Adverteren op Instagram: online marketing of productplaatsing

Adverteren op Instagram: Sinds enkele weken is het nu mogelijk, ook op het snelst groeiende sociale netwerk, dat bedrijven en particulieren nu betaalde advertenties kunnen plaatsen. Als Instagram-bureau moesten we natuurlijk meteen een eerste blik werpen. Klassieke reclame heeft zich altijd toegespitst op het product of de dienst waarvoor reclame wordt gemaakt. Maar op sociale netwerken, vooral op Instagram, is het belangrijk om reclame slim te verpakken in “alledaagse beelden”. Er is geen tweede blik op Instagram. Dit betekent dat de boodschap op het eerste moment juist moet zijn.

[shortcode-variabelen slug=”social-analytics”]

Voor het eerst sinds het netwerk een paar jaar geleden begon, hebben bedrijven en ondernemingen nu de kans om hun marketing- en reclameboodschappen te richten op een jonge doelgroep in het Instagram-universum. Het gaat dus niet meer alleen om productplaatsingen bij Instagrammers en bloggers, maar ook om de mogelijkheid om rechtstreeks een reclamecampagne op Instagram te plaatsen. Wat betekent dit voor social media managers in bedrijven en ondernemingen?

Hier is het volledige artikel: Adverteren op Instagram: online marketing of productplaatsing