker met uw product en uw individuele doelgroep. In een gezamenlijke workshop leert u de concepten en doelstellingen kennen. Pas daarna komen we bij het praktische werk, de social media marketing zelf.

Strategie, sociale netwerken, creatieven

Afhankelijk van de uitgangssituatie verschillen de volgende werkstappen. Voor sommigen gaat het om het opzetten van het kanaal, de eerste stappen voor de productlancering, terwijl anderen al een basis hebben waarop wij als bureau kunnen voortbouwen. Meer informatie over de afzonderlijke netwerken vindt u hier:

Activiteiten, gemeenschap, reclame en optimalisatie

Uit de eerste analyse worden alle maatregelen in sociale-mediamarketing afgeleid. Dit gebied omvat vele activiteiten, van gemeenschapsopbouw tot gemeenschapsonderhoud, soms zelfs crisiscommunicatie (shitstorm). Welke communicatiestrategie wordt gevolgd, bijvoorbeeld bij individuele campagnes (advertenties)?

Het grote voordeel van een goed social media bureau

Je hoeft niet te veel na te denken over deze gebieden. Als klant ontvangt u regelmatig concept updates, kerncijfers uit de rapportage (gebaseerd op uw KPI’s) en dit in een gericht, snel overzicht, van onze social media experts. Zo kunt u zich volledig concentreren op uw kernactiviteiten.

Productie van inhoud: in NRW en overal (voor u)

Foto’s, video’s, GIF’s, teksten, emoji’s… elke dag is het de dag des oordeels, niet alleen in jaren ’90-films, maar ook op sociale netwerken. Gewoon een idee? Niet genoeg. Als een actief merk heb je dagelijkse postings (bijdragen) nodig, dienovereenkomstig moeten er voortdurend nieuwe ideeën worden ontwikkeld, terwijl tegelijkertijd evergreens (goed lopende inhoud), met regelmatige tussenpozen opnieuw moeten worden gestrooid. Zoals altijd, maak je geen zorgen, met een goed social media bureau geniet je van het voordeel dat alles al is samengevat in een redactioneel plan. De medewerkers van het socialemediabureau kunnen dit redactionele plan als leidraad gebruiken, net als uw medewerkers en externe bureaus (bv. reclame of PR).

Wij produceren ook media-inhoud voor onze klanten. Foto’s, video-opnamen, in korte vorm voor Instagram Stories of in langere vorm, bijvoorbeeld als YouTube-reportages. Wij creëren alles, van de ideeën, tot het redactionele plan, tot de media-inhoud, tot de publicatie en de interactie met uw gemeenschap.

Referenties

Cases

Media

Reclame

Bereik en reclame: doelstellingen bereiken

Het grote doel van alle social media marketing maatregelen in NRW, bereik. Zowel in Noordrijn-Westfalen als in de andere metropolen, steden en regio’s van Europa. Dankzij de sociale media, is de sky the limit! Er wordt een onderscheid gemaakt tussen twee gebieden in het bijzonder: organisch bereik en betaald bereik (reclame).

Organisch bereik = Goede & interessante inhoud

Organisch bereik komt van goede inhoud. Wij zeggen altijd inhoud die de gebruiker toegevoegde waarde geeft. Omdat de concurrentie hevig is binnen de sociale media app. Alleen al in Noordrijn-Westfalen worden elke seconde duizenden foto’s geüpload. De vloedgolf van foto’s, video’s en nieuws op sociale netwerken is in feite gigantisch. Daarom moet er altijd een mix zijn van organisch bereik en betaald bereik, in de meeste gevallen zelfs meer betaald dan organisch. Want waar verdienen sociale netwerken aan? Van adverteerders. Daarom is bereik niet gratis. Met onze expert, vindt u de meest efficiënte manier om prestaties te bereiken in sociale netwerken.

Tip! Door een goede en gestructureerde themaplanning kan niet alleen organisch bereik worden gegenereerd binnen de sociale netwerken, van Facebook tot YouTube tot TikTok, de verkregen inzichten, of soms content, kunnen net zo efficiënt worden ingezet bij zoekmachineoptimalisatie (SEO), bijvoorbeeld voor e-commerce, direct een ander voordeel. Er is zelfs een apart gebied, dit heet Social SEO en werkt bijvoorbeeld via Pinterest en zijn linkstructuur.

Inhoud: methoden, instrumenten en mogelijkheden

U ziet hoe divers de methoden, instrumenten en mogelijkheden zijn in content marketing. Goede inhoud is belangrijk, maar bereik ook. Hoe groter het merk, hoe groter het product, hoe groter de sociale boom moet zijn, hoe meer advertenties daarbij een rol spelen.

Campagne schakelen: reclame in de sociale media

Betaalde outreach voor inhoud, dark posts en evaluatie. Een ander groot gebied in ons social media agentschap. Met name de plaatsing van advertenties in de sociale media, d.w.z. reclame op sociale netwerken, is een van onze kerngebieden. Meer over dit onderwerp vindt u in onze social media blog. Een zeer groot voordeel is de precieze targeting van individuele gebruikers op basis van parameters. Zogenaamd richten.

Targeting – Instagram, TikTok, Facebook of YouTube, gerichte benadering via parameters zoals woonplaats / locatie, leeftijd, interesses, en nog veel meer. U zult hier alles over leren in onze eerste gezamenlijke workshop. De exacte woonplaats, een precieze straal, is slechts een van de meer dan 2.000 parameters die beschikbaar zijn via Facebooks schat aan gegevens. Natuurlijk heeft niemand toegang tot deze schat aan gegevens, maar ze kunnen wel worden gebruikt om uiterst krachtige advertenties te plaatsen.

Voorbeeld: voer een campagne

Je bereikt gebruikers precies, bijvoorbeeld in Dortmund. Voorbeeld parameter (reclame):

  • Doelgroep: diervoeding, kopers binnen een straal van 20 kilometer, in NRW
  • Doelgroep: Personen tussen 20 en 35 jaar
  • Interesses: Familie (b.v. veelvuldige interactie met onderwerpen rond “hond”)
  • Waar: Uitsluitend mensen binnen een straal van 20 km van de winkel.

Ook voor e-commerce en Google Ads / Native Ads – Als u een eigen online winkel heeft voor uw goederen of diensten, dan bent u zeker ook geïnteresseerd in hoe u social media marketing en e-commerce kunt combineren. Er zijn ook verschillende mogelijkheden hier, lees meer over:

Volle 30 steden: meer dan 100.000 inwoners

Een hele 30 steden – in geen enkele andere regio in Duitsland, noch in heel Europa, wonen zoveel mensen in één gebied. Alleen al in Noordrijn-Westfalen zijn er 30 steden met meer dan 100.000 inwoners. Maak gebruik van de kansen en mogelijkheden die we hebben via social media marketing!

Workshop, strategie, workflow – Ons bureau

Het begint allemaal in de workshop – u wilt uw social media marketing uitbreiden? Dan zijn wij uw aanspreekpunt, met ervaring, deskundigheid en beste praktijken in diverse sectoren. Verzekeringen, banken, voeding, auto’s, wij brengen uw merk verder naar voren!

Contact en contactpersonen

Hier vindt u onze contactgegevens en contactpersonen voor uw project:

Sociale media één

Kernanalyse

Kern Analyse

Analyse van het kanaal, de doelgroep en de concurrentie, met aansluitend overleg en bepaling van de doelstellingen.

Wegenkaart

Gids

Ontwikkeling vansociale-mediadoelstellingen en productiestrategie, persoonlijk en ter plaatse

Strategie

Doelstelling

Social media concept, productie en redactioneel plan uit één hand. Leestip: Sociale-mediastrategie

Gemeenschap

Gemeenschap

Community management zorgt voor organisch bereik en creëert merkfans. Leestip: Community Management

Sociale media-advertenties

Reclame

Campagne schakelen, betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. Lees tip: Facebook Ads

Melding

Evaluatie

Analyse van inhoud, gemeenschappen en campagnes met aansluitende monitoring en rapportage. Leestip: Toezicht

Vergaderingen

Communicatie met de klant

Regelmatige afspraken met onze social media experts voor optimalisatie van de strategie. Een klein inzicht in de beste praktijken.

Influencer

Vermenigvuldiger

Merkvertegenwoordigers en verwijzingsmarketing zijn een belangrijk instrument in sociale marketing. Leestip: Influencer Marketing

Evenementen

Evenementen

Met expertise van voeding tot mode, organiseren wij influencer evenementen met top media output. Leestip: Influencer Event

Spreker

Spreker

Onze experts brengen hun kennis op een gerichte manier over op uw medewerkers of gasten. Lees Tip! Sociale media spreker

Workshop

Voortgezet onderwijs

Wij brengen uw medewerkers op de hoogte en begeleiden u als mentor in social media marketing. Leestip: Workshop sociale media

Liefde

Beste

Wij werken aan merkfans, niet aan volgers. Wij vertrouwen aanwezigheid toe met aandacht voor detail. Leestip: Social media bureau.